ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet [test drive]

Suzuki Baleno Turbo caroto test drive 2016 (23)

H Suzuki συνεχίζει την διεύρυνση της γκάμας της, λανσάροντας ίσως το σημαντικότερο μοντέλο της, που πάει γάντι στην ελληνική αγορά…

Αν και τα crossover είναι αυτά που θα επιθυμούσε κανείς να έχει στο «γκαράζ» του, τα supermini είναι αυτά που για ευνόητους λόγους αποτελούν τις περισσότερες φορές την τελική επιλογή. Πέρα από την ευελιξία στην πόλη και τις κόμπακτ διαστάσεις, πλέον τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας δίνουν λύση ακόμη και σε μία οικογένεια που μπορεί να κάνει συμβιβασμούς με τους χώρους, αλλά όχι και με το μπάτζετ της. Κάτι που μπορεί να ισχύει εν μέρει για την χώρα μας και απόλυτα θα έλεγα για τον τόπο παραγωγής του νέου Suzuki που κατασκευάζεται στην Ινδία (τα μηχανικά μέρη στην Ιαπωνία). Και κάπου εδώ έρχεται να κολλήσει η ονομασία Baleno αποτελώντας ένα εχέγγυο -για την Suzuki- από το παρελθόν.

Ωστόσο, στην σύγχρονη εκδοχή του το Baleno κατεβαίνει μία κατηγορία προς τα κάτω· συγκεκριμένα το μήκος του πέφτει κάτω από τα 4 μέτρα (είναι λίγο μακρύτερο από το Swift). Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος θα μπορούσε να θεωρηθεί η εξέλιξη εκείνου από το Swift και το σύνολο δείχνει πιο όμορφο στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας με τα LED ημέρας. Δίχως να παρουσιάζει ακρότητες και να εντυπωσιάζει σε κάποιο σημείο, το σύνολο του νέου Baleno είναι τόσο συμπαθητικό, όσο για να μην περνά απαρατήρητο.

Το νέο Baleno βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστούν αρκετά από τα νέα μοντέλα που θα ακολουθήσουν  (εντός του χρόνου θα παρουσιαστεί το νέο Ignis, το 2017 το νέο Swift), ενώ η σχεδίασή της έγινε με βάσει τα βέλτιστα οδικά χαρακτηριστικά και την άνεση. Μάλιστα, για χάρη της τελευταίας υπάρχει ένα μεγάλο μεταξόνιο (2,520 μέτρα) που εξασφαλίζει από τους καλύτερους χώρους της κατηγορίας για τους πίσω επιβάτες. Από τους μεγαλύτερους είναι και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων (στην έκδοση με κιτ ελαστικών) και παρόλο που είναι βαθύς στερείται πρακτικότητας λόγω του σχετικά μικρού πλάτους.

Το ταμπλό συνάδει με την ισορροπημένη εξωτερική εμφάνιση και η σχετική απλότητά του ταιριάζει με τον χαρακτήρα του Baleno. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά σε ορισμένα σημεία, αλλά με ποιοτικό φινίρισμα, ενώ το μενού της κεντρικής οθόνης αφής 7’’ είναι γνώριμο από το Vitara προσφέροντας -μεταξύ άλλων- πλήρη διασύνδεση. Χαμηλότερα υπάρχουν ενδείξεις και οι σχετικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, ενώ τα αναλογικά πίνακα οργάνων πλαισιώνουν μια έγχρωμη οθόνη 4,2’’ που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες (μέχρι και χαρακτηριστικά ισχύος). Φυσικά, υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ γενικότερα το Baleno προσφέρει τους χώρους ενός… στενόχωρου μικρομεσαίου (δηλ. ενός μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλου).

photos: nmarinopoulos

Περνώντας κάτω από το καπό, το νέο Baleno είναι διαθέσιμο με δύο βενζινοκινητήρες (δεν υπάρχει ντίζελ έκδοση). Ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος -με τα διπλά μπεκ– τοποθετείται στην έκδοση 1.2 Dualjet (90 ίπποι/6.000 σ.α.λ. και 120 Nm/4.400 σ.α.λ. με 83 γρ. CO2/χλμ.), συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο (από 11.340€ με απόσυρση + προωθητική ενέργεια) ή αυτόματο CVT, ενώ υπάρχει και έκδοση με το micro-hybrid πακέτο SHVS (ανακτά και διανέμει ενέργεια σε επιμέρους τμήματα του αυτοκινήτου) που κοστίζει από 13.480€.

Προς το παρόν το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην έκδοση που δοκιμάσαμε, την 1.0 Boosterjet με τον turbo άμεσου ψεκασμού 3-κύλινδρο των 112 ίππων (από 12.660€, πάντα με απόσυρση και έκπτωση). Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ με γραμμική λειτουργία και αρκετή ροπή από χαμηλά, ενώ στις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ. (εδώ μεγάλο ρόλο παίζει το απόβαρο που δεν ξεπερνά τον ένα τόνο). Την μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς αναλαμβάνει μηχανικό 5άρι κιβώτιο (λόγω οικονομίας, εναλλακτικά θα υπάρξει και αυτόματο 6άρι) και την απουσία 6ης σχέσης καλύπτει εν μέρει η σχετικά μακριά κλιμάκωση, δίχως όμως να κρεμάει κάποια σχέση λόγω της ελαστικότητας του σχετικά ήσυχου κινητήρα.

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει καλή ακρίβεια και αίσθηση, τα φρένα καλή αίσθηση, ο συμπλέκτης έχει κάπως απότομη διαδρομή, αλλά γενικότερα το Baleno είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση κάνει μια χαρά την δουλειά της αφού δίχως να είναι ιδιαίτερα μαλακή αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες (μόνο στα δύσκολα θα αντιδράσει κάπως ξερά η πίσω διάταξη), ενώ η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε αρκετά καλά επίπεδα και πάνω από το μέσο όρο.

times suzuki baleno grΗ πρόταση της Suzuki έρχεται με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας καθώς προσφέρει και συστήματα τελευταίας γενιάς όπως είναι η αυτόνομη πέδηση (Radar Brake Support). Μπορεί από την γκάμα να απουσιάζει μία ντίζελ έκδοση, αλλά η turbo έκδοση με την καλή τιμή πώλησης έδειξε πως μπορεί να εξασφαλίσει χαμηλό κόστος χρήσης, που θα είναι ακόμη μικρότερο στην ατμοσφαιρική έκδοση 1.2 Dualjet (προσεχώς η σχετική δοκιμή). Στον διπλανό πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές πώλησης του νέου Baleno, ενώ εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον σχετικό τιμοκατάλογο ανατρέχοντας στο σήμα της Suzuki.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 996 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 79,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 82 kW (112 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 4,5 / – lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 642 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 103 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP150, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.995 x 1.745 x 1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.520 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.380€ (12.660€ με απόσυρση + προωθητική ενέργεια)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!