To VVTL-i της Toyota Celica

in_toyota_corollaa_tsport_50

Με το σύστημα VVTL-i (Variable Valve Timing Lift-intelligent) η Toyota προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, συνδυάζοντας το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i) με σύστημα που μεταβάλλει και το ύψος της βύθισής τους.

H Honda ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που εφάρμοσαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80 το διάσημο σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων VTEC (Valve Timing Electronic Control) σε διάφορα μοντέλα της εταιρίας, όπως το Civic, το CRX και το NS-X, ενώ ανάλογο σύστημα (το Variocam) έχει να επιδείξει και η Porsche. Όπως το VTEC, έτσι και το VVTL-i χρησιμοποιεί ένα ζύγωθρο που κινεί το κάθε ζεύγος βαλβίδων εισαγωγής ή εξαγωγής, καθώς στην περιφέρεια του εκκεντροφόρου υπάρχουν δύο έκκεντρα διαφορετικού μεγέθους.

Αναλυτικά η λειτουργία του VVTL-i
Αναλυτικά η λειτουργία του VVTL-i

Στις «χαμηλές» στροφές λειτουργίας (μέχρι τις 6.000 σ.α.λ.) το μικρό και αργό έκκεντρο κινεί το καπελότο που ενεργοποιεί τις βαλβίδες, ενώ το μεγάλο έκκεντρο περιστρέφεται ελεύθερα χωρίς να επηρεάζει την κίνησή τους.Πάνω από τις 6.000σ.α.λ. -και μέχρι τις 8.200σ.α.λ.- ένας αισθητήρας τοποθετημένος στον εκκεντροφόρο δίνει εντολή στην ηλεκτρονική μονάδα να αυξήσει την υδραυλική πίεση, ωθώντας ένα ωστήριο να «κλειδώσει» το καπελότο που κινεί τις βαλβίδες με το μεγάλο έκκεντρο. Η διαδρομή βύθισης αυξάνεται, επιτρέποντας την εισαγωγή αυξημένου σε όγκο μείγματος και παράλληλα την εξαγωγή μεγαλύτερου όγκου καυσαερίων.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close