Υποτετράγωνος, υπερτετράγωνος κινητήρας

Υποτετράγωνος/υπερτετράγωνος κινητήραςAρκετές φορές θα έχετε συναντήσει τους όρους υπέρ- ή υποτετράγωνος κινητήρας. Τι αντιπροσωπεύουν όμως οι παραπάνω χαρακτηρισμοί; Όταν σε ένα παλινδρομικό κινητήρα η διάμετρος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη από την διαδρομή των εμβόλων τότε αυτός ονομάζεται υπερτετράγωνος. Στην αντίστροφη περίπτωση αυτός ονομάζεται υποτετράγωνος και χαρακτηρίζεται από την μεγαλύτερη ροπή του στις χαμηλές στροφές και την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Οι υπερτετράγωνοι κινητήρες διαθέτουν αυξημένο πλάτος καύσης, λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου του κυλίνδρου, άρα και μεγαλύτερες απώλειες του θερμοδυναμικού κύκλου. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι κινητήρες είναι περισσότερο «πολύστροφοι», δηλαδή πιο εύστροφοι, καθώς η μικρότερη διαδρομή επιτρέπει στο έμβολο να ανεβοκατεβαίνει πιο γρήγορα, με ταχύτερη γραμμική ταχύτητα άρα και αδράνεια. Έτσι, το μοτέρ να ανεβάζει γρήγορα στροφές με τίμημα όμως την ροπή στις χαμηλές. Επίσης, η μεγαλύτερη διατομή του κυλίνδρου επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων βαλβίδων για την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπερτετράγωνου κινητήρα είναι ο V6 που τοποθετείται στην Alfa Romeo GT (93x78mm).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close