Eξομοιωτής

f32_resizeΠως μπορεί η φάση εξέλιξης και παραγωγής ενός μοντέλου να επιταχύνεται και ταυτόχρονα το κόστος να επιβραδύνεται; Χάρη σε τεχνολογίες όπως είναι οι CAD/CAM/CAE. Στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπάρχει πιο αποδοτική μέθοδος από την προσομοίωση, την μεταφορά αν θέλετε μίας διαδικασίας σε εικονικό περιβάλλον. Μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστό αλλά αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν ειδικά κέντρα που προσομοιώνουν την λειτουργία ή το περιβάλλον στο οποίο «κινείται» ένα αυτοκίνητο. Θεμέλιος λίθος αυτών των εξομοιωτών, είναι λογισμικά πακέτα τα οποία «τρέχουν» σε ισχυρές υπολογιστικές συστοιχίες. Με χρήση πεπερασμένων στοιχείων και μαθηματικών μοντέλων οι ειδικοί συγκεντρώνουν και επεξεργάζονται τις παρατηρήσεις τους σχετικά με τα αντανακλαστικά του οδηγού, την εργονομία του αυτοκινήτου, την συμπεριφορά και των δύο κ.α.

Μετά από κάθε virtual δοκιμή συγκρίνουν το εικονικό με το πραγματικό χωρίς να είναι απαραίτητη η διεξαγωγή μιας πραγματικής διαδικασίας. Απλά, σκεφτείτε το κόστος που επιβαρύνει μια εταιρία κάθε φορά που πραγματοποιεί δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες, δοκιμές πρόσκρουσης προκειμένου να εξακριβωθεί και να βελτιωθεί η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων της. Τα εικονικά προγράμματα δεν συρρικνώνουν μόνο τον αριθμό των crash-test αλλά δίνουν το περιθώριο στους ειδικούς να κάνουν όσα χρειαστεί χωρίς να αγχώνονται για το budget της εταιρίας.

f31_resize1Ας πάρουμε για παράδειγμα την Volkswagen η οποία έχει επενδύσει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ σε δύο κέντρα εικονικής πραγματικότητας που βρίσκονται στο Wolfsburg της Γερμανίας. Με την βοήθεια της τεχνολογίας 3D οι μηχανικοί μελετούν την απεικόνιση ενός, υποψήφιου προς παραγωγή, μοντέλου και καταλήγουν σε ακριβή συμπεράσματα. Υπάρχει ειδικό σύστημα προβολής που οι ιθύνοντες της εταιρίας ονομάζουν «Powerwall» και πρόκειται για μία ευμεγέθη οθόνη που οι διαστάσεις της αγγίζουν σε μήκος τα 5,10 μέτρα και σε ύψος τα 2,10 μέτρα. Στην επιφάνειά της, σχεδιαστές και ειδικοί παρατηρούν κάθε λεπτομέρεια του ψηφιακού μοντέλου με ακρίβεια, μέχρι και σε κλίμακα 1:1. Η καρδιά του όλου project είναι μια ειδική περιοχή που ονομάζεται «Σπηλιά» (Cave). Φανταστείτε ένα χώρο όπου κάποιος ειδικός που φορά ειδικά γυαλιά κάθεται ενώ περιβάλλεται από panel προβολής με το καθένα να διαθέτει μήκος 2,35 μέτρα. Ο χώρος είναι σκοτεινός μέχρι να ενεργοποιηθούν οι βιντεοπροβολείς που προβάλλουν -στην εξωτερική και σε κάθε πλευρά του κύβου- μια συγκεκριμένη εικόνα, όπως συμβαίνει στα 3D σινεμά.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται σε ψηφιακή μορφή το κόκπιτ ενός αυτοκινήτου και ο οδηγός έχει την δυνατότητα να το «οδηγήσει» στον δρόμο και να σημειώσει διάφορες παρατηρήσεις σχετικά με τον τομέα της εργονομίας, της ορατότητας, της λειτουργικότητας κ.α. Στο δεύτερο κέντρο, χρησιμοποιούνται επίσης ισχυροί υπολογιστές που χρησιμεύουν στην δισδιάστατη προβολή των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών ενός αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί μπορούν να πάρουν τον έτοιμο ηλεκτρονικό ιστό  ενός μοντέλου και να τον «ρίξουν» πάνω στον κορμό του αμαξώματος. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να ελεγχθούν με εξαιρετική ακρίβεια τα σημεία που περνούν οι καλωδιώσεις, σε σχέση με την θέση των αισθητήρων και των ηλεκτρονικών μονάδων, χωρίς όλα μαζί να παρεμποδίζονται από τα μηχανικά μέρη.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close