Με έναν μικρό αλλά ικανό κινητήρα και με μια προσωπικότητα πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, η συγκεκριμένη έκδοση του i30 έχει όσα χρειάζονται για να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Η κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, παραδοσιακά, είναι από τις δυσκολότερες όπου μπορεί να σταθεί μια πρόταση. Ο αυξημένος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με την ανάγκη για ενσωμάτωση ολοένα και περισσότερων τεχνολογιών και τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, κάνει τη μάχη για επικράτηση δύσκολη υπόθεση. Και αν κάτι μπορούμε να αναγνωρίσουμε στη Hyundai, είναι ότι πραγματοποιεί μεγάλα βήματα μπροστά, σε κάθε γενιά μοντέλων της.
Αναφορικά με το i30, στην έκδοση με το τρικύλινδρο σύνολο του 1.0 λίτρου και των 120 ίππων της δοκιμής, δείχνει μεγάλη ωριμότητα και ταυτόχρονα ισορροπία σε όλα τα παραπάνω. Ξεκινώντας από το ηλεκτρονικό του υπόβαθρο, παρατηρούμε ότι εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα συστήματα προειδοποίησης απόσπασης οδηγού DAA, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης FCWS, αυτόματης έκτακτης πέδησης AEB, ανίχνευσης τυφλού σημείου BSD και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Το ηλεκτρονικό αυτό πακέτο ολοκληρώνεται με τα αντίστοιχα συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Μία μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, ενώ δύο ακόμη, μικρότερες, στον πίνακα οργάνων και αυτή του διζωνικού κλιματισμού, συμπληρώνουν την εικόνα. Γενικά, το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι όμορφο στην όψη, προσφέρει καλή εργονομία, πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα και μια ποιότητα κατασκευής, με συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών, που θα καλύψει τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού.
photos: nmarinopoulos
Ο τελευταίος δεν θα δυσκολευτεί να φέρει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, αναγνωρίζοντας τη σχετική άνεση και την καλή πλευρική στήριξη που προσφέρει το κάθισμα. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Ούτε θα ενθουσιάσουν, ούτε όμως και θα προβληματίσουν. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, είναι σχετικά ευρύχωρο και έχει διπλό δάπεδο.
Περνώντας στον κινητήρα, ο χιλιάρης T-GDi δείχνει κάπως ράθυμος μέχρι τις 1.800 σ.α.λ., αναγκάζοντας ορισμένες φορές τον οδηγό να κατεβάσει ταχύτητα για να επιταχύνει. Κάπου εκεί όμως τελειώνουν τα όποια αρνητικά, αφού πρόκειται για ένα σύνολο με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, χαμηλό ηχητικό ίχνος και σχετικά λογική κατανάλωση. Ο συνδυασμός του, δε, με το ευχάριστο σε αίσθηση και με σωστή κλιμάκωση κιβώτιο των 6 σχέσεων δείχνει απολύτως επιτυχημένος.
Ανάλογη αίσθηση αφήνει και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αρκετά δεμένο, με αναρτήσεις ουδέτερες προς σφιχτές, το i30 δίνει την εντύπωση ότι πατάει καλά στον δρόμο και είναι ευχάριστο οδηγικά. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά πλαίσια. Η ευστάθεια, με τη σειρά της, δεν δείχνει να επηρεάζεται από απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή υψηλές ταχύτητες. Όσο για την ποιότητα κύλισης και την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, θα πούμε ότι δεν είναι η κορυφαία της κατηγορίας, χωρίς όμως να απέχει σημαντικά από αυτήν.
Εν κατακλείδι, το i30 του 1,0 λίτρου και των 120 ίππων είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Με ικανό εξοπλισμό, καλή οδική συμπεριφορά και ανταγωνιστική –για τα όσα προσφέρει– τιμή. Στα πλεονεκτήματά του υπολογίστε επίσης τα 5 χρόνια εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 80 kW (120 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 171 Nm (17,4 kgm) / 1.500-4.000 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,1 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,6 / 4,9 / 4,4 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 617 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 112 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Kinergy Eco 2, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.340 x 1.795 x 1.455 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.573/1.581 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.650 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 395-1.301 lt | |||
Απόβαρο | 1.269 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.350€ (με την έκπτωση) |