Κιβώτιο ταχυτήτων

f12_resize1Παρεμβάλλεται ανάμεσα στο στροφαλοφόρο άξονα και το διαφορικό και πρόκειται για μία συναρμογή οδοντωτών τροχών (γραναζιών), που σκοπό έχει να προσαρμόζει τη ροπή και τις στροφές του κινητήρα στις ανάγκες της κίνησης. Επινοήθηκε με βάση το δεδομένο ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν σταθερή καμπύλη απόδοσης, για να δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν συνεχώς στην ωφέλιμη περιοχή στροφών τους. Συνήθως τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων έχουν πέντε ή έξι διαφορετικές σχέσεις υποπολλαπλασιασμού για την κίνηση προς τα εμπρός και μια για την κίνηση προς τα πίσω. Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να είναι χειροκίνητο ή αυτόματο ενώ υπάρχουν περιπτώσεις με επτά σχέσεις (Mercedes-Benz 7G-Tronic) ενώ η Lexus ετοιμάζει αυτόματο κιβώτιο με οκτώ σχέσεις.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα αναλυτικό άρθρο για τα κιβώτια ταχυτήτων!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close