Ουσιαστικά τα «τσιπάκια» βελτίωσης του κινητήρα δεν είναι παρά μνήμες PROM και στις περισσότερες των περιπτώσεων διατίθενται στην αγορά ως aftermarket προϊόντα. Η προσθήκη ή η αντικατάσταση με ένα τέτοιο τσιπ αλλάζει τον προγραμματισμό του εγκέφαλου και κατ΄ επέκταση την χαρτογράφηση του κινητήρα (συστήματα ψεκασμού και ανάφλεξης). Ωστόσο, οι εν λόγω επεμβάσεις σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία αλλοιώνουν την εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Τι κάνει όμως αυτό το τσιπάκι; Στην μνήμη του υπάρχουν διαφορετικοί αλγοριθμικοί πίνακες από αυτούς του κατασκευαστή αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης του εγκεφάλου ο οποίος πλέον περνά σε δεύτερη μοίρα τον έλεγχο των ρύπων δίνοντας προτεραιότητα στην αύξηση της απόδοσης του κινητήρα. Τι διαφορά έχουν τα τσιπάκια του κατασκευαστή με αυτά που κυκλοφορούν ως aftermarket; Τα πρώτα μπορεί να κοστίζουν κάτι παραπάνω είναι όμως περισσότερο αξιόπιστα και ευαισθητοποιημένα στον τομέα της κατανάλωση. Στα σύγχρονα μοντέλα τα τσιπάκια δεν αντικαθιστώνται αλλά αναβαθμίζονται “on board”.

1
Τα «τσιπάκια» ήταν στα φόρτε τους στην αρχή των ψεκασμών στη δεκαετία του 90. Αρχικά ήταν μνήμες EPROM (τα τσιπάκια με το παραθυράκι) κολλημένες και μετά ήταν τοποθετημένα σε βάση και η αλλαγή/αντιγραφή ήταν παιχνιδάκι. Η εξέλιξη έφερε τις EEPROM ώστε σήμερα σπάνια αλλάζεται τσιπάκι στον «εγκέφαλο» αλλά επαναπρογραμματίζεται, στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς να ανοίξει καν ο «εγκέφαλος» αφού γίνεται μέσω της θύρας EOBD