PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Grande Panda Hybrid 110 PS [test drive]

Μέσα σε έναν κόσμο (του αυτοκινήτου) που όλα μεγαλώνουν και ακριβαίνουν συνεχώς, η Fiat θυμήθηκε τις αρχές της και έφερε στον «αφρό» ένα μικρό SUV πόλης, το οποίο δείχνει να είναι και… Grande αλλά και Panda.

Το πόσο πολύ έχει αγαπηθεί το όνομα Panda στα βάθη των προηγούμενων ετών δεν χρειάζεται να το αναφέρουμε. Το πόσο λατρεύει η αγορά τα crossover και SUV αμαξώματα επίσης το βλέπουμε καθημερινά μόλις βγούμε από το σπίτι. Τι έκαναν λοιπόν οι άνθρωποι της Fiat;

Συνέδεσαν το παζλ της ιστορικής επιτυχίας, με την εμπορικότητα και το νεανικό τολμηρό σχεδιασμό και… Voilà (σημειολογικά ο σχεδιαστής Francois Leboine είναι Γάλλος). Έχουμε ένα κυβοειδές ρετρό-pixel αμάξωμα που δεν θυμίζει άλλο αστικό μοντέλο, βγαλμένο (για όσους ασχολούνται) μέσα από το δημοφιλές παιχνίδι Minecraft (σε αυτό τον κόσμο όλα είναι τετραγωνισμένα και με pixels).

Τα φωτιστικά σώματα, είτε κάθετα είτε οριζόντια, είναι ορθογώνια με μικρά κυβάκια στο εσωτερικό, η κάθετη μάσκα δεν διαθέτει καμπύλες, ενώ ακόμη και το σχήμα με το αυξημένο ύψος θυμίζει τετράγωνο.

Θα λέγαμε πως σχηματικά θυμίζει περισσότερο το μικρότερο Suzuki Ignis και λιγότερο ίσως το «αδελφό» Citroen C3 (με το οποίο μοιράζονται πλαίσιο και μηχανικά μέρη), σε μία προσπάθεια να φανεί ξεχωριστό μέσα στη βαρεμάρα της πόλης, γεγονός που πετυχαίνει στο 100%.

Τα λογότυπα FIAT και PANDA δίνουν ακόμη έναν σπορ και νεανικό τόνο στο σύνολο (τα περισσότερα είναι ανάγλυφα), ενώ οι ράγες οροφής, οι 17άρες ζάντες της έκδοσης La Prima και οι τολμηρές χρωματικές επιλογές του αμαξώματος, δίνουν το στίγμα σχετικά με το πόσο ξεχωριστό είναι το Grande Panda με μία πρώτη ματιά.  

Η πραγματικότητα στο εσωτερικό δεν απέχει και πολύ σε σχέση με την πρώτη εικόνα του αμαξώματος. Χρώμα που σπάει τη μουντάδα, ντουλαπάκι φτιαγμένο από baboo (Bambox το ονομάζει η Fiat), μεγάλες ψηφιακές οθόνες 10,0 και 10,25 ιντσών (αφής για τη δεύτερη που αφορά το multimedia).

Πολλά λογότυπα στα καθίσματα και το ταμπλό και φυσικά παιχνιδιάρικο στυλ που κορυφώνεται με το μικρό Panda να κάνει λούπες ψηλά στο ταμπλό και το αφρώδες ντουλαπάκι (σε στυλ φελλού) ψηλά μπροστά από το συνοδηγό.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κατά κύριο λόγο ανακυκλωμένα, γεγονός που δεν κρύβεται, ενώ το μόνο σημείο που θα εντοπίσει κανείς την παρουσία της οικογένειας Stellantis είναι στα πλήκτρα που παίζουν το ρόλο του επιλογέα με το πλαίσιο από μαύρη λάκα.

Χώροι για μικρά αντικείμενα υπάρχουν σε αφθονία όπως θα ήθελε ένας πρακτικός νους, ενώ και για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα είναι ευχάριστα δεδομένων των διαστάσεων και με την πιθανή παρουσία τεσσάρων επιβατών.

Για τις αποσκευές υπάρχουν 361 διαθέσιμα λίτρα, ενώ η σχεδίαση (αυξημένο ύψος) αφήνει μεγάλα περιθώρια για δύσκολα σχήματα αλλά και ψηλούς επιβάτες.

Στα καθίσματα οι Ιταλοί έχουν γράψει το εξής μήνυμα: «Panda made with love in Fiat», γεγονός που γίνεται αντιληπτό, αφού κάθε εκατοστό έχει φτιαχτεί με μεράκι, υποστηρίζοντας παράλληλα και την ουσία του πράγματος.

Κάτω από το… flat καπό του Grande Panda, συναντάμε τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππους (σε κύκλο Miller),ο οποίος για χάρη του υβριδικού συστήματος συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα 21 kW, συνθέτοντας έτσι συνολική απόδοση 110 ίππων και 205 Nm ροπή.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT 6 σχέσεων ενσωματώνει τον μικρό ηλεκτροκινητήρα, ενώ η αποθήκευση ενέργειας γίνεται στην -τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού- μπαταρία χωρητικότητας 0,876 kWh.

To Grande Panda με αυτό το έξυπνο ήπια υβριδικό σύστημα μπορεί να κινηθεί μέχρι και για απόσταση ενός χιλιομέτρου αμιγώς ηλεκτρικά (μέχρι 30 χλμ./ώρα), ενώ ακόμη και όταν απλά βοηθά τον θερμικό κινητήρα η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλή (από 5 μέχρι 6 λίτρα/100 χλμ., αναλόγως τη χρήση κλιματισμού ή τη διαδρομή).

Παράλληλα, η συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm γίνεται παραπάνω από αντιληπτή κάθε φορά που ξεκινά σβέλτα το υβριδικό Grande Panda, καλύπτοντας με επιτυχία το lag του τρικύλινδρου i3 άμεσου ψεκασμού.

Στην πράξη λοιπόν η οδήγηση μοιάζει αρκετά πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τη σκληρή γλώσσα των αριθμών (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), οι οποίοι πάντως δείχνουν με τον τρόπο τους την αστική και casual χρήση του μικρού crossover της Fiat.

Το… Grande εργαλείο πόλης βέβαια δεν θα πει όχι σε μία βόλτα στο βουνό. Μπορεί να αργεί προς το παρόν η τετρακίνητη εκδοχή του, ωστόσο τα 18,3 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος και η ρύθμιση της ανάρτησης (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), επιτρέπουν μία μικρή περιπέτεια στο χώμα.

Ακόμα και αν δεν ξεφύγει κάποιος από το γκρίζο χρώμα της πόλης, το αυξημένο ύψος μετατρέπει το ιταλικό μικρό σε αγχολυτικό για δυσκολίες όπως πεζοδρόμια, λακκούβες ή απλά ασφάλτινες κακοτεχνίες.

Το τιμόνι του είναι αρκετά ελαφρύ για ένα γρήγορο παρκάρισμα ή ελιγμό, ενώ η απουσία οδηγικών προγραμμάτων ή puddles, κάνει τα πράγματα απλά λιτά και απέριττα για κάποιον που δε θέλει πολλά στο κεφάλι του (μόνο το L στον επιλογέα «κόβει» την κύλιση στην κατηφόρα και βοηθά στην επιπλέον ανάκτηση ενέργειας).  

Είναι με λίγα λόγια ένα όμορφο και παιχνιδιάρικο SUV, που μιλά κυρίως στο νεανικό κοινό αλλά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους των υποψήφιων αγοραστών. Ενός νέου οδηγού, μίας μικρής οικογένειας ή ακόμη και κάποιου μεγαλύτερης ηλικίας που του λείπουν οι ημέρες της απλότητας πίσω από το τιμόνι.

Εκείνο που λείπει ξεκάθαρα από άπαντες βέβαια είναι η προσιτή τιμή σε ένα νέο μοντέλο και το Grande Panda δεν απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί προσιτό.

Ξεκινά από 20.800 ευρώ στην έκδοση Pop (πληρέστατη από πλευράς συστημάτων ασφαλείας), φθάνει τα 23.800 ευρώ στην κορυφαία έκδοση La Prima, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το βενζινοκίνητο (turbo 1.2) Grande Panda με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων κοστίζει κάτω από 17 χιλιάρικα στην έκδοση Pop (16.990 ευρώ για την ακρίβεια).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat Grande Panda Hybrid 1.2 110 PS DCT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 29 PS, μπαταρία 0,89 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 5,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 676 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 116 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DCT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
3.999 x 1.763 x 1.586 mm
18,3 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.490/ 1.490 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 361-1.366 lt
Απόβαρο 1.422 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.800€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

2 Comments

  1. Από ποιότητα κύλισης ? Ηχομόνωση ? Χώρους έχει αρκετούς, πάει εύκολα κ άνετα ταξίδι ? Για το μήκος του έχει τεράστιους χωρους και χώρο αποσκευών

    1. Καλημέρα σας. Ποιότητα κύλισης έχει καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας του, ενώ και στην ηχομόνωση φαίνεται να έχει γίνει “δουλειά “. Βέβαια στις πολυ χαμηλές ταχύτητες έτσι και αλλιώς με τη χρήση του ηλεκτροκινητηρα είναι εντελώς αθόρυβο. Μετά τα 100 χλμ/ώρα φυσικά αλλάζουν τα πράγματα. Τέλος, οι χώροι είναι το δυνατό του σημείο, ειδικά για μικρά αντικείμενα αλλα και για ψηλούς επιβάτες. Ευχαριστώ πολύ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!