Υβριδικά, υπάρχουν πολλά. Δεν έχουν όμως όλα την ίδια ιστορία, ούτε και τις ίδιες δυνατότητες. Κάποια από αυτά, καλώς ή κακώς, καταφέρνουν να ξεχωρίζουν.
Και προτού συμπεράνετε από τον υπότιτλο ότι το νέο Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) μας εντυπωσίασε, θα πούμε πως όχι. Για να το κάνει αυτό θα έπρεπε να είναι plug-in και με μία σοβαρή αυτονομία άνω των 40 χιλιομέτρων, σε αμιγώς ηλεκτρικό mode. Παρόλα αυτά, δεν παύει να αποτελεί ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που δείχνει πλέον ώριμο σε αυτά που τεχνολογικά πρεσβεύει.
Διαβάζοντας, αρχικά, τα τεχνικά χαρακτηριστικά (κινητήρας 1. 8 λίτρων, συνολική ισχύς – με το ηλεκτρικό μοτέρ- 136 ίπποι, 0-100 σε 10,9 δλ. μέση κατανάλωση 3,4 λίτρα/ 100 χλμ και εκπομπές ρύπων μόλις 79 γρ. CO2/ χλμ.) αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που στοχεύει στις επιδόσεις αλλά στην οικονομία. Ένα οικογενειακό, πρωτίστως, μικρομεσαίο, το οποίο θα φροντίσει την τσέπη του οδηγού, αλλά και το περιβάλλον.
Πατώντας το μπουτόν εκκίνησης ενεργοποιείται το υβριδικό σύστημα, χωρίς ωστόσο να μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Η εκκίνηση, αν δεν το παρακάνει κανείς στο δεξί πεντάλ, μπορεί να γίνει κάλλιστα ηλεκτρικά. Η ταχύτητα του οχήματος, σε αμιγώς ηλεκτρική διαμόρφωση, αγγίζει τα 75 χλμ./ώρα, με αυτονομία 2 χλμ. Δεν είναι πολλά αλλά δεν είναι και λίγα, αφού στην πράξη, αν ο οδηγός κινείται με σύνεση, η κίνηση στον αστικό ιστό εξασφαλίζει μία ισορροπία μεταξύ των δύο κινητήρων. Όσο για τον συσσωρευτή, δείχνει κάπως μικρός, γεμίζει όμως αρκετά εύκολα και γρήγορα, με βάση τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου που επιλέγει πότε θα ενεργοποιήσει τι. Η λειτουργία, δε, όλου αυτού του υβριδικού συστήματος μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή, παρακολουθώντας το αναλυτικό διάγραμμα ροής στην μεγάλη, 7 ιντσών, έγχρωμη οθόνη του ταμπλό.
photos: nmarinopoulos
Και μια που αναφερθήκαμε στο εσωτερικό, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις δεν σταματούν εκεί. Το «οικονομόμετρο» στη θέση του στροφόμετρου και ο διακριτικός επιλογέας του e-CVT κιβωτίου δίνουν μία διαφορετική νότα στο ταμπλό. Γενικά ο σχεδιασμός δείχνει προσεγμένος, ενώ και τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλά. Αυτό που παραμένει διακριτικό -και ευτυχώς- είναι ο συσσωρευτής, που κρύβεται επιμελώς κάτω από την πίσω σειρά θέσεων, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστο σε χωρητικότητα το πορτμπαγκάζ των 360 λίτρων.
Στο δρόμο, το Auris HSD αποδεικνύεται αρκετά άνετο, χάρη στις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ ταυτόχρονα οι κλίσεις στις στροφές δεν ξεφεύγουν από κάποια λογικά όρια. Καλά σχεδιασμένη είναι και η θέση οδήγησης, η οποία πλέον προσφέρει ένα αναβαθμισμένο σε αίσθηση και βάρος τιμόνι. Λίγο ιδιαίτερο, ωστόσο, είναι το e-CVT κιβώτιο, κυρίως ως προς την αίσθηση που προσφέρει και όχι ως προς τη λειτουργία του.
Εάν κανείς αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, το αυτοκίνητο θα παραμείνει ουδέτερο στις αντιδράσεις του, με τα φρένα να επιβραδύνουν ικανοποιητικά τα σχεδόν 1.400 κιλά του συνολικού βάρους. Δεν κρύβεται όμως ότι το φυσικό του περιβάλλον παραμένει ο αστικός ιστός. Μοντέρνο, όμορφο, πρακτικό και πλήρως εξοπλισμένο, το υβριδικό Auris μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Όπως βέβαια και τον ανταγωνισμό…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA
Toyota Yaris Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.798 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 80,5 x 88,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 73 kW (99 PS) / 5.200 rpm | |||
Ροπή | 142 Nm (14,5 kgm) / 4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Βενζινοκινητήρας σε λειτουργία κύκλου Atkinson | |||
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ||||
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, Ισχύς: 60 kW, Ροπή: 207 Nm | |||
Μπαταρίες | Νικελίου- υδριδίου μετάλλου, Χωρητικότητα: 1,3 kWh | |||
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ | ||||
Μεικτή διάταξη | 100 kW (136 PS) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,4 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 3,4 / 3,5 / 3,4 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 833 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 79 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου CVT | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4. 330 x 1.760 x 1.475 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.535/1.525 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.600 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 360-1.199 lt | |||
Απόβαρο | 1.385 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.505 € |