Με «όπλα» τον προσιτό χαρακτήρα στο οικονομικό, τους χώρους, την άνεση και το μοντέρνο στοιχείο, το C3 Aircross επιχειρεί «μπάσιμο» στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Οι εποχές που ήξερες πάνω κάτω τι θα περιμένεις από κάθε νέα έλευση μόνο και μόνο από την ονομασία της έχουν περάσει προ πολλού. Ακούς λοιπόν νέο Citroen C3 και περιμένεις ένα τυπικό σουπερμίνι, μέχρι που βλέπεις ένα ολοκληρωμένο «boxy» πολυεργαλείο.
Διαβάζεις ότι έρχεται και η Aircross εκδοχή του και ξαφνικά βρίσκεσαι ενώπιον ενός SUV με μήκος που φθάνει τα 4,39 μέτρα, 2,67 μέτρα μεταξόνιο και να απέχει 20 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος.
Βέβαια, η πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis στην οποία βασίζεται, έπρεπε να μας έχει προϊδεάσει, όπως άλλωστε και η τάση των νέων μοντέλων για αύξηση των διαστάσεων.
Στην περίπτωση όμως του C3 Aircross έχουμε ένα κανονικότατο μικρομεσαίο SUV, με δυνατό χαρτί μάλιστα τους διαθέσιμους χώρους.
Πριν προχωρήσουμε εκεί όμως, ας δούμε ποια είναι η πρώτη εικόνα που μας δίνει το γαλλικό μοντέλο. Εκ πρώτης όψεως λοιπόν διατηρεί ξεκάθαρη σχεδιαστική γραμμή, όμοια με το απλό C3.
Τετράγωνη λογική σε όλα τα μήκη και πλάτη του αμαξώματος, μπόλικες ακμές, κοφτή μάσκα και αντίστοιχα το πίσω μέρος, που «κόβεται» απότομα και όμορφα, φωτιστικά σώματα LED με φινέτσα και διακριτικότητα.
Οι ράγες οροφής, η διχρωμία του αμαξώματος και το ψηλό προφίλ των ελαστικών, μαζί με τα προστατευτικά στους θόλους, επιβεβαιώνουν τον SUV χαρακτήρα που ήθελε να δώσει η Citroen και σίγουρα το κατάφερε και με το παραπάνω στην περίπτωση του Aircross της δοκιμής μας.
Στο εσωτερικό του κομψού Citroen οι εκπλήξεις δεν είναι το ίδιο μεγάλες. Πώς να ήταν άλλωστε, όταν ο όμιλος Stellantis φροντίζει για τις μπόλικες ομοιότητες στα μοντέλα της αντίστοιχης κατηγορίας.
Εξαίρεση αποτελεί στην περίπτωση της Citroen το Head Up Display που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, μόνο που αντί να αντανακλά στο παρμπρίζ το κάνει στο βάθος πίσω από το τιμόνι.
Η οθόνη πολυμέσων με τεχνολογία αφής έχει μέγεθος 10,25 ίντσες και είναι πιο κλασσική με μέτρια ποιότητα γραφικών αλλά εύκολη στη χρήση και την εξοικείωση, ενώ κάτω από τους μεσαίους αεραγωγούς έχουμε καλοδεχούμενους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό.
Γενικά αυτό που σου μένει είναι η προσπάθεια της εταιρείας να περάσει το μήνυμα της απλότητας στην καμπίνα του C3 Aircross.
Χωρίς φλυαρίες, κυριαρχεί η πρακτικότητα με μπόλικες θήκες για ποτήρια, μπουκαλάκια ή μικρά αντικείμενα, ενώ η χρήση πλαστικού είναι γενναία στα εσωτερικά των πορτών κάτι που δεν μπορεί να κρυφτεί ούτε στο μάτι αλλά ούτε και κατά τη χρήση.
Η υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό πάντως σώζει την κατάσταση στο κομμάτι της αισθητικής, με τη δερμάτινη υφή στα καθίσματα (αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού) να δίνει πόντους στη συνολική ποιότητα των υλικών.
Βλέποντας βέβαια τα καθίσματα στο Aircross δεν κολλάς τόσο με τα χρώματα και τα υλικά, όσο με το σχεδιασμό και το φάρδος τους, καθώς παραπέμπουν περισσότερο σε καναπέ σαλονιού και λιγότερο σε κλασσικό SUV.
Ο τρόπος που σε υποδέχονται δείχνει κατευθείαν ότι πρόκειται για μία περίπτωση καμπίνας που χαρίζει σούπερ άνεση, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το γαλλικό SUV διατίθεται και ως επταθέσιο με επιπλέον κόστος +744 ευρώ.
Και στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας πάντως, πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν επαρκώς με μπόλικο αέρα για τα κεφάλια και τα γόνατα, ενώ και τα 460 λίτρα για αποσκευές (1.600 λίτρα αν πέσει η πίσω σειρά καθισμάτων) είναι ένας αριθμός που συναντάς σε SUV μεγαλύτερων διαστάσεων.
Το μεγάλο αδελφάκι του C3 λοιπόν, διατίθεται ως κλασσικό βενζινοκίνητο με απόδοση 100 ίππους, ως αμιγώς ηλεκτρικό (e-C3 Aircross) με 113 ίππους και ως υβριδικό που μας απασχολεί και στην παρούσα δοκιμή.
Μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών σε κινητήρα, το Hybrid είναι το ισχυρότερο με απόδοση 145 ίππους και εφοδιάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων της Punch Powertrain, αντικαθιστώντας το αυτόματο 8άρι της προηγούμενης γενιάς.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος turbo 1.200άρης Puretech (με καδένα αντί για ιμάντα), ενώ ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που ενσωματώνεται στο αυτόματο κιβώτιο αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm ροπή.
Η αρωγή του ηλεκτροκινητήρα είναι κάτι παραπάνω από αισθητή κατά την εκκίνηση, καθώς η διαθέσιμη ροπή (230 Nm) είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ και χωρίς να δει κάποιος τους αριθμούς, εύκολα στην πράξη αντιλαμβάνεται ότι παραείναι σβέλτο το Aircross των 1.464 κιλών με το πρώτο πάτημα του γκαζιού.
Στη συνέχεια είναι σαφώς πιο προοδευτικό και ομαλό, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ακούγεται έντονα η υπερπροσπάθεια του τρικύλινδρου θερμικού κινητήρα όταν πρέπει να γίνει μία προσπέραση ή έστω πρέπει να κινηθούμε πιο γοργά.
Κάθε φορά που αφήνεις το δεξί πεντάλ ή πατάς φρένο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας φροντίζει να γεμίζει τη μικρή μπαταρία 0,89 kWh (το βλέπεις και στο Head Up Display), η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Το αποτέλεσμα πάντως είναι θετικό και με το παραπάνω, αφού το Aircross δείχνει πρόθυμο όταν πατήσεις το γκάζι (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα), με τη δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι της οικονομίας καυσίμου να είναι αισθητή (κάτω από 7 λίτρα αμόλυβδης/100 χλμ.).
Ο αριθμός αυτός σίγουρα δεν είναι εφάμιλλος ενός φουλ υβριδικού SUV, όμως τον πλησιάζει σε τέτοιο βαθμό που το C3 να θεωρείται από τα πιο οικονομικά mild hybrid της αγοράς κατά τη χρήση.
Το γαλλικό SUV έχει σαφέστατο προσανατολισμό πάντως ως προς το κομμάτι της άνεσης. Τόσο οι διαθέσιμοι χώροι που προαναφέραμε, τα foam καθίσματα τύπου καναπέ, ο ευκολοδήγητος χαρακτήρας με το μικρό και ελαφρύ τιμόνι, πώς να λείψει από την εξίσωση η ανάρτηση;
Το εν λόγω σύστημα με Progressive Hydraulic Cushions κάνει τα περάσματα στην πόλη ξεκούραστα, όσο «κατεστραμμένη» και αν είναι η άσφαλτος, ενώ και η κύλιση στο χώμα ή το ανέβασμα σε πεζοδρόμια δείχνουν «παιχνιδάκι».
Σαφώς και ο… soft χαρακτήρας δείχνει πως το Aircross δεν είναι για υπεραστικά στροφιλίκια ή fun to drive καταστάσεις, εξάλλου η πλευρική στήριξη των καθισμάτων τα λέει όλα, όμως είπαμε πως πρέπει να γνωρίζεις τι έχεις στα χέρια σου.
Το C3 Aircross λοιπόν στην υβριδική του εκδοχή δεν κρύβεται. Είναι ένα SUV σχετικά μαζεμένων διαστάσεων, με έμφαση στην άνεση, είτε αυτή έχει να κάνει με τους χώρους είτε με τον τρόπο που περνά το δρόμο.
Έχει κρυφό ατού τις επιδόσεις (8,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι εξαιρετικός αριθμός), ενώ δεν θα πει όχι σε μία εκτός πόλης περιπέτεια σύμφωνα με τα 20 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος.
Σαφώς και θα θέλαμε ίσως πιο προσεγμένη ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό ή καλύτερο εξοπλισμό στις εκδόσεις πλην της κορυφαίας (ζάντες αλουμινίου και στις άλλες πέραν της MAX), ωστόσο όταν ακούς την τιμή αγοράς αναθεωρείς.
Το C3 Aircross Hybrid με 145 ίππους συνολική απόδοση και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξεκινά από 25.000 ευρώ, ποσό που έχουμε συνηθίσει τελευταία να διαβάζουμε για σουπερμίνι, ενώ είναι 1.900 ευρώ μόλις ακριβότερο σε σχέση με το C3 110 ίππων.
Για ακόμη πιο περιορισμένα πορτοφόλια, το απλό βενζινοκίνητο Aircross με μηχανικό κιβώτιο, ζητά 19.500 ευρώ, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 Aircross σκαρφαλώνει στα 27.400 ευρώ έχοντας χαμηλότερη ιπποδύναμη (113 ίππους) και σβελτάδα σε σχέση με το μοντέλο δοκιμής μας.
Διαβάστε περισσότερα για τα μοντέλα CITROEN
| Citroen C3 Aircross 1.2T Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.199 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
| Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 5.500 rpm, συνδυαστικά 145 ίππους (107 kW) | |||
| Ροπή | 230 Nm (23,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, ήπια υβριδικό 48V σύστημα 29 ίππους (11 kW)-55 Nm ροπή | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 8,8 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 193 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 6,9 lt/100 km | |||
| Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 6,4 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 637 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
| Εκπομπή CO2 | 120 g/km (WTLP) | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, e-DCS6 | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 304 mm/ Αεριζόμενοι δίσκοι 290 mm | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin e Primacy, 205/50 R17 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.395 x 1.795 x 1.633 mm 200 χιλιοστά |
|||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.565 / 1.570 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.670 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 460 – 1.600 lt | |||
| Απόβαρο | 1.464 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.000€ | ||||

















