ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η εκδίκηση του EV

electric2_resize

Για ποιο λόγο παρακωλύεται η εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Είναι θέμα εμπιστοσύνης του κοινού ή μήπως αποτελεί ένα από τα θύματα των ενεργειακών συμφερόντων;

Ο Mel Gibson, o Tom Hanks και η Alexandra Paul μιλούν σε ένα ντοκιμαντέρ διαφορετικό από τα άλλα σε αφήγηση του Martin Shin. To ντοκιμαντέρ ονομάζεται «Who killed the electric car» και μπορείτε να το παρακολουθήσετε ή να το κατεβάσετε από το διαδίκτυο. Το βασικό θέμα δεν έχει να κάνει με παραφυσικά φαινόμενα, μυστικές οργανώσεις ή γενοκτονίες αλλά για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο (electric vehicle ή EV).

Ως γνωστόν, τα EV κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, μπαίνουν στην πρίζα και επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους. Η κατασκευή τους είναι εξαιρετικά απλή, η λειτουργία τους αξιόπιστη, έχουν πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη από τα συμβατικά αυτοκίνητα και δεν εκλύουν ρύπους προς το περιβάλλον. Ενδεικτικά αναφέρω πως το ηλεκτρικό smart με τους 41 ίππους καταναλώνει 12 kWh ανά 100 χλμ, τιμή που με τα ευρωπαϊκά στάνταρ αντιστοιχεί σε 2€ ανά 100 χιλιόμετρα.

Ένα βενζινοκίνητο έχει τουλάχιστον το τριπλάσιο κόστος κίνησης. «Ρυπογόνα» μπορεί να τα αποκαλέσει κανείς όταν η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν προέρχεται από κάποιο εργοστάσιο παραγωγής με λιγνίτη, κάρβουνο, ουράνιο κ.α. Όταν όμως η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από αιολικά πάρκα και υδροηλεκτρικούς σταθμούς; Αυτό το σενάριο δεν άρεσε καθόλου στις πετρελαϊκές εταιρίες, ούτε σε κυβερνήσεις που πλουτίζουν από το μαύρο χρυσό.

electric_resize1Η ενεργειακή εξάρτηση των μεταφορικών μέσων από το πετρέλαιο έμοιαζε σαν εφιάλτης για αυτούς. Η εξέλιξη των EV έπρεπε πάση θυσία να σταματήσει πάση θυσία. Αυτό και έγινε. Το 1996 η GM αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του EV1, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 150 χλμ. που κυκλοφόρησε στην Καλιφόρνια.

Το EV1 όμως ήταν επικίνδυνο για τους πετρελαιάδες οι οποίοι φρόντισαν να το στείλουν στο δικαστήριο με την δικαιολογία πως τα EV είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον και πως ρυπαίνουν. Αν είναι έτσι τότε γιατί δεν δικάζονται και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα; Τελικά, το EV1 κρίθηκε ένοχο και αμέσως διατάχθηκε η απόσυρση όλων των αντιτύπων του.

Όχι μόνο το διέκοψαν σαν project αλλά φρόντισαν να το αφανίσουν κιόλας. Μέχρι τον Απρίλιο του 2003 είχε αποσυρθεί και το τελευταίο EV1.

Οι συμφεροντολόγοι είχαν καθαρίσει με δαύτο και το στημένο παιχνίδι με την άνοδο του βαρελιού είχε ξεκινήσει. Από εκείνη την χρονιά μέχρι το 2005 οι εταιρίες μαύρου χρυσού (ExxonMobil, Tecaco-Chevron, Conocco-Philips κ.α.) είχαν διπλασιάσει τα κέρδη τους από 33 σε 64 δισ. δολάρια.  Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει την ευκαιρία του στο μέλλον να πάρει την εκδίκησή του.

Και όλα αυτά οφείλονται στον κύριο CO2 τον οποίο κανένας δεν επιθυμεί. Χάρη σε αυτόν οι κατασκευαστές είναι πλέον υποχρεωμένοι να στραφούν προς τα EV αν δεν θέλουν να λογοδοτούν στην Κομισιόν. Η βελτίωση των μπαταριών και κατ’ επέκταση η αυτονομία των EV είναι καθαρά θέμα χρόνου. Όπως και η εκδίκησή τους για την άδικη καταδίκη τους…

Watch live streaming video from freeandrealtv at livestream.com

Για περισσότερα κάντε κλικ στο http://www.sonyclassics.com/whokilledtheelectriccar/.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Είναι μια ταινία που ΠΡΕΠΕΙ να δείτε.
    Γιατι υπάρχουν διάφορα συμφέροντα που μέχρι τώρα κρατούσαν την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αφάνεια.
    Δείτε την και απο εδώ με ελληνικούς υπότιτλους:
    http://www.freeandreal.org/mmedia/tv/moviecase/who-killed-the-electric-car/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close