MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

MG4 Excite 51 kWh 170 PS & MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS [test drive]

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτηματικά της σύγχρονης αυτοκίνησης φαίνεται πως ήρθε η στιγμή να απαντηθεί. Πότε θα λανσαριστεί επιτέλους ένα «φθηνό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την οικογένεια; Η απάντηση μπροστά σας!

Ας αποφύγουμε αντιρρήσεις του τύπου: «Μα καλά αφού έχει βγει το φθηνό Citroen Ami, ή το τάδε μικροσκοπικό ηλεκτρικό που κοστίζει λίγα». Στην περίπτωση μας δεν μιλάμε για ένα ηλεκτρικό που ζητάει παραχωρήσεις από τον οδηγό ή τους επιβάτες. Πρόκειται για ένα πεντάθυρο hatchback στα πρότυπα του VW ID.3 ή του Cupra Born με πολύ χαμηλότερη όμως τιμή αγοράς.

Όλα αυτά φυσικά αφορούν το MG4 (για όσους προτιμούν τα συμβατικά υπάρχει και το MG ZS 1.5, εδώ η δοκιμή). Το νεότερο μέλος της MG Motors, τον βασικό εκπρόσωπο πλέον της κινεζικής SAIC επί ευρωπαϊκού εδάφους. Ναι, σωστά καταλάβατε.

Οι Κινέζοι αποφάσισαν να βγουν παραέξω με αξιώσεις, και αυτή τη φορά κανείς δεν μπορεί να τους κοιτάξει με απαξίωση ή να τους υποτιμήσει. Και πως να το πράξει άλλωστε όταν το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback ξεκινά με το καλημέρα να χαρίζει θετικές εντυπώσεις στον τομέα που τα «made in China» αυτοκίνητα πονούσαν διαχρονικά… τη σχεδίαση.

Δεν θέλει και μεγάλη προσπάθεια να καταλάβει κανείς ότι το έργο αυτό έχει αναλάβει το σχεδιαστικό τμήμα της SAIC στο Λονδίνο. Κάτι παραπάνω δηλαδή από ένα απλό λιθαράκι προκύπτει από ευρωπαϊκά χέρια και για αυτό το λόγο το MG4 είναι ένα μοντέρνο hatchback, με έντονες ακμές που δεν περνά απαρατήρητο στους δρόμους.

Ξεχωρίζει για τα λεπτά κρύσταλλα των φλας, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και τις κάθετες LED γραμμές, που κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Στο πίσω μέρος μάλιστα σχηματίζουν ένα μεγάλο «Y», με τα φωτάκια να αριθμούν 172 ολόκληρα LED.

To MG4 δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,28 μέτρα (για να καταλάβετε ανάμεσα στο Volvo EX30 και το Cupra Born), με το ύψος του να σταματά μόλις στο 1,5 μέτρο. Αυτό φυσικά δίνει πόντους στο σχεδιαστικό κομμάτι όσον αφορά το σπορ στοιχείο, κάτι που δεν προκύπτει πάντως τυχαία.

Το κινεζικό ηλεκτρικό βασίζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα με το όνομα MSP, πάνω στην οποία αναμένεται να δούμε δεκάδες νέα μοντέλα στο μέλλον. Η πλατφόρμα MSP έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού.

Πρώτον, η διάταξη των τροχών στις τέσσερις γωνίες επιτρέπει το μεγάλο μεταξόνιο (για τα δεδομένα της κατηγορίας του MG4) μήκους 2,7 μέτρων και, δεύτερον, φιλοξενεί τη μπαταρία One Pack με μόλις 11 εκατοστά ύψος, αφήνοντας μεγαλύτερους χώρους σε ύψος για τους επιβάτες.

Χωρίς λοιπόν να γίνονται χωροταξικές εκπτώσεις, οι άνθρωποι της MG δημιούργησαν ένα κόμπακτ ηλεκτρικό hatchback, που όχι μόνο δεν αντιγράφει αλλά πρωτοστατεί σε βασικούς τομείς έναντι των αντίστοιχων ηλεκτρικών που κυκλοφορούν.

Οι χώροι επομένως για τέσσερις επιβάτες είναι εντυπωσιακοί -τηρουμένων των αναλογιών- με έναν πέμπτο επιβάτη να κάνει μικρή παραχώρηση σε ύψος και άπλωμα ποδιών. Αστερίσκος και για το χώρο αποσκευών που δεν ξεπερνά τα 363 λίτρα, αριθμός που αποτελεί μία μέτρια επίδοση για το μήκος του MG4, με όπλο ωστόσο τον σχεδιασμό που επιτρέπει ογκώδη αντικείμενα.

Μπροστά βέβαια οι χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα δίνουν… ρεσιτάλ πρακτικότητας, με τις υποδοχές ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες να σε κάνουν να απορείς γιατί δεν είναι όλα τα μικρομεσαία κάπως έτσι χωροταξικά.

Υποβραγχιόνιο για τους πίσω επιβάτες δεν υπάρχει, δεν ξέρουμε όμως και πόσο συχνά το χρησιμοποιεί κάποιος που το έχει, με την MG να δείχνει ρεαλισμό και κυνικότητα και στη ρύθμιση των καθισμάτων που είναι χειροκίνητη.

Γενικά επικρατεί η φιλοσοφία της απλότητας στο εσωτερικό, με μεγάλους τετράγωνους φυσικούς διακόπτες να συνοδεύουν την οθόνη του infotainment μεγέθους 10,25 ιντσών.

Αυτό έχει υψηλή ευκρίνεια και ανάλυση, με τις πληροφορίες που απαιτούνται να γεμίζουν την οθόνη και την είσοδο στο μενού να κρίνεται εύχρηστη αλλά όχι αστραπιαία. Λιγότερο πρακτικά είναι τα joysticks στο τιμόνι που ψάχνεσαι αρκετά μέχρι να δεις τις λειτουργίες τους. Μετά από μερικές μέρες ωστόσο φαίνονται χρήσιμα αφού από εκεί μπορείς να ρυθμίσεις μέχρι και την ένταση του κλιματισμού.

Το τιμόνι έχει σχετικά χοντρή στεφάνη και δεν είναι στρογγυλό, σε μία προσπάθεια των Κινέζων να εντυπωσιάσουν χωρίς λόγο. Αντίστοιχα, και ο στρογγυλός επιλογέας δίνει τον απαραίτητο τόνο εκσυγχρονισμού, ωστόσο θα σε κάνει να τεντώσεις το δεξί σου χέρι και να εστιάσεις για μία στιγμή παραπάνω.

Στο MG4 εν τω μεταξύ απουσιάζει ο διακόπτης on/off (στα πρότυπα της Tesla) με τις μοναδικές κινήσεις του οδηγού να είναι το πάτημα του φρένου και το διακόπτη στο D για να ξεκινήσεις τη διαδρομή σου.

Ο πίνακας οργάνων (μεγέθους 7 ιντσών) θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτόν του VW group και περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες μέσω καλής ευκρίνειας και είναι από τα θετικά στοιχεία στην καμπίνα του MG4, όπως άλλωστε και το πάνω μέρος του ταμπλό με το αφρώδες υλικό και την φινετσάτη σχεδίαση των αεραγωγών.

Χαμηλότερα, το φινίρισμα δεν ακολουθεί τα ίδια πρότυπα με τα πλαστικά να είναι πιο «συνηθισμένα» πράγμα που έχει λογική (low cost) και προσωπικά δεν αποτελεί ούτε πρόβλημα, ούτε χαλάει την καλή εικόνα του MG4 μέχρι στιγμής.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το ηλεκτρικό της MG Motors εφοδιάζεται με σύγχρονο κινητήρα μονίμου μαγνήτη, απόδοσης 125 kW στη βασική έκδοση Excite (δηλαδή 170 ίππους και 250 Nm ροπή) και 150 kW στην έκδοση Exclusive (204 ίππους και την ίδια ροπή).

Η μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh είναι τεχνολογίας λιθίου-σιδήρου φωσφορικού και υποστηρίζει -σύμφωνα με την εταιρεία- 5.000 κύκλους επαναφόρτισης, έναντι 2.000 της μεγαλύτερης 64άρας της έκδοσης Exclusive.

Το Caroto είχε την ευκαιρία να οδηγήσει και τις δύο εκδοχές του ηλεκτρικού μικρομεσαίου, με τις αλλαγές πάντως να είναι λιγότερο εμφανείς στην πράξη από ότι στα χαρτιά.

To MG4 170 ίππων και 1.655 κιλών κινείται σβέλτα με το σύνολο των 170 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα) και με όπλο τη διαθέσιμη ροπή σε ξεγελάει νομίζοντας πως αποδίδει πολλούς παραπάνω ίππους.

Ελάχιστα πιο γρήγορο το MG4 των 204 ίππων χρειάζεται 7,7 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία, γεγονός που δίνει ένα μικρό… ψυχολογικό προβάδισμα στην Exclusive εκδοχή που βλέπετε και στις φωτογραφίες μας.

Το πισωκίνητο μοντέλο μπορεί να γίνει διασκεδαστικό χωρίς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με το τιμόνι να είναι ακριβές και κοφτερό (αν και άβολο με τη χοντρή στεφάνη) και τις οδηγικές επιλογές (snow, eco, normal, sport και custom) να καλύπτουν όλα τα γούστα αναλόγως τη διάθεση.

H ανάκτηση στο level 3 κάπως σε κάνει να αγγίζεις πιο αραιά -έως και καθόλου- το πεντάλ του φρένου και φυσικά πετυχαίνει σημαντική οικονομία στο ρεύμα.  

Η πλατφόρμα MSP και η λεπτή μπαταρία έχουν ωφελήσει σημαντικά το χαμηλό κέντρο βάρους και, σε συνδυασμό με την κατανομή 50:50 αλλά και την τοποθέτηση των τροχών στις γωνίες του αμαξώματος, έχουμε ένα εξαιρετικό οδηγικά σύνολο που πατάει με αυτοπεποίθηση και παραπέμπει σε premium κατηγορία.

Η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων είναι προσανατολισμένη ως προς την άνεση (μονόδρομος με το επιπλέον βάρος της μπαταρίας) και δίνει στο MG4 το πλεονέκτημα να μην «πονάει» κάθε φορά που πέφτει σε λακκούβα ή κατεβαίνει ένα πεζοδρόμιο.

Όχι ότι κάνουμε «γαϊδουριές» αλλά κατά τη φόρτιση μπορεί να χρειαστεί να έρθουμε κάπως πιο κοντά στη διαθέσιμη πρίζα. Το MG4 λοιπόν κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία θα χρειαστεί 8 ώρες για το 10-80% σε AC για το «μικρό» MG4 και 6,5 ώρες για το μεγαλύτερο Exclusive, ενώ για την ίδια πληρότητα σε DC θα χρειαστεί μόλις 40 λεπτά της ώρας (26 λεπτά μόλις για το 64άρι).

Όταν πάντως η φόρτιση είναι πλήρης, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει αυτονομία (σε κύκλο WLTP) 450 χιλιομέτρων (100 λιγότερα για το Excite) με τον αριθμό αυτό να πέφτει στην πράξη εφόσον κινηθούμε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, με κλιματισμό ή κατά τους χειμερινούς μήνες.

Στα χέρια μας η κατανάλωση έδειξε 16,4 kWh/100 χλμ., αριθμός που ούτε ενθουσιάζει, ούτε απογοητεύει, με την αυτονομία πάντως να αποτελεί συνάρτηση της μπαταρίας που θα επιλέξει ο καθένας. Ακόμα και έτσι πάντως, για τις αστικές μετακινήσεις (και κάτι παραπάνω) η έκδοση Excite είναι ταμάμ και μην ξεχνάμε πως ζητά 32.250 ευρώ (χωρίς την κρατική επιχορήγηση).

Είναι δηλαδή αυτή τη στιγμή το πιο «value for money» ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς, με το 64άρι αδελφάκι του (έκδοση Exclusive 204 ίππων) να ζητά 36.750 ευρώ (επίσης χωρίς την κρατική βοήθεια η οποία αναμένεται και πάλι σε ισχύ).

Οι διαφορές τους πάντως από άποψη επιδόσεων είναι ελάχιστες και μονάχα εφόσον σας φαίνεται ανεπαρκής η μπαταρία ή έχετε εξοχικό σε μεγάλη απόσταση από την έδρα σας, αξίζει να μπείτε σε δεύτερες σκέψεις.

Κατά τα άλλα το MG4 στην έκδοση Excite, δείχνει πως πρέπει να είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητου του λαού, χωρίς αξιόλογες παραχωρήσεις και σε τιμή που θα αγόραζες και ένα αντίστοιχο μοντέλο με θερμικό κινητήρα. Το… καροτί Exclusive από την άλλη, είναι σε θέση να χαρίσει μεγαλύτερη ηρεμία στον οδηγό, σπανιότερες επισκέψεις στο wallbox και αυτοπεποίθηση σε ένα μεγάλο δρομολόγιο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MG MOTORS

Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ MG4 Excite 51 kWh 170PS MG4 Exclusive 64 kWh 204PS
Τύπος Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη, στο πίσω άξονα Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη, στο πίσω άξονα
Ισχύς, ροπή 125 kW (170 PS), 250 Nm (25,5 kgm) 150 kW (204 PS), 250 Nm (25,5 kgm)
Mετάδοση Στους πίσω τροχούς Στους πίσω τροχούς
Μπαταρία 51 kWh (LFP, λιθίου φωσφορικού σιδήρου) 64 kWh, (Li-ion, λιθίου ιόντων)
Θέση μπαταρίας Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Ισχύς φόρτισης Μέγιστη φόρτιση AC 6,6 kW,
Μέγιστη ταχυφορτιστή DC 88 kW
Μέγιστη φόρτιση AC 11 kW,
Μέγιστη ταχυφορτιστή DC 140 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση τυποποιημένη WLTP 17,0 kWh/100 km 16,0 kWh/100 km
Μέση δοκιμής 19,0 kWh/100 km 19,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 350 km 450 km
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 330-340 km 420-430 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Εκπομπή CO2
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο 1 σχέσης 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Sportcontact6, 215/50 R17 Continental Sportcontact6, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος:
4.287 × 1.836 × 1.504 mm 4.287 × 1.836 × 1.504 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.550/1.551 mm 1.550/1.551 mm
Μεταξόνιο 2.705 mm 2.705 mm
Χώρος αποσκευών 363 lt/1.177 lt 363 lt/1.177 lt
Απόβαρο (+75 οδηγού) 1.730 kg 1.760 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 32.250 ευρώ

από 36.750 ευρώ

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!