ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

ABARTH: Η επιστροφή του σκορπιού

080922_ab_500esseesse_05_resize

Από πού προέρχεται η ονομασία Abarth; Τι σημαίνει ο σκορπιός στο λογότυπο; Τι γίνεται με την Abarth σήμερα; Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Τότε συνεχίστε να διαβάζετε…

Για όσους έχουν αναμνήσεις από εκείνη την εποχή το σήμα της Abarth είναι μια όμορφη αναδρομή στο παρελθόν. Από πού να ξεκινήσει κανείς, από την δεκαετία του ’50 με το θρυλικό 750 Abarth; Από το Abarth 204 Berlinetta μέχρι το βελτιωμένο 600άρακι; Ας 070226_ab_abarth595ss695ss695_resizeσταθούμε στο 1963. Ήταν μία ξεχωριστή χρονιά· τότε γεννήθηκαν ο αξεπέραστος Garry Kasparov, ο εκκεντρικός Quentin Tarantino, ο πολυτάλαντος Johnny Depp, τα θρυλικά Abarth 595/695. Ήταν οι πιο καυτές εκδόσεις του Fiat 500 επιμελημένες από τον Karl Abarth που μετέτρεπε το άκακο 500άρακι σε ένα μικρό Δαβίδ που τα έβαζε με τους Γολιάθ της εποχής του. Ο δικύλινδρος κινητήρας του απέδιδε 10 περισσότερους ίππους (συνολικά 28) από το απλό 595 ενώ η έκδοση SS (esseesse) του 695 μπορούσε να ξεπεράσει ακόμη και τους 55 ίππους (από τους 38) ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί την BMW 700 CS, το Steyr Puch και άλλους γίγαντες της εποχής.

Και φτάνουμε στο σήμερα όπου το ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται ξανά μετά την απόφαση της Fiat να αναβιώσει το κιτρινοκόκκινο σήμα μέσα από τα 500 και Grande Punto. Ο σκορπιός είχε πέσει σε χειμερία νάρκη εδώ και πολλά χρόνια αλλά εξακολουθεί να τσιμπάει. Ίσως όχι τόσο δυνατά όσο τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 που τα θρυλικά 395 και 695 αποτελούσαν τον φόβο και τον τρόμο από το Monte Carlo μέχρι το Nurburgring. Το κεντρί του όμως έμεινε ανεξίτηλο στον χρόνο γράφοντας ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία των αγώνων και των βελτιωμένων εκδόσεων μοντέλων παραγωγής.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι…

Το Abarth 1000 TC κυριάρχησε την δεκαετία του '60 στα πρωταθλήματα τουρισμού και βασιζόταν στο Fiat 600. Αποκορύφωμα η έκδοση TCR που απέδιδε 115 ίππους και έφτανε τα 200 χλμ/ώρα!
Το Abarth 1000 TC κυριάρχησε την δεκαετία του '60 στα πρωταθλήματα τουρισμού και βασιζόταν στο Fiat 600. Αποκορύφωμα η έκδοση TCR που απέδιδε 115 ίππους και έφτανε τα 200 χλμ/ώρα!

1949: Η Cisitalia αλλάζει χέρια και περνά στον Armando Scagliarini. O γιος του Guido αποφασίζει να ασχοληθεί με τους αγώνες μαζί με τον Tazio Nuvolari. Στις 15 Απριλίου ο Karl Abarth, εξπέρ στην κατασκευή εξατμίσεων, αναλαμβάνει ως τεχνικός διευθυντής και συνέταιρος στην εταιρία η οποία μετονομάζεται σε «Abarth & C» με σήμα τον σκορπιό (το ζώδιο του Abarth). O αυστριακός Karl εγκλιματίζεται για τα καλά στο ιταλικό κλίμα και συνεχίζει την καριέρα του ως Carlos. Η θέση της εταιρίας στο Τορίνο έπαιξε μεγάλο ρόλο καθώς βρισκόταν δίπλα στην Fiat και την Lancia. Οι συνεργασίες αρχίζουν να επεκτείνονται και τα βασικά έσοδα να έρχονται από την κατασκευή αγωνιστικών εξατμίσεων.

1951-1957: Η φήμη της Abarth μεγαλώνει συνεχώς και αποτελεί πλέον τον βασικό προμηθευτή εξατμίσεων της Ferrari στο παγκόσμιο πρωτάθλημα GT ενώ οι δραστηριότητες της εξαπλώνεται μέχρι την Αμερική. Η Fiat βάζει στην παραγωγή το διάσημο 600 και ο Abarth το αναβαθμίζει αυξάνοντας τη χωρητικότητα του κινητήρα στα 747 κ.εκ. Το, δια χειρός Bertone, 750 Abarth σημείωσε ρεκόρ στις 24 Ώρες της Μόντσα διανύοντας 3.743 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 155 χλμ/ώρα.

Γνωστό και ως «Mirafiori», το Abarth 131 κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο στα ράλι τις χρονιές 1977, 1978 και 1980 στα χέρια των αξέχαστων Markku Alen, Timo Salonen και Walter Rohlr.
Γνωστό και ως «Mirafiori», το Abarth 131 κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο στα ράλι τις χρονιές 1977, 1978 και 1980 στα χέρια των αξέχαστων Markku Alen, Timo Salonen και Walter Rohlr.

1963: Η Abarth συμμετέχει στο ράλι του Monte Carlo με τα 850 και 1000TC χωρίς επιτυχία. Στα τέλη της χρονιάς παρουσιάζει το Abarth OT1600 που βασίζονταν στο 850. Αποδείχτηκε πιο γρήγορο ακόμη και από το Shelby Mustang 350GT αλλά δεν είχε homologation  για αγώνες. Μέσα σε 20 χρόνια η Abarth είχε καταρρίψει 10 παγκόσμια ρεκόρ, 133 διεθνή και είχε σημειώσει 7.402 νίκες (6.409 με την Fiat και 616 με την Simca). Αργότερα οι νίκες ξεπερνούν τις 10.000.

1971: Τον Αύγουστο η Fiat εξαγοράζει την Abarth & C με βασικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων της. Ανάμεσα στα θρυλικά αγωνιστικά το 131 Abarth που κυριάρχησε στο παγκόσμιο ράλι τις χρονιές 1977, 1978 και 1980.1979: Σε ηλικία 71 ετών ο Karl Abarth φεύγει από την ζωή στο πατρικό του στην Αυστρία. Ήταν 23 Νοεμβρίου.

1980-81: Η Lancia κυριαρχεί στα ράλι με σήμα τον σκορπιό.

Το παρόν

Ένα 695 Αbarth σε έκθεση ιστορικών αυτοκινήτων στην Λισαβόνα.
Ένα 695 Αbarth σε έκθεση ιστορικών αυτοκινήτων στην Λισαβόνα.

Για να αντιληφθεί κανείς την δημοτικότητα που έχει το σήμα της Abarth ενδεικτικά αναφέρουμε το γεγονός πως την ημέρα που ξεκίνησε η διάθεση του 500 Abarth στο δίκτυο οι παραγγελίες μέσα σε περίπου έξι ώρες είχαν φτάσει τις 1.500 ενώ η εταιρία έχει προγραμματίσει την παραγωγή μόλις 5.000 αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του χρόνου. Ήδη υπάρχουν περισσότερα από 80 σημεία πώλησης που λειτουργούν σε πανευρωπαϊκό δίκτυο, σε Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία, Ολλανδία και Ελλάδα. Έως το τέλος του χρόνου, το δίκτυο θα ολοκληρωθεί με τις προσθήκες του Βελγίου, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας και αυτό επιβεβαιώνει και επιτυγχάνει το στόχο των 100 σημείων διάθεσης σε όλη την Ευρώπη. Η επέκταση του δικτύου όμως περιλαμβάνει και χώρες εκτός της ευρωπαϊκής ζώνης, με την αρχή να γίνεται στην Ιαπωνία στις αρχές του 2009.

Η Abarth στην Ελλάδα. Τα πρώτα μοντέλα της Abarth που διατίθενται στην Ελλάδα είναι το Grande Punto Abarth 1.4 με 155 ίππους έναντι 18.400 ευρώ ενώ υπάρχει και το esseesse kit (μπορείτε να το λέτε και SS από το Super Sport) που αναβαθμίζει την ισχύ στους 185 ίππους με επιπλέον 4.500 ευρώ. Το 500 Abarth 1.4 των 135 ίππων κοστίζει επίσης 18.400 ευρώ ενώ από το καλοκαίρι του 2009 θα υπάρχει διαθέσιμο το esseesse kit που θα αυξάνει την δύναμη στους 155 ίππους. Στην Ελλάδα η Abarth εκπροσωπείται από δύο επιλεγμένους διανομείς οι οποίοι, εκτός της πώλησης των αυτοκινήτων με τον σκορπιό,  προσφέρουν στους πελάτες όλες τις εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως είναι οι υπηρεσίες σέρβις και η τοποθέτηση των ειδικών κιτ βελτιώσεων της Abarth. Οι φίλοι της Abarth μπορούν να επισκεφτούν τα σημεία πώλησης των «Παζαρόπουλος» στην Αθήνα (Κηφισίας 5, Σίδερα Χαλανδρίου) και «Σφακιανάκης» στη Θεσσαλονίκη (9ο χλμ. εθν. οδού Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών).

154_resize500 Abarth Opening Edition

Το γεγονός πως μόλις 100 κομμάτια θα διατεθούν στην ιταλική αγορά μιλάει από μόνο του σχετικά με την περιορισμένη έκδοση παραγωγής του 500 Abarth Opening Edition. Εξοπλίζεται με την αναβαθμισμένη εκδοχή του turbo κινητήρα 1.4 T-Jet που αποδίδει 160 ίππους και 230 Nm και για αυτό το λόγο έχουν υιοθετηθεί ενισχυμένα δισκόφρενα με αγωνιστικά τακάκια, σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, ειδικό φίλτρο αέρα της BMC και ζάντες αλουμινίου 17″ ιντσών σε λευκό ή τιτάνιο. Υπάρχει πεντάρι κιβώριο ταχυτήτων ενώ τα ο-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε μόλις 7,4¨ με την τελική να αγγίζει τα 211 χλμ/ώρα. Εξωτερικά, το 500 Abarth Opening Edition ξεχωρίζει από τις κόκκινες δαγκάνες ενώ στο εσωτερικό η ταμπέλα με τον ειδικό αριθμό παραγωγής σου υπενθυμίζουν το ειδικό βάρος της έκδοσης «500 Abarth Opening Edition».

500assettocorse_011_resize500 Abarth Assetto Corse

Σύμφωνα με την Abarth πρόκει- ται για το απόλυτο 500άρακι που έχει κατασκευαστεί ειδικά για την πίστα και αρχικά θα διατεθεί σε 49 όλα και όλα αντίτυπα. Η παγκόσμια πρεμιέρα του θα γίνει στο διεθνή αγώνα «Mille Miglia 2008» αναβιώνοντας το θρυλικό 595 που πρωταγωνιστούσε στους αγώνες από το 1963. Η έκδοση Assetto Corse αποδίδει 200 ίππους και ξεχωρίζει από την πολεμική της εμφάνιση, τα φαρδύτερα μετατρόχια, τις λευκές αγωνιστικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και μία θέση για τον αριθμό του στο πλάι (από το 1 μέχρι το 49). Στους τυχερούς 49 ιδιοκτήτες θα παραδοθεί ως δώρο ειδική αγωνιστική φόρμα, γάντια και κράνος με τα λογότυπα «Assetto Corse». Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν διαθέσιμες στο: www.abarth.it/500abarthassettocorse.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!