Βαλβίδα εκτόνωσης (σκάστρα)

Βαλβίδα εκτόνωσηςΣκοπός της εκτονωτικής βαλβίδας είναι να εμποδίσει τη δημιουργία υπερπίεσης στο εσωτερικό του σωλήνα παροχής του συστήματος υπερτροφοδότησης και είναι τοποθετημένη απευθείας στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή. Με αυτόν τον τρόπο η σκάστρα στην εσιαγωγή του αέρα του τούρμπο φροντίζει να μην συνεχίζεται η παροχή του συμπιεσμένου αέρα στον κινητήρα -όταν η πεταλούδα του γκαζιού είναι κλειστή- παρακάμπτοντας τον στρόβιλο. Με τον τρόπο αυτό η τουρμπίνα συνεχίζει να γυρίζει με αμείωτες στροφές και χωρίς να επηρεαστεί η πίεση του συστήματος ώστε να μπορεί να επαναλειτουργεί με ελάχιστη υστέρηση.

Αναλυτικότερα, η σκάστρα λέγεται και αλλιώς ηλεκτροβαλβίδα τύπου Dump που κατευθύνεται απευθείας από τον υπολογιστή του κινητήρα. Η λειτουργία της είναι να προφυλάσσει το στροφέα από τις υπερβολικές εντάσεις που εμφανίζονται μετά από τη γρήγορη ελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε συνθήκες πλήρους φορτίου.

Σε αυτές τις συνθήκες, το ξαφνικό κλείσιμο της βαλβίδας με πεταλούδα δημιουργεί ένα κύμα πίεσης που διαδίδεται σε όλη τη στήλη του εισερχόμενου αέρα έως τα πτερύγια του στροφέα του συμπιεστή που, με τον κινητήρα να λειτουργεί σε υψηλά φορτία, φτάνει σε υψηλές ταχύτητες περιστροφής. Αυτό το κύμα θα δημιουργούσε μία ώθηση αντίθετη στην περιστροφή του στροφέα προκαλώντας μία αντίσταση στη στρέψη που θα επιβάρυνε τις συνθήκες λειτουργίας του και αυτές των εξαρτημάτων που τον υποστηρίζουν.

Η βαλβίδα Dump, όταν ανοίγει εκτρέπει από την έξοδο από το στροφέα μέρους της συμπιεσμένης ροής για να τη διοχετεύσει στην είσοδό του. Με αυτόν τον τρόπο εξισορροπούνται ξανά οι πιέσεις πριν και μετά το συμπιεστή εμποδίζοντας τις απότομες επιβραδύνσεις στην περιστροφή του. Διαβάστε εδώ για την wastgate.

Ποιό είναι το σλόγκαν των τουρμπάκηδων; Σκάστρα και τα μυαλά στα άστρα!

dump-valve

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. μιας και ειμαι χρηστης Turbo εχω την εντυπωση πως ειναι λαθος να λεμε την wastegate, σκαστρα.. η σκαστρα δεν εχει σχεση..

    η wastegate βρισκεται πανω στην τουρμπινα και οντως βοηθαει στο να μην σηκωθει παραπανω πιεση απο την επιθυμητή απο τα καυσαερια..

    η σκαστρα απελευθερώνει τον αερα που παει προς την πολλαπλή εισαγωγης…..

  2. Η σκαστρα ειναι το πιο υπερεκτιμημένο εξάρτημα που εχει υπαρξει πανω σε αυτοκίνητο…
    Η εισαγωγή και η εξατμηση ειναι 2 διαφορετικά κυκλώματα υψηλής πίεσης και ως τετοια πρεπει να αντιμετωπίζονται.
    Αρα υπάρχουν 2 «βαλβίδες ανακουφίσεως» : η Wastegate ειναι ακριβώς αυτο που λεει η λεξη, δηλαδή πυλη για τα περιττά καυσαέρια. Ενεργοποιείται απο την τιμη που την έχουμε προρυθμισει και οριζει την πιεση που θα λειτουργεί το σύστημα περιορίζοντας την περαιτέρω επιτάχυνση της φτερωτής του συμπιεστη.
    η «σκστρα» ειναι ενα failsafe συστημα και τιποτα παραπανω. Απλα αποτρέπει την πιεση στην «εξοδο» του συμπιεστή απο το να γινει μεγαλύτερη απο την πιεση στην «εισοδο». Ενεργοποιείται απο την υποπίεση που διμιουργειται στην εισαγωγή του κινητηρα ΜΕΤΑ την πεταλούδα οταν αυτη ειναι κλειστη. Υπαρχουν σκαστρες που ειναι κατασκευασμενες σαν μουσικα οργανα ετσι ωστε να ενυσχυουν τον ηχο η να «παιζουν» συγεκριμενους ηχους.
    Καταπληκτικός τροπος να καψεις το air flow meter σου!

    1. θα συμφωνήσω εν μερη… συμφωνω πως οι περισσοτεροι το χρησιμοποιούν για να τραβανε τα βλεμματα πανω τους. το θεμα ειναι τι γινεται στην περιπτωση που η εργοστασιακη σκαστρα δεν αντεχει την παραπανω πιεση που σηκωνει η προγραμματισμενη ή νεα σου τουρμπινα…….?

      και δυστυχως κλειστους τυπου κυκλοφορουν ελαχιστες σκαστρες πλεον…

  3. Αυτό που λες είναι απολύτως αποδεκτό… όταν μιλάμε για 250+ άλογα, και η εξάτμισή σου είναι αποδεκτό να κάνει θόρυβο και τα φαρδύτερα ελαστικά θα χαραμίζεις στις εθνικές καίγοντας παραπανίσια βενζίνη κλπ κλπ κλπ.
    Οι αντιρρήσεις μου βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερες τάξεις ιπποδυνάμεων…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close