ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι εκπομπές Euro 6 στους ντίζελ!

LIGNE D'ECHAPPEMENT EURO 6 DIESEL

Από τον Σεπτέμβριο του 2014 θα ισχύουν οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και οι κατασκευαστές δίνουν τον δικό τους… αγώνα για ένα νικηφόρο αποτέλεσμα!

«Ο νέος μας πετρελαιοκινητήρας πληρεί ήδη τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6» είναι μία από τις αγαπημένες ατάκες των ειδικών στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Βλέπετε, η ώρα που θα ενεργοποιηθεί η νέα αυστηρότερη νόρμα δεν αργεί και όποιος κατασκευαστής θέλει να προλάβει το τρένο και να αποφύγει βαρύ πρόστιμο πρέπει να εξελίξει ή να κατασκευάσει από λευκό χαρτί νέους κινητήρες.

euro emmissions analyticΌπως μπορείτε να δείτε από το σχετικό πίνακα σχετικά με τους βενζινοκινητήρες δεν υπάρχει κάποια σημαντική αλλαγή μιας και το Euro 6 προβλέπει ότι και το τωρινό Euro 5 (λίγο άδικο;) ενώ σημειώστε πως λόγο του άμεσου ψεκασμού υπάρχει περιορισμός στα μικροσωματίδια (PM). Το μεγάλο στοίχημα έχει να κάνει με τους πετρελαιοκινητήρες και την δραστική μείωση κυρίως των οξειδίων του αζώτου ρίχνοντας την εκπομπή πάνω από 50%,  στα 80 mg/km.

SMS==> Το Twin-Scroll και η υπόλοιπη παρέα…

PSA-diesel-blue-hdi-system-fap-src-dpf (11)To πρόβλημα αυτό επιλύει το καταλυτικό σύστημα SCR με ψεκασμό διαλύματος ουρίας όπως είχαμε αναλύσει σε παλαιότερο άρθρο. Από πέρυσι οι Audi, BMW και Mercedes-Benz είχαν ανακοινώσει κινητήρες ντίζελ Euro 6 με την προσθήκη του SCR μετά τον συμβατικό οξειδωτικό καταλύτη. Σημαντικό ρόλο στην μείωση των NOx λαμβάνει και η επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR).

PSA-diesel-blue-hdi-system-fap-src-dpf (5)Ο όμιλος PSA (Peugeot-Citroen) έχει επίσης εδώ και καιρό ανακοινώσει πως θα συνδυάζει SCR και FAP (ή DPF) μαζί στους νέας γενιάς ντίζελ τεχνολογίας Blue HDi (προσφέρεται από το δίλιτρο κινητήρα στα Peugeot 508 και στο νέο C4 Picasso). Όπως φαίνεται και στο σχήμα το SCR βρίσκεται ανάμεσα στον οξειδωτικό καταλύτη που φροντίζει για τους υδρογονάνθρακες (HC) και το μονοξείδιο του άνθρακα (CO). Στη συνέχεια ψεκάζεται το διάλυμα ουρίας (υπάρχει δεξαμενάκι 17 lt με αναπλήρωση κάθε 20.000 km) για να συγκρατηθούν τα NOx. Στη συνέχεια το φίλτρο DPF συγκρατεί τα μικροσωματίδια σε ποσοστό 99,9%, όπως διατείνεται ο γαλλικός όμιλος.

Και η Opel ανακοίνωσε νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI που θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI, αποδίδει 136 PS και 320 Nm, είναι ο πρώτος της αλουμινένιος (ντίζελ) με τούρμπο VTG μέγιστης πίεσης 1,7 bar (θα υπάρξει σχετική ανάλυση μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση σε μερικές μέρες). Επίσης, η Volvo ανακοίνωσε νέας γενιάς ντίζελ με common rail πίεσης έως 2.500 bar!

Όπως και να ‘χει, τα προβλήματα για τους πετρελαιοκινητήρες θα αρχίσουν να εντείνονται από το επόμενο Euro (μετά το 2017) το οποίο αν είναι αυστηρότερο τότε οι ειδικοί θα τα βρουν σκούρα καθώς οι ντίζελ έχουν φτάσει τεχνολογικά κοντά στο όριο τους. Από την άλλη, οι βενζινοκινητήρες φαίνεται να ακολουθούν τους ντίζελ (o άμεσος ψεκασμός βασίζεται στην λογική του common rail) έχοντας ακόμη αρκετά περιθώρια όπως η αυτανάφλεξη (σας θυμίζει κάτι από ντίζελ;), η μεταβλητή συμπίεση κ.α.

Έτσι, το κόστος των πετρελαιοκινητήρων θα αυξηθεί σημαντικά και δεν θα έχει νόημα για τις μικρές κατηγορίες εκτοπίζοντας τα ντίζελ στα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα (μεγάλα σεντάν, SUV κ.α.). Δίχως, βέβαια, να αγνοούμε σε βάθος δεκαετίας την πρόοδο των ηλεκτροϋβριδικών που θα γίνονται ελαφρύτερα, αποδοτικότερα, φτηνότερα και προφανώς… περισσότερα.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close