PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona Electric 218 PS 65,4 kWh [test drive]

Το Kona Electric μεγάλωσε σε διαστάσεις, αυτονομία, ποικιλία τεχνολογιών και μοιάζει να μην έχει αντίπαλο στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV.

Διόλου τυχαίος δεν μπορεί να είναι άλλωστε και ο τίτλος του ελληνικού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς», τον οποίο απέσπασε πρόσφατα το κορεατικό μοντέλο, δείχνοντας αν μη τι άλλο πως βαδίζει σε πολύ σωστό δρόμο έτσι ώστε να πετύχει εμπορικά και όχι μόνο.

Μάλιστα με τη νοοτροπία του κόσμου απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα να είναι ακόμη καχύποπτη ή έστω διστακτική στη χώρα μας, το έργο για ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στην πρίζα είναι δύσκολο. Αυτό δε συμβαίνει με την περίπτωση του νέου Kona, για τον πολύ απλό λόγο ότι η Hyundai έχει κάνει τέτοια άλματα προόδου που κάνει ακόμη και τον πιο απαιτητικό να της βγάζει το καπέλο.

Και πως να μην το κάνεις βλέποντας σε πρώτο πλάνο την όμορφη LED λωρίδα στο εμπρός και πίσω μέρος του νέου Kona. Τα Seamless Horizon Lamps αποτελούν το πρώτο highlight όταν το βλέπει κάποιος και ουσιαστικά τον πρώτο καλό λόγο για να το συμπαθήσεις.

Έπειτα, το κορεατικό SUV καταφέρνει με τις σχετικά λιτές και άγριες γραμμές του να βγάζει ένα σπορ χαρακτήρα, κλέβοντας ίσως λίγη και από τη δόξα του φοβερού Ioniq 5.

Το Kona πάντως συμπληρώνει πλέον ακόμη πιο ξεκάθαρα το κενό ανάμεσα στα μικρά και τα οικογενειακά SUV, με το μήκος του να φθάνει πλέον τα 4,355 μέτρα και το μεταξόνιο να έχει μακρύνει κατά 6 εκατοστά.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, πάντως, διατήρησε τη θύρα φόρτισης στο εμπρός μέρος, δείχνοντας έτσι κατά κάποιο τρόπο ότι θέλει να κρατήσει και κάποιο σήμα κατατεθέν μέσα στην πορεία του χρόνου.

Η αύξηση αυτή των διαστάσεων μπορεί να μη γίνεται αντιληπτή εκ πρώτης όψεως, ωστόσο αρκεί μία πρώτη ματιά στο εσωτερικό για να πειστεί κάποιος ότι είναι πιο ευρύχωρο (μέχρι και frunk κάτω από το καπό διαθέτει) από ότι στο παρελθόν (το πορτμπαγκάζ παρέμεινε στα 466 λίτρα).

Ικανοποιητικός αέρας για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω, δεκάδες θήκες για τα μικροπράγματα αλλά και ευρυχωρία γύρω από την κονσόλα.

Σε αυτό βοηθά η απουσία άλλωστε του κλασσικού επιλογέα που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, στα πρότυπα της Renault και της Mercedes-Benz, με τη διαφορά ότι είναι πιο χαμηλά και είναι έχει μεγαλύτερο μέγεθος για να μη σε μπερδεύει με τους υπόλοιπους.

Οι Κορεάτες έχουν δείξει ότι σκέφτονται την πρακτικότητα και την εργονομία όσο ελάχιστοι κατασκευαστές και για αυτό το λόγο δεν… τσιγκουνεύονται τους φυσικούς διακόπτες.

Χαμηλά στην κονσόλα οι οδηγικές ρυθμίσεις, πιο πάνω για τη ρύθμιση του κλιματισμού, και πιο ψηλά για την είσοδο στο υπομενού -με μπόνους δύο περιστροφικούς διακόπτες- όλα βοηθούν ώστε να γίνει η ζωή του οδηγού πιο εύκολη.

Και πριν προλάβει κάποιος να χαρακτηρίσει τους διακόπτες ως αναχρονιστικούς, να αναφέρουμε πως δύσκολα συναντά κανείς στην κατηγορία δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών η καθεμία (η δεύτερη του infotainment με τεχνολογία αφής) σε ένα σχεδόν ενιαίο κυρτό πάνελ.

Με λίγα λόγια και στο εσωτερικό συναντάμε στοιχεία από το Ioniq 5, με την ποιότητα να γίνεται αισθητή παρά τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, την προσοχή στη λεπτομέρεια, και την τεράστια γκάμα από καλούδια σε θέματα εξοπλισμού (πχ θερμαινόμενα καθίσματα πίσω).

Είναι ένα hi-tech εσωτερικό με έμφαση στην εργονομία και την άνεση, βγαλμένο από τις πιο ακριβές προτάσεις της εταιρείας.

Στην ίδια λογική της πληρότητας και τα συστήματα υποβοήθησης, που κρίνονται υπερβολικά πολλά, ωστόσο μπορούμε να περιορίσουμε την ευαισθησία ορισμένων ή και απλά να μάθουμε να οδηγούμε τόσο συνεσταλμένα όσο μας προτείνει το ηλεκτρικό Kona.

Σε κάθε περίπτωση, η κορεατική εταιρεία έχει εμπλουτίσει το μεσαίο της SUV με τόσα καλούδια ώστε να μην μπορεί κανείς να του προσάψει την παραμικρή έλλειψη.

Το… μικρό αδελφάκι του Ioniq 5 διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, όχι 800V όπως η ναυαρχίδα της Hyundai, ωστόσο είναι και πάλι ένα από τα πιο αξιόλογα ηλεκτρικά σε όλα τα επίμαχα σημεία που αναζητά κάποιος από ένα EV.

Εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 65,4 kWh (στην έκδοση δοκιμής μας) και διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 218 ίππων (+14 σε σχέση με το παρελθόν), ενώ η ροπή του αγγίζει τα 255 Nm. Είναι δηλαδή αρκετά σβέλτο ώστε να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,8 δευτερόλεπτα και να υπερκεράσει με ευκολία το εμπόδιο των 1.773 κιλών του αμαξώματος.

Η τεχνολογία της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα, η ανάκτηση ενέργειας (λειτουργία i-PEDAL) και η καλή αεροδυναμική, δημιουργούν μία εξαιρετική συνθήκη κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτή δεν ξεπερνά τις 16,3 kWh/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (με έμφαση μέσα στην πόλη), με το ταξίδι σε μεγάλη οδική αρτηρία να απαιτεί περίπου 20 KWh/100 χλμ.

Με λίγα λόγια, η αυτονομία στην πράξη ξεπερνά τα 400 χλμ. σε συνθήκες πόλης, τα 320 χλμ. σε ταξίδι με 120 χλμ./ώρα (θεωρητικά 454 χλμ. σύμφωνα με το WLTP) και είναι αυξημένη κατά 50 χλμ. σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Το ηλεκτρικό Kona θα χρειαστεί 6,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση σε AC, 41 λεπτά της ώρας για το 10-80% σε DC 102 kW, και… αρκετή υπομονή σε περίπτωση που μπει σε κλασσική οικιακή πρίζα.

Στην τελευταία περίπτωση πάντως γίνονται αντιληπτά και τα οφέλη στο οικονομικό σκέλος, αφού μία πλήρη φόρτιση μπορεί να κοστίζει 10-13 ευρώ (αναλόγως τον πάροχο και τις χρεώσεις), δηλαδή κάπου 3-3,50 ευρώ/100 χλμ. μέσα στην πόλη, ή 4,50 ευρώ/100 χλμ. κινούμενοι σε υψηλές ταχύτητες.

Στο δρόμο πάντως εκτός από οικονομία, το ηλεκτρικό Kona δείχνει πως έχει φτιαχτεί για να προσφέρει άνεση και καλή οδική συμπεριφορά.

Το πλαίσιο έχει εξελιχθεί με πρώτο γνώμονα την ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου και αυτό είναι κάτι που φαίνεται καθώς η μπαταρία δεν αποτελεί πρόβλημα στις κλειστές στροφές, αλλά «φυσικό» τμήμα του αμαξώματος.

Η ανάρτηση ισορροπεί ως προς την άνεση στις λακκούβες και τις κλίσεις στις στροφές, με ελαφρά έμφαση στην πρώτη περίπτωση, ενώ το τιμόνι αφήνει ευχάριστη αίσθηση με την ακρίβεια και τον σχετικά μικρό κύκλο στροφής.

Για τους πιο ανήσυχους υπάρχουν και puddles πίσω από το τιμόνι, αλλά προσωπικά εκτιμούμε πως σπάνια θα διαταράξει κάποιος τη συνολική γαλήνη οδηγώντας το Kona για να βρει ένα επιπλέον ενδιαφέρον.

Το κορεατικό ηλεκτρικό λοιπόν είναι ουσιαστικά ο σημαιοφόρος που εκφράζει αυτή τη στιγμή το μήνυμα της παγκόσμιας τάσης στην αυτοκίνηση. Ένα κομψό SUV με μεγάλη αυτονομία, δεκάδες τεχνολογίες, ελάχιστα πολύπλοκο και σούπερ οικονομικό στη χρήση. Πολυετή εγγύηση (8 έτη για τη μπαταρία και 5 για τα υπόλοιπα χωρίς όριο χιλιομέτρων), άνετους χώρους και νορμάλ τιμή για την αξία του.

Το ελληνικό αυτοκίνητο της χρονιάς ζητά 38.990 ευρώ έπειτα από εκπτώσεις και χρήση επιδότησης, ενώ σε αντίθετη περίπτωση το κόστος ανεβαίνει περίπου κατά 8.000 ευρώ. Είναι ένα πολύ σοβαρό ποσό που δύσκολα κάποιος όμως θα το αποφύγει αν έχει αποφασίσει πως ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV είναι αυτό που λείπει από το γκαράζ του. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona Electric 65,4 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 160 kW (218 PS), 255 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 65,4 kWh, AC: 11 kW, DC: 102 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 6 ώρες και 50 λεπτά
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
Mέγιστη ταχυφορτιστή DC: 102 kW σε 41 λεπτά (10%-80%)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 14,7 kWh/100 km, 16,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 514 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 67,4 (net: 65,4) kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 410-430 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.355 × 1.825 × 1.580 mm
151 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.591/1.600 mm
Μεταξόνιο 2.660 mm
Χώρος αποσκευών 466-1.300 (+27 το frunk) lt
Απόβαρο 1.773 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 46.990€ (χωρίς το «Κινούμαι Ηλεκτρικά») με έκπτωση της Hyundai
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Πολύ ωραία παρουσίαση.
    Επειδή το έκανα υπολογισμό :
    Η κιλοβατωρα που ανακοινώνεται π.χ. 15 cents, η τελική της τιμή είναι 24 cents, γιατί προσθέτεις ΦΠΑ, δεδδηε, αδμηε, ετμεαρ, υκω, άλλα διάφορα, δηλαδή στην τιμή που σου λένε χοντρικά προσθέτεις 50%.
    Για ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσθέτεις και άλλο ένα 20%, γιατί ξεπερνάς το όριο των 1600 KW ανά τετράμηνο (υψηλή κατανάλωση που τιμωρείται). Οπότε χοντρικά 30 cents έρχεται η ΤΕΛΙΚΗ τιμή της κιλοβατώρας.

    Σε εξωτερικούς φορτιστές οι τιμές είναι ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ συνήθως. Αλλα αν κάνεις ένα μέσο όρο , ας πούμε ότι έρχεται 7 ευρώ / 100 Km και παλι πολύ φθηνότερα από συμβατικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!