ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μπαταρίες που φορτίζουν σε χρόνο “dt”;

ev1

Στις παρακάτω γραμμές επισυνάπτω μία ενδιαφέρουσα είδηση που κάνει το γύρο του κόσμου. Μήπως τελικά πρόκειται να επιλυθεί το ζήτημα με την επαναφόρτιση των μπαταριών; Αν, ναι, τότε θα αλλάξει το σκηνικό στον τομέα της αυτοκίνησης; Θα δούμε αυτοκίνητα ηλεκτρικά που θα ανεφοδιάζονται σε 10 λεπτά; Θα δικαιωθεί το EV (Electrical Vehicle); Θα αφήσουν να συμβεί κάτι τέτοιο οι εταιρίες υγρών καυσίμων που προφυλάγουν με κάθε τρόπο θα συμφέροντα τους εδώ και περισσότερο απο έναν αιώνα; Πως θα διαμορφωθεί η νέα τάξη πραγμάτων γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ξέρουν κάτι που δεν ξέρουμε εμείς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και τον τελευταίο καιρό παρουσιάζουν απανωτά EV σε διάφορες εκθέσεις; Ελάτε να το συζητήσουμε…

Διεθνή αίσθηση προκάλεσε η ανακοίνωση ερευνητών από το πανεπιστήμιο ΜΙΤ στις ΗΠΑ ότι κατάφεραν να εφεύρουν μια νέα τεχνολογία, που επιτρέπει την κυριολεκτικά στιγμιαία πλήρη φόρτιση (ή και αποφόρτιση) μιας μπαταρίας λιθίου. Οι νέες μπαταρίες επίσης θα είναι μικρότερες, ελαφρύτερες και θα διαρκούν περισσότερο. Σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό και το BBC, επειδή η τεχνολογία χρησιμοποιεί ήδη γνωστά υλικά, αναμένεται να υλοποιηθεί σε μαζική κλίμακα και να βγει στην αγορά σε δύο έως τρία χρόνια από σήμερα.

Οι σημερινές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου (που είναι πλέον οι συχνότερα χρησιμοποιούμενες μπαταρίες στις καταναλωτικές ηλεκτρονικές συσκευές) μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας και έτσι να έχουν μεγάλη διάρκεια λειτουργίας, αλλά είναι αργές στην επαναφόρτισή τους. Η βραδύτητα αυτή οφείλεται στην αργή κίνηση των ιόντων λιθίου που μεταφέρουν την ενέργεια μέσα στη μπαταρία και η ομάδα του ΜΙΤ κατάφερε ακριβώς να επιταχύνει αυτή την κίνηση χρησιμοποιώντας ως υλικό μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού άλατος σιδήρου. Η ανακάλυψη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Nature” και έγινε από τον καθηγητή Γκέρμπραντ Σέντερ του ΜΙΤ, επιτρέπει την επαναφόρτιση μιας μικρής μπαταρίας κινητού τηλεφώνου μέσα σε δέκα μόνο δευτερόλεπτα, ενώ η επαναφόρτιση μιας μεγάλης μπαταρίας ηλεκτρικού υβριδικού αυτοκινήτου θα χρειάζεται μόλις πέντε λεπτά έναντι έξι ως οκτώ ωρών σήμερα.

Η νέα εφεύρεση μπορεί να έχει καθοριστική εφαρμογή στα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τονώνοντας την αγορά τους, καθώς η επαναφόρτισή τους θα είναι άμεση, αλλά να οδηγήσει επίσης σε μια νέα γενιά επαναφορτιζόμενων μπαταριών, που θα φορτίζονται σε ελάχιστα λεπτά παρά σε ώρες. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι ένας φορητός υπολογιστής ή ένα κινητό τηλέφωνο θα φορτίζουν πια τις μπαταρίες τους σε ελάχιστο χρόνο, ενώ θα είναι εφικτό να έχουν ακόμα μικρότερες διαστάσεις. Ο Γκέρντερ ήδη παραχώρησε σε δύο εταιρίες τα δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης της νέας τεχνολογίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Νομίζω ότι πλέον η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, και οι λόγοι είναι πολλοί.
    1. Αλλαγή πολιτικής σε κυβερνητικό επίπεδο αλλά των αυτοκινητοεταιριών.
    Παλαιότερα οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σαμποτάραν τα ηλεκτρικά και η κυβέρνηση των ΗΠΑ χρηματοδοτούσε όχι τα ηλεκτρικά αλλά το υδρογόνο.

    Τώρα ο Ομπάμα ανακοίνωσε κρατική ενύσχυση 175 εκατ. δολ. σε αυτοκινητοβιομηχανίες και ερευνητικά κέντρα για την προώθηση της “καθαρής” αυτοκίνησης και την κατασκευή εξελιγμένων μπαταριών (πηγή: green business). Ο σκοπός προφανής. Η απεξάρτηση απο το ξένο πετρέλαιο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απο την άλλη δείχνουν να το έχουν πάρει στα σοβαρά επενδύοντας στην έρευνα και ανάπτυξη πολύ καλών ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων. (Νομίζω η επιτυχία του Prius συνέβαλε σε αυτό.)

    2. Τεχνολογία που ήδη υπάρχει.
    Αντίθετα με τεχνολογίες όπως το υδρογόνο, η βασική τεχνολογία για την ηλεκτροκίνηση υπάρχει ήδη (Μπαταρίες, φορτιστές, μοτέρ, φωτισμοί led χαμηλής κατανάλωσης) και στην ουσία το μόνο που χρειάστηκε είναι η ανάπτυξη κυκλωμάτων ελέγχου του μοτέρ (controllers) και ο συνδυασμός όλων των συστημάτων σε ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει την λογική του golfcar.

    Οι μπαταρίες λιθίου χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα μοντέλα, και εμφανίζονται τεχνολογίες όπως η ταχεία φόρτιση που περιγράφεται, η επαγωγική φόρτιση απο το έδαφος, οι ενσωμάτωση μοτέρ σε κάθε τροχό κ.α. που υπόσχονται ακόμα πιο βελτιωμένα ηλεκτρικά οχήματα.

    3. Υποστήριξη του κόσμου.
    Όταν δέκα χρόνια πρίν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολεμήθηκαν υπήρξαν αντιδράσεις. Στην αρχή ήταν οι ιδιοκτήτες που νοίκιαζαν αυτά τα αυτοκίνητα και φρουρούσαν τα γκαράζ όπου τα συγκέντρωναν οι εταιρίες, και η δημιουργία του κινήματος dontcrush.com που κατάφερε να σώσει αρκετά απο τα Rav4-ev, μετά η δημιουργία ενώσεων όπως το plug in America, electric auto association, evworld.com, αλλά και η δημιουργία εταιριών που μετατρέπουν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες σε ηλεκτρικά.

    Όλα αυτά δείχνουν μια αποδοχή της ιδέας απο τον κόσμο και νεες εταιρείες κάναν την εμφάνισή τους (βλέπε tesla) πράγμα που επηρέασε τα πράγματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!