NEA

Η GM ανακαλύπτει ξανά τον τροχό, χρόνια πίσω από Ευρωπαίους και Κινέζους

Η General Motors παρουσιάζει μια τεχνολογία που εφαρμόζουν ήδη οι Ευρωπαίοι και οι Κινέζοι κατασκευαστές εδώ και καιρό, δείχνοντας πόσο πίσω έχει μείνει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο πρόσφατο τεχνολογικό της event στη Νέα Υόρκη, η GM παρουσίασε μια νέα «κεντρική υπολογιστική αρχιτεκτονική», με στόχο την απλοποίηση των ηλεκτρονικών και τη μείωση της πολυπλοκότητας.

Με άλλα λόγια, προχωρά στη λεγόμενη zonal αρχιτεκτονική, αντικαθιστώντας την παλαιότερη, domain-based προσέγγιση που βασιζόταν σε δεκάδες διαφορετικές μονάδες ελέγχου. Η βασική ιδέα είναι ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστή που συντονίζει σχεδόν τα πάντα — από την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα, μέχρι τις λειτουργίες της μετάδοσης και της ψυχαγωγίας.

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές όπως η Mercedes και η BMW, έχουν ήδη στραφεί σε παρόμοια συστήματα εδώ και χρόνια. Το ίδιο ισχύει και για τις κινεζικές BYD, Geely, Changan κ.α. και φυσικά τη Tesla, που πρωτοπόρησε με αντίστοιχα συστήματα πλήρους ενοποίησης υπολογιστών ήδη από τη δεκαετία του 2010.

Η GM υπόσχεται ότι το νέο της σύστημα θα επιτρέπει πιο φθηνή κατασκευή, καλύτερη διαχείριση ενέργειας και σημαντικά περισσότερες δυνατότητες σε over-the-air ενημερώσεις, τεχνητή νοημοσύνη και ημιαυτόνομη οδήγηση. Το σύστημα θα κάνει το ντεμπούτο του στο Escalade IQ το 2028 και σταδιακά θα επεκταθεί και σε θερμικά μοντέλα, κάτι που επίσης άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη υλοποιήσει.

Ακόμη και η κατάργηση των παραδοσιακών μηχανισμών ασφάλισης στις πόρτες, που η GM παρουσίασε ως παράδειγμα τεχνολογικής εξέλιξης, είναι ήδη πραγματικότητα σε πολλά νέα μοντέλα που βασίζονται σε zonal αρχιτεκτονικές. Ομοίως, η αντικατάσταση δεκάδων επιμέρους μονάδων με λιγότερα και πιο ισχυρά υπολογιστικά κέντρα είναι πρακτική που έχουν υιοθετήσει εδώ και καιρό εταιρείες όπως η Volkswagen μέσω του συστήματος VW.OS, καθώς και σχεδόν κάθε σύγχρονος κινεζικός κατασκευαστής.

Η GM δηλώνει ότι αυτός ο εκσυγχρονισμός θα επιτρέψει στα αυτοκίνητά της να γίνουν πιο «έξυπνα», με καλύτερη συνδεσιμότητα και μεγαλύτερες δυνατότητες εξέλιξης μελλοντικά μέσω λογισμικού. Ωστόσο, αυτή η μετάβαση γίνεται σε μια εποχή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται, η νομοθετική στήριξη περιορίζεται, και το μερίδιο αγοράς των Κινέζων στις τεχνολογικές καινοτομίες διευρύνεται.

Στην ουσία, η GM προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος απέναντι σε ανταγωνιστές που ήδη λειτουργούν σε αυτό το επίπεδο σχεδίασης και παραγωγής. Μεγάλες εταιρείες όπως η Stellantis έχουν ήδη περάσει σε ενιαίες πλατφόρμες με έμφαση στην ενσωμάτωση ηλεκτρονικών και λογισμικού. Το ίδιο και οι κινεζικές εταιρείες, που έχουν σχεδιάσει τις πλατφόρμες τους εξαρχής με κεντρική υπολογιστική λογική, ενσωματώνοντας cloud συνδεσιμότητα και αυτόματες ενημερώσεις από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας.

Το ερώτημα δεν είναι αν η GM μπορεί να κάνει τεχνολογικά την υπέρβαση – μπορεί και έχει τους πόρους. Το ζήτημα είναι ότι μέχρι να φτάσει εκεί, οι άλλοι θα έχουν ήδη περάσει στο επόμενο στάδιο. Όταν η καινοτομία σου είναι αυτό που οι άλλοι θεωρούν πλέον δεδομένο, τότε δεν ηγείσαι – ακολουθείς.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!