Οι φήμες που θέλουν το φαινόμενο της παραποίησης της εκπομπής ρύπων να αφορά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνονται με αφορμή δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Spiegel…
Τους ασκούς του Αιόλου φαίνεται να άνοιξε το σκάνδαλο του ομίλου Volkswagen αφού σύμφωνα με το Spiegel οι αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας διαπίστωσαν πως σε 56 από 58 συνολικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα οι εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (NOx) ήταν ασυνήθιστα υψηλότερες από τις στάνταρ τιμές. Το πόρισμα κατέληξε πως στα περισσότερα μοντέλα η εξουδετέρωση των NOx δεν λειτουργεί όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος μειωθεί κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου. Μάλιστα, σε ένα μοντέλο της Opel το όριο ήταν οι 17 βαθμοί, ενώ όταν το Spiegel ρώτησε για τι συμβαίνει κάτι τέτοιο η απάντηση ήταν πως δεν υπάρχει οποιοδήποτε λογισμικό παραποίησης ρύπων.
Το Spiegel αναφέρει πως μόλις 2 αυτοκίνητα από τα 58 κατάφεραν να έχουν την εκπομπή NOx σε κάθε δοκιμή που πέρασαν και το ένα από αυτά ήταν BMW. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προφανώς θα υπερασπίσουν θέση τους λέγοντας πως αν ισχύει κάτι τέτοιο είναι για την προστασία του καταλυτικού συστήματος, ενώ από την άλλη δικαιολογημένα οι αρμόδιες αρχές μπορούν να θεωρήσουν αυτή την θερμοκρασιακή «δυσλειτουργία» ως παράνομη. Για να δούμε αν η υπόθεση θα έχει και συνέχεια και αν θα δοθούν περισσότερα στοιχεία στην δημοσιότητα…