Οι 350 GT και 400 GT είναι οι πρώτες Lamborghini μαζικής παραγωγής. Απλά θαυμάστε τις μέσα από 28 όμορφες φωτογραφίες…
Η ιστορία ξεκινά τη δεκαετία του ’60 όταν ο Ferruccio Lamborghini είχε πωρωθεί τόσο με τις προσωπικές του Ferrari που αποφάσισε να δημιουργήσει την δική του σειρά από supercars με το δικό του σήμα. Όλοι νόμιζαν πως επρόκειτο για μία επιπόλαιη κίνηση αλλά ο Ferruccio δεν έχασε χρόνο και το 1963 δημιούργησε την «Automobili Lamborghini SpA» και κατασκεύασε ένα μοντέρνο εργοστάσιο στο Sant’Agata Bolognese, κοντά στα αρχηγεία της Ferrari στη Modena.

Αρχικά προσέλαβε τον Giotto Bizzarini (με τον οποίο αργότερα κατέληξε σε δικαστική διαμάχη με αφορμή V12 κινητήρα), ο οποίος είχε σχεδιάσει μερικές Ferrari της εποχής, καθώς και δύο νέους σχεδιαστές, τους Giampaolo Dallara και Giampaolo Stanzini που αργότερα δημιούργησαν την μοναδική Countach.

Η 350 GTV έκανε το ντεμπούτο της ως πρωτότυπο στο Τορίνο τον Νοέμβριο του 1963 (δίχως κινητήρα κάτω από το καπό λόγω της δικαστικής διαμάχης!). Δίπορτο, διθέσιο και στον εμπρός άξονα θρονιαζόταν ο V12 των 3,5 λίτρων με τέσσερις εκκεντροφόρους που απέδιδε 343 ίππους και μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων έστελνε την ροπή στον πίσω άξονα.

Τον Μάρτιο του 1964 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε η 350 GT και η έκδοση παραγωγής μερικούς μήνες αργότερα στο Παρίσι. Σε σχέση με το πρωτότυπο ο V12 απέδιδε 280 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. ή 320 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και η ροπή των 325 Nm εμφανίζονταν στις 4.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η 350 GT μπορούσε να «πιάσει» τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,8″ ενώ η τελική άγγιζε τα 250 χλμ/ώρα.

Την παραγωγή της 350 GT είχε αναλάβει η Carrozzeria Touring στο Μιλάνο και συνολικά κατασκεύασε 120 αυτοκίνητα εκ των οποίων 23 αναβαθμίστηκαν από την Lamborghini με μεγαλύτερο V12 των 4,0 λίτρων.

Το 1966 η Lamborghini παρουσίασε τον αντικαταστάτη της 350 GT, την 400 GT. Όπως σωστά μαντέψατε φορούσε τον τετράλιτρο V12 με ισχύ 320 ίππους και ροπή 375 Nm. Ωστόσο, το πλαίσιο ήταν διαφορετικό με μακρύτερο μεταξόνιο για να χωρούν άλλοι δύο επιβάτες. Η πρώτη Lambo με διάταξη 2+2.

- Η παραγωγή της 400 GT τερματίστηκε το καλοκαίρι του 1968 και αφού είχαν παραχθεί 350 αντίτυπά της. Παρόλο που οι 350 GT & 400 GT δεν συγκινούσαν οδηγικά όσο οι Ferrari ο δρόμος για την γένεση της μοναδικής Miura (1966-1974) είχε ήδη ανοίξει…