Ο boxer του Subaru Impreza WRX

4boxer_resize

Όπως και ο επίπεδος κινητήρας της Cayman S έτσι και αυτός του Impreza WRX είναι υπερτετράγωνος, δηλαδή η διάμετρος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη από την διαδρομή των εμβόλων.

Έτσι, η μικρότερη διαδρομή επιτρέπει στο έμβολο να ανεβοκατεβαίνει πιο γρήγορα, με ταχύτερη γραμμική ταχύτητα άρα και αδράνεια, με τίμημα όμως την ροπή στις χαμηλές στροφές (για αυτό και ο boxer του 1,5 λίτρου είναι υποτετράγωνος). Με χωρητικότητα 2,5 λίτρα ο κινητήρας του WRX ακολουθεί την γνωστή «συμμετρική» συνταγή της Subaru όπως προβάλλει και για το σύστημα τετρακίνησης. Ως γνωστόν, λόγω των διαστάσεών του ο boxer κινητήρας συμβάλει στο χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου ενώ η αντίθεση παλινδρομική κίνηση των εμβόλων εξουδετερώνει τις αναπτυσσόμενες τάσεις. Πάντως, οι Ιάπωνες δεν χρειάστηκε να κάνουν παρά αλλαγές στα σημεία (σύστημα ψεκασμού, ηλεκτρονική διαχείριση, σύστημα εισαγωγής κ.α.) σχετικά με το γνωστό μοτέρ των 2,5 λίτρων το οποίο λόγω της υπερτετράγωνης σχεδίασής του έχει χαμηλή σχέση συμπίεσης (8,4:1).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close