ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο κινητήρας του Honda Civic Type-R

honda_new_civic_fd_type_r_9

Για τους μηχανικούς της Honda όλα πρέπει να γίνονται με φυσιολογικό τρόπο. Δεν τους αρέσει να συμπιέζουν τόσο πολύ τον αέρα στους θαλάμους και προτιμούν να παίζουν περισσότερο με τον χρονισμό και την βύθιση των βαλβίδων.

Προτιμούν το ατμοσφαιρικό παιχνίδι και τους αρέσεις που τα μοτέρ τους τα δίνουν όλα μέχρι να μπει ο κόφτης -μετά τις 8.000 σ.α.λ.- όταν οι άλλοι κινητήρες έχουν ήδη λαχανιάσει. Ωστόσο, έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα είναι δύσκολο να λειτουργείς με ατμοσφαιρικό τρόπο αλλά ο δίλιτρος κινητήρας του Type-R -με σχέση συμπίεσης 11:1- αποδεικνύει πως έχει τον τρόπο του να τα βγάζει πέρα.Κατά βάση η αρχιτεκτονική του τετράγωνου μοτέρ (86×86 σε διάμετρο και διαδρομή) είναι η ίδια με εκείνη του προηγούμενο μοτέρ αλλά οι αναβαθμίσεις στα σημεία έχουν δώσει νέα διάσταση στον iVTEC που αποδίδει 201 ίππους στις 7.800 σ.α.λ.

Το βελτιωμένο στην λειτουργία του σύστημα VTEC είναι πλέον πιο ομαλό και το σκαλοπάτι ισχύος που υπάρχει στις 5.400 σ.α.λ. είναι λιγότερο αισθητό. Επίσης, ο χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής σε συνδυασμό με το μεταβαλλόμενο βύθισμα των βαλβίδων εξασφαλίζει την διάθεση του 90% της ροπής από τις 2.500 σ.α.λ. κάτι το οποίο φαίνεται και στην σχεδόν επίπεδη καμπύλη της ροπής στο διάγραμμα. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσαν οι Ιάπωνες στην απόκριση του γκαζιού το οποίο επικοινωνεί με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα ενώ το ελαφρύτερο βολάν με την μικρότερη μάζα ευνοεί το «ρόπιασμα» στις υψηλές στροφές. Η εισαγωγή διαθέτει επανασχεδιασμένους αυλούς ενώ στο στροφαλοθάλαμο προστέθηκε και ένας αντικραδασμικός άξονας για να μειώνει τις ταλαντώσεις.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close