NEA

Mercedes S 400 HYBRID, το πρώτο με λιθίου!

S 400 HYBRID

H υβριδική, σειραϊκής διάταξης, έκδοση της S400 είναι μία από τις ταχύτερες αλλά και η πρώτη που εξοπλίζεται με μπαταρίες λιθίου-ιόντων…

S 400 BlueHYBRIDΠολλοί ενθουσιάζονται με την ιδέα ενός υβριδικού αυτοκινήτου, κάποιοι άλλοι θεωρούν πως μακροπρόθεσμα το πλεονέκτημα των υβριδικών αλλοιώνεται λόγω της μείωσης της απόδοσης και το βάρος των μπαταριών. Ωστόσο, η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται συνεχώς και η εταιρία από την Στουτγάρδη είναι μία από τις πρώτες που χρησιμοποιούν τις πολλά υποσχόμενες μπαταρίες λιθίου-ιόντων (li-ion). Μάλιστα, οι νέες μπαταρίες εξοπλίζουν το υβριδικό παράλληλης διάταξης σύστημα της S 400 HYBRID. Όπως είναι γνωστό οι μπαταρίες li-ion πάσχουν από συμπτώματα υπερθέρμανσης τα οποία όμως οι μηχανικοί της Mercedes έχουν επιλύσει με ένα σοφιστικέ σύστημα που για να τις δροσίζει και να διατηρεί την θερμοκρασία τους μεταξύ 15-350C.

S 400 BlueHYBRIDΕκτός από τις μπαταρίες υπάρχει ένας ηλεκτρο- κινητήρας ισχύος 15 kW (20 PS) και μέγιστης ροπής 160 Nm που λειτουργεί ως «μίζα» (σύστημα start/stop) για τον V6 κινητήρα (3,5 λίτρων, ισχύος 279 ίππων, κύκλου Atkinson) αλλά και ως δυναμό (γεννήτρια) κατά την επιβράδυνση με την ενέργεια να αποθηκεύεται στις μπαταρίες. O δισκοειδής μορφής ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων (το αυτόματο 7G-tronic). Ποιο το αποτέλεσμα; Ένα sedan που συνολικά αποδίδει 299 ίππους και 385 Nm ροπής, επιταχύνει σε 7,2” για τα 0-100 χλμ/ώρα ενώ καταναλώνει 7,9 lt/100km και εκπέμπει 186 g/km CO2.

Τα πλεονεκτήματα της μικτής υβριδικής διάταξης έναντι της παράλληλης φαίνονται συγκρίνοντας την Mercedes-Benz S400 HYBRID με το Lexus GS 450h. O κυβισμός του Lexus είναι o ίδιος και η μέγιστη ισχύς των 296 ίππων δεν διαφέρει και πολύ από την αντίστοιχη (279 ίππους) του V6 της Mercedes. Ωστόσο, η συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος του GS 450h φτάνει τους 345 ίππους, 46 περισσότερους από της S 400 HYBRID τους 299 ίππους. Αναφορικά με την κατανάλωση και τις εκπομπές κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα αλλά το Lexus προσφέρει ταχύτερες επιδόσεις ως ισχυρότερο.

* Τις επόμενες μέρες θα αναλύσουμε το Dual-mode υβριδικό σύστημα που εξέλιξαν από κοινού οι Mercedes-BMW-GM-Chrysler.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close