Mercedes-Benz ESF: Το πολύ μάρκε- τινγκ βλάπτει…

ESF

Μοιάζει σαν τεχνολογικό δούρειο ίππο. Το ESF δεν είναι απλά μία πρωτότυπη υβριδική S-Class αλλά ένα ενιαίο πεδίο εφαρμογής μέχρι και των πιο απίστευτων καινοτομιών (ή φαντασιώσεων) της γερμανικής εταιρίας…

Η μία όψη: Οι ειδικοί της Mercedes-Benz μας έχουν συνηθίσει σε κάτι τέτοια και δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζουν ένα ανάλογο πρωτότυπο μοντέλο με… τεχνολογικές φαντασιώσεις. Τι είναι το ESF; Το πρώτο αυτοκίνητο εξέλιξης τεχνολογιών ασφάλειας που παρουσιάζει η Mercedes μετά το 1974. Από τότε είχε να προχωρήσει στην εξέλιξη ενός πρωτότυπου μοντέλου που εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Experimental Safety Vehicle». Τo ESF 2009 έκανε το ντεμπούτο του στις 15 Ιουνίου σε τεχνολογικό συμπόσιο που έγινε στη Στουτγάρδη και βασίζεται σε μία S400 HYBRID. Προβάλλει διάφορα συστήματα της εταιρίας που θα τα δούμε σε μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας.

Και η άλλη: Αν δείτε τις φωτογραφίες τότε θα διαπιστώσετε τον παιδικό, ίσως και αστείο, τρόπο με τον οποίο αποδίδεται το νόημα κάθε συστήματος χρησιμοποιώντας μία φανταστική φιγούρα (ωραία η φόρμα εργασίας, θα την ζήλευε και ο Σποκ) που π.χ. επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Πέρα, πάντως, από το αστείο της υπόθεσης υπάρχουν και ορισμένα… ίχνη σοβαρότητας όπως το ασύρματο δίκτυο επικοινωνίας των αυτοκινήτων που θα δούμε σε μερικά χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες άλλες ιδέες που είναι μάλλον παρατραβηγμένες, δείτε και εσείς…

Braking BagΤο σύστημα Braking Bag σε περίπτωση ανίχνευσης πιθανής σύγκρουσης με ένα άλλο όχημα αναπτύσσει ένα κρυφο αερόσακο που βρίσκεται κοντά στον εμπρός άξονα και κάτω από τον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η αποτελεσμαστικότερη επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

  • Πόσο έξυπνο μπορεί να είναι ένα σύστημα για να αντιληφθεί πιθανή σύγκρουση; Αν κάποιος φρενάρει πολύ αργά μπορεί να το ξεγελάσει και να γίνει το στούκι;
  • Στην περίπτωση που ο αερόσακος ανοίξει χωρίς λόγο πόσο είναι το κόστος επιδιόρθωσης; Αν παραφουσκώσει τότε δεν σηκώνει στον αέρα τους εμπρός τροχούς επηρεάζοντας το φρενάρισμα;
  • Το αυτοκίνητο θα μπορεί να μετακινηθεί ή θα πρέπει να το σηκώσω με γρύλλο για να ξεκολλήσω τον αερόσακο; Και αν έχει σφηνώσει για τα καλά; Τρέχα γύρευε…

PRE-SAFE StructureΤο σύστημα Pre-Safe Structure περιλαμβάνει μία ειδική διαμόρφωση διαφόρων στοιχείων του πλαισίου που εξοικονομούν βάρος και αυξάνουν την δυσκαμψία του αμαξώματος. Μάλιστα, στο εσωτερικό του κάθε στοιχείου μπορεί να αυξηθεί η πίεση μέχρι και 20 bar αυξάνοντας την αντοχή σε κρούση.

  • Φοβερή ανακάλυψη…
  • Πάρτε δύο διαφορετικά πατατάκια, ένα φλατ και ένα κυματιστό. Δοκιμάστε να σπάσετε το φλατ (τύπου Τσακίρη) και μετά το κυματιστό (τύπου Ράφλερς).
  • Μην μου πείτε, μπορώ να μαντέψω ποιο σπάει πιο εύκολα…
Αν ήμουν η… μερσέντες κάπως έτσι θα το έβλεπα το θέμα: «Έχεις χρήμα; Τότε διάβαινε καλέ μου μηχανικέ, πάρε ότι χρειάζεσαι και βρες μου νέες τεχνολογίες για να στολίσω τα κορυφαία μοντελάκια μου. Στο κάτω-κάτω είμαι μία από τις κορυφαίες εταιρίες στον κόσμο, κάτι παραπάνω θα πρέπει να προτάσσω από τους άλλους αν θέλω να εντυπωσιάσω και να συνεχίσω να είμαι πιο ανταγωνιστική από τους φίλους μου τους Σουηδούς, τους Ιάπωνες, τους Γάλλους κ.α. Φυσικά, όλα μου τα νέα φαντεζί συστήματα θα τα χρεώνω έξτρα στον προαιρετικό εξοπλισμό. Εμ, τι νόμιζες;»…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close