ABS (Αντιμπλοκάρισμα τροχών)

ABSΤα αρχικά του συγκεκριμένου συστήματος συνθέτονται από τις λέξεις «Antilock Braking System». Σκοπός του ABS είναι η στιγμιαία αποτροπή του μπλοκαρίσματος των τροχών, στην περίπτωση που υπάρξει απότομο φρενάρισμα, έτσι ώστε να μειωθεί η απόσταση ακινητοποίησης. Ειδικοί αισθητήρες «διαβάζουν» την περιστροφική ταχύτητα του κάθε τροχού και όταν ανιχνευτεί το μπλοκάρισμα ενός από αυτούς δίνεται εντολή από την ECU ώστε να ελαττωθεί μέσα σε εκατοστά του δευτερολέπτου η πίεση πέδησης για να απελευθερώσει η δαγκάνα τον δίσκο (και να τον ξαναμαγκώσει μετά). Σύστημα αναγκαίο καθώς επιτρέπει τον έλεγχο του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα σε ολισθηρές επιφάνειες ή ακόμα και σε φρεναρίσματα πανικού κατά την διάρκεια στροφής. Tο ABS τοποθετείται πλέον υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα βάση των κανονισμών της ευρωπαϊκής ένωσης.

Όσο και αν σας φανεί παράξενο οι πρώτες εφαρμογές στοιχειωδών συστημάτων αντιμπλοκαρίσματος των τροχών εμφανίσθηκαν την δεκαετία του ΄60 σε μικρά αεροσκάφη προκειμένου να μειωθεί η απόσταση επιβράδυνσης σε περιορισμένους σε μήκος αεροδιάδρομους ενώ το καινοτομικό Jensen FF του ’66 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ABS (αλλά και το πρώτο τετρακίνητο με μόνιμη κίνηση στους τροχούς). Σήμερα σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής εξοπλίζονται από την βασική τους έκδοση με το σύστημα ABS εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.

Το ABS επιτρέπει στον οδηγό να φρενάρει απότομα χωρίς το αυτοκίνητο αποσταθεροποιείται όπως στην περίπτωση των συμβατικών φρένων. Τα τελευταίας γενιάς ABS επιτρέπουν την απελευθέρωση των φρένων ανεξάρτητα σε κάθε τροχό περισσότερες από 15 φορές το δευτερόλεπτο ενώ το τράνταγμα στο πεντάλ του φρένου δεν είναι πλέον τόσο αισθητή.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close