ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

O TFSI του Audi S3

201_resize

Με άμεσο ψεκασμό και σύστημα υπετροφοδότησης ο δίλιτρος του S3 μοιάζει να ακολουθεί βήμα προς βήμα την θεωρία της εξέλιξης των ειδών.

Για να ακριβολογούμε της εξέλιξης των TFSI αν λάβουμε υπόψη μας ότι όλα ξεκίνησαν με τον «μικρό» των 200 ίππων που κινεί την Skoda Octavia RS και το VW Golf GTI. Με την προσθήκη ενός διαφορετικού τσιπ χαρτογράφησης και με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις στα σημεία το «εγκεφαλογράφημα» του κινητήρα αλλάζει για να αποδώσει 230 ίππους στην περίπτωση του επετειακού Golf GTI 30 Edition. Με λίγο μεγαλύτερη πίεση που φτάνει τα 0,8 bar η απόδοση του μοτέρ αυξάνεται στους 240 ίππους για να στολίσει το Seat Leon Cupra. Και από εκεί και περά οι Γερμανοί τρελαίνονται με την ιδέα ενός πιο δυνατού μοτέρ που θα κινεί την κορυφαία έκδοση παραγωγής του Audi A3.

Αποφασίζουν να ρίξουν λίγο την συμπίεση, στο 9,8:1 (από το 10,5:1 του Audi με τους 200 ίππους) και να ανεβάσουν την ειδική ισχύ στους 132,5 ίππους ανά λίτρο. Με βελτιωμένη θερμοδυναμική απόδοση και την φάση του εκκεντροφόρου εισαγωγής να μεταβάλλεται έως και 45% (σε σχέση με τον στροφαλοφόρο) η ενίσχυση της κυλινδροκεφαλής με κράμα πυριτίου-αλουμινίου και οι πιο ανθεκτικές μπιέλες και πιστόνια ήταν αναγκαία. Ο νέος στροβιλοσυμπιεστής είναι μεγαλύτερος σε διαστάσεις και με μεγαλύτερη αντοχή καθώς το χυτό περίβλημα του αποτελεί ενιαίο κομμάτι μαζί με τους αυλούς των καυσαερίων ώστε να αντέχει σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 1.050 oC. Και όλα αυτά με την πίεση υπερπλήρωσης να έχει αυξηθεί στα 1,2 bar. Φυσικά, το intercooler μεγάλωσε και αυτό ώστε να μπορεί να ψύχει και να συμπυκνώνει την πυκνότητα της μάζας των 850 Kg/h αέρα ή 650.000 lt/h που περνούν από τους αυλούς του δίλιτρου TFSI που το βάρος του περιορίζεται στα 152 κιλά.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button