Κόντρα για το Euro!

Εuro emissions

Πρόσφατα ο Ivan Hodac, πρόεδρος του συνδέσμου Ευρωπαίων κατασκευαστών (ACEA), βρέθηκε στην Αθήνα σχολιάζοντας με αρκετά επιθετικό ύφος τις προθέσεις της Κομισιόν για το περίφημο όριο των 120 γρ./χλμ. που θα είναι εξοντωτικό για την αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως δήλωσε ο ίδιος, τα όρια θα πρέπει να μπουν σταδιακά κάθε χρονιά (π.χ. 25% του στόλου κάθε εταιρείας το 2014, 40% το 2015 κ.λπ.). «Δεν είναι δυνατό μέσα σε μία πενταετία να πετύχουμε τους στόχους που θέλει η Κομισιόν» λέει μεταξύ άλλων ο Hodac. Από την άλλη πλευρά, όμως, ο κ. Σταύρος Δήμας, ο επίτροπος Περιβάλλοντος στην E.E., δηλώνει πως το θέμα των εκπομπών έχει επισημανθεί στους κατασκευαστές από το 1995 και πως τώρα είναι η εποχή που πρέπει να παρθούν μέτρα. Μέχρι το 2012 υπάρχει η πρόβλεψη για όριο του CO2 στα 120 γρ./χλμ, ωστόσο για το 2007 έρευνες έδειξαν πως ο μέσος όρος δεν έπεσε κάτω από τα 163 γρ./χλμ. «Γιʼαυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρξει ανάληψη περαιτέρω δράσεων, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 2012», λέει μεταξύ άλλων ο επίτροπος. H οδηγία αναμένεται να κατατεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου θα αποφασίσουν και οι εκπρόσωποι των 27 κυβερνήσεων για υποχρεωτικά νομοθετικά μέτρα και αντικατάσταση της εθελοντικής προσπάθειας. Η Κομισιόν προβλέπει ειδικά σχέδια (σε συνδυασμό με το βάρος κάθε αυτοκινήτου, τον όγκο πωλήσεων κάθε εταιρείας κ.ά.) και κίνητρα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να επιτευχθεί η μείωση του CO2 στα 120 γρ./χλμ. Για παράδειγμα, για όποιο μοντέλο δεν συμμορφώνεται με τις νέες νόρμες, θα υπάρχει χρηματικό πρόστιμο προς τις εταιρείες ανά χιλιόμετρο (μελετάται πρόστιμο 95 ευρώ/χλγμ. από το 2015). Εκπρόσωποι από την «πράσινη» παράταξη της υπόθεσης κάνουν λόγο για αύξηση 1.300 ευρώ κατά μέσο όρο ανά αυτοκίνητο, το οποίο όμως μπορεί να αποσβεσθεί σε βάθος χρόνου από τη μειωμένη κατανάλωση εξοικονομώντας 2.700 ευρώ. Από την άλλη, οι Γερμανοί κατασκευαστές παραπονιούνται πως το κόστος γιʼ αυτούς θα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τους Γάλλους και τους Ιταλούς ανταγωνιστές τους. Και αυτό διότι εταιρείες όπως οι BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen πωλούν περισσότερα πολυτελή και μεγάλου κυβισμού μοντέλα από ό,τι οι Fiat, PSA (Peugeot/Citroen) και Renault. Από τον κανόνα θα εξαιρεθούν οι εταιρείες που παράγουν κάτω από 10.000 μονάδες το χρόνο, αν και κάτι τέτοιο είναι ακόμη υπό συζήτηση. Το θέμα είναι πως το αυτοκίνητο ίσως και να ακριβύνει τα επόμενα χρόνια, ενώ πολλές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν οικονομικά προβλήματα, τα οποία ίσως επιφέρουν περικοπές και απολύσεις. Δίκιο/άδικο έχει και η πλευρά του Hodac αλλά δίκιο/άδικο έχει και η πλευρά της Κομισιόν. Ωστόσο, αν είναι τα πράγματα να ζορίσουν στον τομέα του αυτοκινήτου γιατί δεν γίνεται το ίδιο και κάπου αλλού; Όπως στα αεροπλάνα που εκλύουν τόνους καυσαερίων στην ατμόσφαιρα; Όπως τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από γαιάνθρακα που δηλητηριάζουν τον αέρα με εκατομμύρια τόνους CO2;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close