Σχέση συμπίεσης (λόγος συμπίεσης)

Λόγος συμπίεσης (σχέση συμπίεσης)Πιο γνωστή ως σχέση συμπίεσης. Πρόκειται για τον λόγο του συνολικού όγκου του κυλίνδρου, συμπεριλαμβανομένου και του θαλάμου καύσης, προς τον όγκο του θαλάμου καύσης μόνο. Συνήθως η σχέση συμπίεσης κυμαίνεται στο 8,0:1 με 9,5:1 για τους κινητήρες τούρμπο αλλά χάρης τα σύγχρονα συστήματα άμεσου ψεκασμού υπάρχουν κινητήρες με μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (VW TSI: 10,0:1) ενώ σε το εν λόγω μέγεθος μπορεί να φτάσει έως 12,5:1 ή και 13:1 σε αγωνιστικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Eνδεικτικά αναφέρεται πως ο τρίλιτρος ατμοσφαιρικός της νέας BMW 523i έχει σχέση συμπίεσης 12:1.

Όσο υψηλότερος είναι ο λόγος τόσο μικρότερος χώρος υπάρχει για να γίνει η φάση της ανάφλεξης του μίγματος με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερο έργο εκτόνωσης και γενικότερα απόδοσης του κινητήρα. Ο λόγος συμπίεσης αποτελεί βασική παράμετρο στην ποιότητα αλλά και στην ταχύτητα της καύσης και γενικότερα η υψηλότερη τιμή δίνει καλύτερη απόδοση αλλά επηρεάζει σημαντικά την ομαλή λειτουργία και την διάρκεια ζωής του κινητήρα. Επίσης, η αύξηση του χωρίς περαιτέρω ρυθμίσεις σε επιμέρους εξαρτήματα (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.α.) μπορεί να οδηγήσει στη δυσλειτουργία (όπως η προανάφλεξη με τα γνωστά πυράκια) ή ακόμη και στην καταστροφή ενός μοτέρ.

Διαβάστε εδώ για τους κινητήρες μεταβλητής σχέσης συμπίεσης

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close