Το VarioCam και η Porsche Cayman S

porsche-2_resize

Δεν έχει σημασία αν ένα γλυκό είναι πάνω κάτω το ίδιο. Σημασία έχει ποιος το φτιάχνει αλλά και πως ένα συστατικό μπορεί να κάνει την μεγάλη διαφορά.

Πάρτε για παράδειγμα τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα της Cayman ο οποίος εντυπωσιάζει με την υψηλή σχέση συμπίεσης (11,1:1) και φέρει διπλούς μεταβαλλόμενους αυλούς. Σε χονδρικές γραμμές η δόμησή του μοιάζει με εκείνη του κινητήρα που υπάρχει στο Impreza WRX. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά καθώς και ένα βασικό συστατικό με την ονομασία VarioCam Plus. Πρόκειται για εξέλιξη του απλού VarioCam που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992 στην Porsche 968 με το VarioCam Plus να εμφανίζεται στην 996 Turbo.

Εκτός από τον χρονισμό των βαλβίδων με μεταβολή της φάσης των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (όπως στο VANOS της BMW) στο VarioCam Plus περιλαμβάνονται δύο διαφορετικού προφίλ έκκεντρα που καθορίζουν την βύθιση των βαλβίδων. Υπάρχει ένα μικρό στη μέση και δύο μεγαλύτερα στις άκρες. Στο ρελαντί το μεγάλο έκκεντρο απομονώνεται και το μικρό έκκεντρο καθορίζει την βύθιση των βαλβίδων (περίπου στα 3 mm). Με μικρή βύθιση έχουμε καλύτερη ποιότητα καύσης λόγω της μικρότερης επικάλυψης των βαλβίδων, μικρότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Όταν το φορτίο είναι μεγαλύτερο εμπλέκεται το μεγάλο έκκεντρο που αυξάνει την βύθιση των βαλβίδων στα 10 mm, ο βαθμός επικάλυψης αυξάνεται, οι βαλβίδες εξαγωγής μένουν περισσότερο χρονικό διάστημα ανοιχτές και το μοτέρ αρχίζει να τα δίνει όλα φτάνοντας την μέγιστη ισχύ των 295 ίππων.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close