Η ιταλική φίρμα δείχνει να μετριάζει τον ενθουσιασμό της για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, επανεξετάζοντας τον ρόλο της υβριδικής τεχνολογίας στο μέλλον της.
Η μετάβαση της Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται πιο σύνθετη από όσο αρχικά είχε παρουσιαστεί. Αν και η Lanzador είχε ανακοινωθεί το 2023 ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, η τελική της μορφή φαίνεται να παραμένει υπό εξέταση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Sant’Agata, η τελική απόφαση για τον τύπο μετάδοσης θα ληφθεί εντός των επόμενων εβδομάδων, με το ενδεχόμενο μιας plug-in υβριδικής έκδοσης να βρίσκεται πλέον σοβαρά στο τραπέζι.
Η Lanzador, που έχει σχεδιαστεί ως ένα τετραθέσιο crossover υψηλών επιδόσεων, αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη της δεκαετίας. Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε είχε ξεκάθαρες επιρροές από την Urus και τη Huracán Sterrato, με αισθητική που παρέπεμπε περισσότερο σε sci-fi φουτουρισμό παρά σε παραδοσιακό supercar. Η υποσχόμενη ισχύς έφτανε το 1 MW, δηλαδή περίπου 1.360 ίππους, τονίζοντας τον ηλεκτρικό της χαρακτήρα.
Ωστόσο, ο Stephan Winkelmann, διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη για ένα καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο του είδους. Όπως τόνισε, «οι πελάτες της Lamborghini δεν βλέπουν σήμερα τα BEV ως πραγματική εναλλακτική». Η τοποθέτησή του φαίνεται να αντικατοπτρίζει μια πιο προσεκτική στρατηγική, που λαμβάνει υπόψη τόσο την τεχνολογία όσο και τις επιθυμίες του κοινού της μάρκας.
Αν τελικά η Lanzador υιοθετήσει plug-in υβριδική λύση, πιθανότατα θα βασιστεί στο σύστημα κίνησης της Urus SE και της νέας Temerario, που συνδυάζει twin-turbo V8 κινητήρα με ηλεκτρικό μοτέρ. Το σύστημα αυτό προσφέρει ισχύ αλλά και σημαντική μείωση εκπομπών, προσφέροντας έναν πιο ρεαλιστικό συμβιβασμό για την επόμενη φάση της μάρκας.
Την ώρα που η Ferrari προχωρά με το αμιγώς ηλεκτρικό crossover Elettrica, η Lamborghini φαίνεται να υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση. Όχι απαραίτητα πιο συντηρητική, αλλά περισσότερο προσανατολισμένη στις απαιτήσεις του πελάτη και λιγότερο στην πίεση της αγοράς για επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής.
