Τι είναι αυτό που διατηρεί όλο του το στιλ, προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα από το κλασικό, τρίθυρο αμάξωμα και γενικά τα συνδυάζει όλα, με τον πιο οικονομικό τρόπο;
Εντάξει, στην προκειμένη περίπτωση παραδεχόμαστε ότι δεν ήταν δύσκολο το ερώτημα. Αυτό που κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια δεν είναι άλλο από το νέο MINI One, στην πεντάθυρη εκδοχή του, το οποίο εφοδιάζεται με το νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της φίρμας, χωρητικότητας 1.2 λίτρων. Ένα αυτοκίνητο δηλαδή για όλους όσους στοχεύουν στην άνεση και στην οικονομία, αφήνοντας τις επιδόσεις σε δεύτερη μοίρα.
Οπτικά, παρά την ελαφρά αύξηση των διαστάσεων και την προσθήκη δύο επιπλέον θυρών, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το κλασικό, τρίθυρο αμάξωμα. Διατηρεί στο ακέραιο το χαρακτήρα και το δυναμισμό του, παρότι δεν μιλάμε για μία από τις πιο σπορ εκδόσεις αλλά για τη βασική της γκάμας. Αντίστοιχα ισχύουν και για το εσωτερικό. Ανοίγοντας την πόρτα -ή, μάλλον, ανοίγοντας αρχικά την πίσω πόρτα- έχει κανείς εύκολη πρόσβαση στην πίσω σειρά θέσεων. Εκεί, δύο άτομα θα βολευτούν με σχετική ευκολία. Και παρότι δεν διεκδικεί δάφνες από άποψης ευρυχωρίας, είναι ασυγκρίτως πιο άνετο από το αντίστοιχο, τρίθυρο μοντέλο.
Μπροστά πάλι, παραμένει το γνωστό, ιδιαίτερου σχεδιασμού ταμπλό, με τον έντονα ανάγλυφο σχεδιασμό, τους αεροπορικού τύπου διακόπτες και την μεγάλη, έγχρωμη οθόνη να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Τα πάντα είναι εργονομικά σχεδιασμένα, κατασκευασμένα από καλά υλικά και τονίζουν τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
photos: nmarinopoulos
Από μια άποψη, το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα,. Όχι γιατί εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του αλλά γιατί αποτελεί ένα από τα πιο προσεγμένα τρικύλινδρα σύνολα της αγοράς. Με πολύ προσεγμένη ηχητική υπογραφή, σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και ένα ευχάριστα γραμμικό χαρακτήρα, που εξασφαλίζει αρκετή δύναμη παντού, από τις χαμηλές στροφές έως και τα κόκκινα. Φυσικά, οι επιδόσεις του MINI One με τους 102 ίππους δεν θυμίζουν σε τίποτα τα μεγαλύτερα αδέλφια του. Είναι όμως αξιοπρεπείς για να σε μεταφέρουν καθημερινά σε κάθε είδους διαδρομή, χωρίς να νιώθεις “λίγος” που δεν στράφηκες σε κάποια ισχυρότερη έκδοση. Αντιθέτως, ο κινητήρας των 1.2 λίτρων κατορθώνει να διατηρεί την κατανάλωση σε ικανοποιητικές τιμές, ειδικά αν δεν επιμένει κανείς στο γκάζι και αλλάζει νωρίς τις ταχύτητες, από τον καλό σε αίσθηση επιλογέα.
Σε ο,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, παραμένει ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο. Η σκληρή αίσθηση του τιμονιού και η καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων σε κερδίζουν πριν καν ξεκινήσεις. Στην πορεία εκτιμάς το σχετικά σφιχτό setup των αναρτήσεων, που όμως δεν επηρεάζει τόσο την άνεση, τα τρία οδηγικά modes (Green, Normal, Sport) που αλλάζουν μέσω ενός δακτυλίου στη βάση του επιλογέα και την αμεσότητα του τιμονιού. Το δεξί πεντάλ είναι αρκετά άμεσο στην απόκρισή του, παρότι δεν έχει τη δύναμη να σε κολλήσει στο κάθισμα. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν ακούραστα και ικανά να επιβραδύνουν αποτελεσματικά τα 1.225 κιλά του συνόλου.
Αν μας άρεσε; Με το χέρι στην καρδιά -και έχοντας οδηγήσει τα υπόλοιπα της γκάμας, από Cooper έως και JCW- το One είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που όμως αδικείται από την έλλειψη ισχύος. Ναι, είναι ολοκληρωμένο. Ναι, μπορεί να κομπλάρει, με άνεση, στους περισσότερους τομείς οποιοδήποτε άλλο supermini. Και ναι, δύσκολα θα βρεις μεμπτό για τον κινητήρα του. Αυτός όμως ο δυναμισμός, που βλέπεις και αισθάνεσαι, δεν αποτυπώνεται στις επιδόσεις. Εάν καταφέρετε να το ξεπεράσετε -ή δεν μπορείτε να βάλετε βαθύτερα το χέρι στην τσέπη- τότε με την ευχή μας…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI
MINI ΟΝΕ 5d 102PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.198 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 78,0 x 83,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 75 kW (102 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 180 Nm (18,3 kgm) / 1.400 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 192 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,6 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,9 / 4,8 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 40 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 526 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 112 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 205/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.982×1.727×1.425 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.501/1.501 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.567 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 278-941 lt | |||
Απόβαρο | 1.225kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.700€ (17.740€ με απόσυρση) |