ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Welcome Mustang!

resize-of-img_8883

H παραγωγή του πρώτου Mustang, ενός από διασημότερα αμερικανικά αυτοκινήτα, ξεκίνησε στις 9 Μαρτίου 1964 στο εργοστάσιο του Dearborn στο Michigan.  Και η ιστορία συνεχίζεται με τα Mustang να καλπάζουν και στους ελληνικούς δρόμους…

Η αμερικανική αγορά είναι ο τόπος της επαγγελίας για τους πολύλιτρους κινητήρες με τους V8 να βασιλεύουν εδώ και καιρό. Από τα προπολεμικά Ford που άνθισαν στην τότε -εύρωστη βιομηχανικά- οικονομική περίοδο μέχρι και τις όμορφες Chevrolet που γοήτευσαν τις δεκαετίες του ’50 και ΄60. Κάτω από το καπό σειράς γενεών από Corvette και Mustang ο V8 κινητήρας έχει γράψει την δική του ιστορία στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν πριν από περίπου 45 χρόνια όταν η Ford κατάφερε να «συρρικνώσει» τα mustang_ad2τεράστια μπλοκ των V8 κινητήρων που προορίζονταν για φορτηγά και να δημιουργήσει ανάλογης διάταξης μοτέρ για μικρότερα αυτοκίνητα. Σχεδόν την ίδια περίοδο, το 1955, η Chevrolet εισάγει στην αγορά V8 κινητήρες με περιορισμένες για την εποχή διαστάσεις. Ο «παράγοντας» V8 σηματοδότησε την κυοφορία των περιβόητων muscle cars αλλά και μικρότερων pony cars με πανίσχυρους κινητήρες. Ωστόσο, τα ελαστικά έβαλαν κυριολεκτικά φωτιά στην άσφαλτο με την εμφάνιση του θρυλικού Mustang, με την Camaro που ακολούθησε λίγο αργότερα αλλά και όλα τα υπόλοιπα «θηρία». Ποιος δεν θυμάται τα GT40, Shelby, Corvette, Chevelles, Torinos, Falcons, Novas, Cobras, Covrairs που «έγραφαν» το όνομά τους σε χιλιάδες χιλιόμετρα ασφάλτου την περίοδο 1965-1972. Η άτυπη μάχη των V8 υπάρχει εδώ και δεκαετίες κρυμμένη πίσω από εξαιρετικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους δρόμους αλλά και μοναδικά αγωνιστικά που πρωταγωνίστησαν στις πίστες.

Τα πράγματα στην αρένα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων κόπασαν με την ενεργειακή κρίση του ’73 δίνοντας το δικαίωμα στους Ιάπωνες κατασκευαστές να καθιερωθούν και στην αμερικανική αγορά. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα της Chevy κατάφεραν να διατηρηθούν στο προσκήνιο τα «μαύρα» χρόνια της δεκαετίας του ’70 και ’80 λόγω της σχετικά χαμηλής τιμής πώλησης τους και της ευρείας διάθεσής τους. Καθώς η Chevrolet κυριαρχούσε στον τομέα των γρήγορων μοντέλων και στους αγώνες οι οπαδοί της Ford ένιωθαν να είναι στο περιθώριο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 όμως ήρθαν τα Mustang και Camaro για να επαναφέρουν τιμή και δόξα στην Ford. Μάλιστα τα πιο πρόσφατα Mustang κατάφεραν να συνδυάσουν εξαιρετικά χαμηλή τιμή, είχαν περίσσεια ισχύος, ήταν εύκολα στην μετατροπή και αξιόπιστα. Για τους ίδιους λόγους ξεπούλαγε πάντα και η Camaro. Η κόντρα ανάμεσα στην Ford και στην Chevrolet συνεχίζεται και σήμερα αλλά οι συνθήκες είναι λίγο πιο διαφορετικές, ειδικά όταν υπάρχει η σοφιστικέ Z06. Αυτές τις ημέρες απλά δεν υπάρχουν κλασικά αμερικανικά σπορ αυτοκίνητα πέρα από την Mustang. Έπεται και η νέα Camaro…

Η ΙΣΤΟΡΙΑ MUSTANG

To Ford Mustang κατασκευάζεται από την Ford Motor Company . Για την κατασκευή του η Ford χρησιμοποίησε τμήματα από ένα άλλο μοντέλο της εποχής, το Ford Falcon. H παραγωγή του ξεκίνησε στις 9 Μαρτίου 1964 στο εργοστάσιο του Dearborn στο Michigan ενώ η πρώτη επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου στο κοινό έγινε στο πλαίσιο του New York World’s Fair στης 17 Απριλίου 1964.

  • Το Mustang  είναι το παλαιότερο nameplate της Ford Motor Company  σε παραγωγή.
  • Το Mustang παραμένει ως το πιο εμπορικό λανσάρισμα για την Ford Motor Company μετά το Model A.
  • To όνομα του Mustang προτάθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Ford από τον αρχισχεδιαστή John Najjar, o οποίος ήταν θερμός υποστηρικτής του Αμερικάνικου  μαχητικού αεροπλάνου του Δευτέρου  Παγκοσμίου Πολέμου του  P-51 Mustang.
  • To Μustang είναι το μόνο “Pony Car” που συνεχίζει να παράγεται εδώ και τέσσερις δεκαετίες.

To Mustang ουσιαστικά δημιούργησε και την κατηγορία των ” pony car” για την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία., δηλαδή τα σπόρ αυτοκίνητα με μακριά καπό και κοντό πίσω μέρος.  Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επωφελήθηκαν από την δημιουργία αυτής της νέας για την εποχή κατηγορία ήταν η General Motors που κατασκεύασε το Camaro, η AMC με το Javelin και η Chrysler με το Barracuda.

1η  γενιά (1964-1973)
1966fordmustang1Το πρωτότυπο  Mustang  ήταν ένα διθέσιο roadster το οποίο στην συνέχεια μετατράπηκε σε ένα τετραθέσιο coupe. Για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος εξέλιξης και παραγωγής του  Mustang ,στην Ford  χρησιμοποίησαν μηχανικά μέρη από τα Ford Falcon και Ford Fairlane και με αυτό τον τρόπο η τιμή πώλησης του περιορίστηκε στα $ 2.368. Η δημοσιότητα που κέρδισε  η πρώτη γενιά του Mustang ήταν εξωπραγματική για την εποχή καθώς δημοσιεύτηκαν περίπου 2.600 άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά μόνο για την πρώτη μέρα παρουσίασης του στο κοινό.  Η πρώτη εμφάνιση του Mustang σε ταινία ήταν στο James Bond Goldfinger το 1964. Οι αρχικές προβλέψεις πωλήσεων της εποχής βρίσκονταν κάτω από τις 100,000 μονάδες ετησίως αλλά στους πρώτους 18 μήνες πάνω από 1.000.000 Mustang  βγήκαν από την γραμμή παραγωγής.

2η  γενιά (1974-1978)
1977mustangΤο 1970  ψηφίστηκαν νόμοι που επέβαλαν την μείωση των ρύπων , καθώς και ο OPEC επέβαλε εμπάργκο στην πώληση πετρελαίου. Αυτό ήταν ένα πλήγμα και για την κατηγορία των “pony cars” που χρησιμοποιούσε κινητήρες μεγάλου κυβισμού και που είχαν ως φυσικό επακόλουθο την υψηλή κατανάλωση και τις υπερβολικές εκπομπές ρύπων. Έτσι η Ford προχώρησε στην παραγωγή μιας  μικρότερης  σε διαστάσεις  και οικονομικότερης  γενιάς Mustang. Η δεύτερη γενιά της Mustang παρουσιάστηκε δύο εβδομάδες πριν την μεγάλη ενεργειακή κρίση του 1973. Αυτό επέτρεψε στην Mustang να ανταγωνιστεί τα μικρότερα και εισαγόμενα για την αμερικάνικη αγορά Toyota Celica και το ευρωπαϊκό Ford Capri. Η δεύτερη γενιά της  Mustang  ήταν διαθέσιμη σε coupe και hatchback εκδόσεις.

3η  γενιά ( 1979-1993)
86mustΗ Mustang  του 1979 βασίστηκε σε μία μεγαλύτερων διαστάσεων  πλατφόρμα της Ford, έτσι και πάλι η 3η γενιά της  Μustang, έγινε ένα πολύ άνετο coupe για την μεταφορά 4 ατόμων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην δημιουργία μιας άνετης καμπίνας επιβατών καθώς και σε έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης αποσκευών. Η τρίτη γενιά της Μustang ήταν αρχικά διαθέσιμη  σε coupe  και  hatchback εκδόσεις. Το 1983 προστέθηκε στην γκάμα και μία convertible έκδοση.

4η γενιά (1994-2004)
99mustangrearΤο 1994 η Μustang πέρασε στην 4η γενιά της ,και στην μεγαλύτερη σχεδιαστική αναδιαμόρφωση στην μέχρι τότε ιστορία της. Σχεδιασμένη  από τον Patrick Schiavonne o οποίος πέρασε διάφορες στιλιστικές λεπτομέρειες Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Mustang  διατίθεται μόνο σε coupe και Convertible. H 4η γενιά είχε ως βασικά κινητήρια σύνολα τα εξής δύο. Έναν 3.8L SOHC V6 με απόδοση 150HP και έναν  4.6L SOHC V8 με απόδοση 215HP. Το 1999 η 4η γενιά απέκτησε το New Edge styling theme της Ford μέσα από ένα εκτεταμένο facelift, καθώς και μεγαλύτερη απόδοση στα υπάρχοντα κινητήρια σύνολα έτσι o 3.8L SOHC V6 απέδιδε πλέον 190HP και ο 4.6L SOHC V8 του Mustang GT 260HP.

5η γενιά (2005-2009)
800px-2008_ford_mustang_gt_convertible_1-cropΗ πρώτη παρουσίαση της  5ης γενιάς  Mustang  με κωδικό ‘S-197’  πραγματοποιήθηκε το 2004  στα πλαίσια του North American International Auto Show. H 5η γενιά της Μustang σχεδιαστικά διαθέτει πολλά στοιχεία από την 1η γενιά Μmustang   και το τέλος της δεκαετίας του 1960. Ο Πρόεδρος του τμήματος σχεδιασμού της Ford , J.Mays χαρακτήρισε το σχήμα της 5ης γενιάς  Ρετρό-Φουτουριστικό. Η 5η γενιά της Mustang κατασκευάζεται στο Auto Alliance International plant στο Flat Rock του Michigan.  Τα κινητήρια σύνολα  αποτελούνται από έναν 4.0l SOHC 210HP (157 KW) και έναν  4.6L SOHC 3-VALVE MODULAR (VCT) με κεντροφόρο μεταβλητού χρονισμού. Η έκδοση V6 διατίθεται με ένα κιβώτιο 5-ταχυτήτων της Tremec με κωδικό ‘T-5’ και στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και ένα 5-σχέσεων αυτόματο κιβώτιο της FORD με κωδικό SR-55S. H έκδοση GT διατίθεται με ένα κιβώτιο 5-ταχυτήτων της Tremec με κωδικό ‘TR-3650’ και στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και ένα 5-σχέσεων αυτόματο κιβώτιο της FORD με κωδικό SR-55S ίδιο με της έκδοσης  V6.

Η Mustang στην Ελλάδα

Ένα από τα πιο διάσημα αμερικανικά muscle cars, το Mustang, διατίθεται πλέον στην ελληνική αγορά, και στις πέντε εκδοχές του, από τον όμιλο εταιρειών Τιρεκίδης. Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται αναλυτικά οι τιμές πώλησης και οι εκδόσεις Mustang.

Έκδοση Mustang/έκδοση εξοπλισμού Deluxe Premium
Mustang V6 (220 PS)

46.000 €

51.600 €

Mustang GT V8 (330 PS)

59.580 €

61.600 €

Mustang Shelby (520 PS)

90.880 €

Mustang Cabrio V6

56.580 €

Mustang Cabrio V8

66.880 €

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!