NEA

H Elle Macpherson ερωτεύεται το Fiat 500C

090722_f_500c3

Δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ τους Ιταλούς στο μάρκετινγκ. Αν θέλουν να προωθήσουν κάτι βρίσκουν τον κατάλληλο τρόπο, όπως ένα super model να δηλώνει δημόσια τον έρωτα του με το ανοιχτό πεντακοσαράκι. Αναρωτιέμαι, πόσο να “στοίχισε” ο έρωτας αυτός στους Ιταλούς;

  • Το νέο Fiat 500C, που πρόσφατα κυκλοφόρησε στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές, έχει έναν νέο οπαδό: το supermodel Elle Macpherson. Ήδη ιδιοκτήτρια του 500, έβαλε στο μάτι και την cabrio έκδοση. Η Elle ήθελε να το δοκιμάσει και αμέσως το ερωτεύτηκε.
  • «Αγαπώ το Fiat 500C, έχει αυτό το ιταλικό ταμπεραμέντο!», λέει η Elle. «Μ’ αρέσει ο τρόπος οδήγησής του – είναι ιδανικό για πόλεις χάρη στο μικρό κύκλο στροφών του αλλά και τον εύκολο τρόπο που μπορείς να κάνεις μανούβρες στο Λονδίνο».
  • Το Fiat 500C κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο νωρίτερα τον Ιούλιο και πρόκειται να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα «hits» για τους λάτρες των αυτοκινήτων.

Δελτίo Tύπου 22/06/2009
Fiat 500C: Πολλά περισσότερα από ένα “παράθυρο στον ουρανό”

elle macpherson fiat 500

Το ολοκαίνουργιο Fiat 500C έκανε την πρώτη του γνωριμία με το κοινό στη φετινή Έκθεση της Γενεύης, πριν μόλις λίγους μήνες.
Εκφραστής του σλόγκαν «συναίσθημα και ελευθερία», το αυθεντικό αυτό cabriolet αποδίδει φόρο τιμής στο αντίστοιχο μοντέλο του 1957, προσφέροντας ταυτόχρονα καινοτόμες λύσεις σε ντιζάιν, τεχνολογία και άνεση.

Στην Ιταλία, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει για πρώτη φορά το νέο μοντέλο στις 4 Ιουλίου, στα γενέθλια του Fiat 500, ακριβώς δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα του μοντέλου που έθεσε νέα μέτρα στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας, και της τεχνολογίας. Βασισμένο στη φιλοσοφία του “open source” (δηλ. τη συνεχή εξέλιξη ενός πετυχημένου προϊόντος μέσα από την άντληση στοιχείων και προτάσεων από τους χρήστες του), το σχεδιαστικό κέντρο της Fiat (Centro Stile Fiat) σχεδίασε το 500C έχοντας ανοιχτή γραμμή με τους φαν του Cinquecento -μέσω του website «500 Wants You»- και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο “για τον κόσμο, από τον κόσμο”.

Η προσθήκη της υφασμάτινης οροφής δεν αλλάζει καθόλου τα κορυφαία χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως είναι τα τέσσερα άνετα καθίσματα και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αλλά αντίθετα προσθέτει νέα χαρακτηριστικά που προσφέρουν ευχαρίστηση. Αυτά περιλαμβάνουν ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών ακόμη κι όταν η οροφή είναι πλήρως ανοιχτή, χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα παραλληλόγραμμων αρθρώσεων. Άλλο ένα πολύ δυνατό σημείο αυτού του αυθεντικού κάμπριο είναι η υψηλού επιπέδου «κλιματική» και ακουστική άνεση. Η προσεκτική αεροδυναμική μελέτη έχει ως αποτέλεσμα να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό οι στροβιλισμοί του αέρα με την οροφή ανοιχτή, επιτρέποντας την απόλαυση του φρέσκου αέρα και στους τέσσερις επιβαίνοντες.

Ένα πραγματικό σχεδιαστικό στολίδι είναι η -διαθέσιμη σε τρία χρώματα- μαλακή οροφή του Fiat 500C, που ξεχωρίζει με τον κομψό ηλεκτρικό μηχανισμό της και το εντυπωσιακό φινίρισμα με τις άψογα επιλεγμένες τεχνολογικές εφαρμογές, από το γυάλινο πίσω παράθυρο μέχρι το τρίτο φως των φρένων, χτισμένο μέσα στην οροφή. Το Fiat 500C έχει μια εκλεπτυσμένη και αποκλειστική αίσθηση στο εσωτερικό του, το οποίο χαρακτηρίζεται από την κορυφαία του ποιότητα και τα άκρως ελκυστικά υλικά του, όπως το δέρμα Frau, αλλά και από ένα μακρύ κατάλογο στάνταρ και έξτρα τεχνολογικών στοιχείων: από το αυτόματο κλιματιστικό σύστημα ως το καινοτόμο σύστημα HiFi Interscope, από το φορητό σύστημα πλοήγησης Blue&Me Map ως τον έξυπνο ανεμοθραύστη και από το σύστημα Start&Stop ως τη νέα συλλογή από τις προσωπικές επιλογές.

Το Fiat 500C διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με το μοντέλο βάσης (355 cm μήκος, 165 cm πλάτος και 149 cm ύψος) και μοιράζεται μαζί του και τους τρεις κινητήρες του: τον turbodiesel 1.3 MultiJet των 75 ίππων, που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και τους δυο βενζινοκινητήρες, 1,2 λίτρων με 69 ίππους και 1,4 λίτρων με 100 ίππους, που είναι διαθέσιμοι με χειροκίνητο ή αυτόματο (Dualogic) κιβώτιο ταχυτήτων. Καθένας από τους τρεις κινητήρες προσφέρει διαφορετικές αξίες, αλλά είναι σχεδιασμένοι και οι τρεις για να έχουν ένα ζωηρό ταμπεραμέντο και υψηλή τεχνολογία και απόδοση. Μια ακόμη κοινή τους αξία είναι η κορυφαία αξιοπιστία και ο σεβασμός προς το περιβάλλον (όλοι ικανοποιούν τα στάνταρ Euro5). Άλλη μια απόδειξη της δέσμευσης της Fiat Automobiles για προστασία του περιβάλλοντος, είναι το γεγονός ότι το νέο 500C χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο σύστημα «Start&Stop», που ελέγχει το προσωρινό σβήσιμο του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματάει στα φανάρια και την επανεκκίνησή του όταν το αυτοκίνητο αρχίσει πάλι να κινείται.

Μια καινοτομική μαλακή οροφή για ένα μοναδικό στιλ
Η μαλακή οροφή του Fiat 500C είναι ένα πραγματικό στολίδι του ντιζάιν, και χαρακτηρίζεται από το σύγχρονο ηλεκτρικό μηχανισμό και τις κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές. Με την αξεπέραστη προσοχή που δόθηκε στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ο συντελεστής αεροδυναμικής Cx βρίσκεται στο 0.33 και αυτό το έξοχο αποτέλεσμα τοποθετεί το Fiat 500C στην κορυφή της κατηγορίας του.

Εξαιρετική προσοχή έχει δοθεί και στην άνεση των πίσω επιβατών, όπως αποδεικνύει μια ταχύτητα της τάξης των 7 m/s της για τον αέρα που περνάει από τα κεφάλια τους. Επιπρόσθετα, όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το σπόιλερ είναι έτσι τοποθετημένο ώστε να είναι πάντα ορατό το τρίτο φως των φρένων. Το κορυφαίας τεχνολογίας ύφασμα δύο στρωμάτων από το οποίο είναι κατασκευασμένη η μαλακή οροφή εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή μόνωση και συμπληρώνεται από το άψογο φινίρισμα των εσωτερικών επιφανειών και τον εξαιρετικό μηχανισμό που ελέγχει το άνοιγμα και το κλείσιμο της οροφής.

Η ηλεκτρικά ελεγχόμενη οροφή ανοίγει και κλείνει είτε με δύο διακόπτες κοντά στην πλαφονιέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είτε από το τηλεχειριστήριο του κεντρικού κλειδώματος του αυτοκινήτου. Επιπλέον η οροφή μπορεί να μετακινηθεί κατά την οριζόντια διαδρομή του ανοίγματός της σε οποιαδήποτε ταχύτητα, ενώ η κάθετη μετακίνησή της μπορεί να γίνει εν κινήσει σε οποιαδήποτε ταχύτητα μέχρι τα 60 χλμ./ώρα.

Η μαλακή οροφή είναι επίσης και εξαιρετικά εύκολη στη χρήση: για να την ανοίξεις, απλά πιέζεις το διακόπτη για τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο και ενεργοποιείς το μηχανισμό που εκτελεί αυτόματα τη λειτουργία (μια μέση θέση ανοίγματος μπορεί φυσικά να επιλεχθεί, πιέζοντας το διακόπτη άλλη μια φορά). Πιέζοντας το διακόπτη ξανά για τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο η οροφή ανοίγει αυτόματα πλήρως. Όταν χρησιμοποιηθεί το τηλεχειριστήριο, η οροφή μπορεί να ανοίξει μόνο μέχρι το σπόιλερ. Η ίδια διαδικασία θα την κλείσει. Για λόγους ασφαλείας, η οροφή σταματάει περίπου 25 cm από το πλήρες κλείσιμο και πρέπει απλώς να πατήσετε πάλι το διακόπτη για να ολοκληρωθεί το κλείσιμο. Όταν το πορτ μπαγκάζ είναι ανοιχτό, η οροφή μπορεί μόνο να κλείσει (η λειτουργία ανοίγματος απενεργοποιείται). Παρ’ όλα αυτά, όμως, αν η οροφή είναι πλήρως ανοιχτή και υπάρχει ανάγκη να ανοίξει το πορτ μπαγκάζ, μόλις αυτό ανοίξει τότε η οροφή αυτόματα μετακινείται σε ένα ενδιάμεσο στάδιο ανοίγματος, ώστε να μην εμποδίζει τη διαδικασία φόρτωσης.

Τέλος, υπάρχει ένας έξτρα ανεμοθραύστης ο οποίος μπορεί άνετα και εύκολα να τοποθετηθεί ανάμεσα στα πίσω προσκέφαλα. Φυσικά έχει δοκιμαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα, έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Fiat 500C, και είναι κατασκευασμένος από ένα ειδικό πορώδες υλικό. Έτσι μειώνει σημαντικά τους στροβιλισμούς του αέρα για όλους τους επιβάτες σε όλες τις ταχύτητες. Και πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να αφαιρεθεί ο ανεμοθραύστης, είτε κινείστε με την οροφή ανοιχτή είτε κλειστή (άλλο ένα μοναδικό χαρακτηριστικό για την κατηγορία του αυτοκινήτου).

Κινητήρες που σέβονται το περιβάλλον
Οι κινητήρες που κινούν το Fiat 500 έχουν δημιουργηθεί από τη Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ο δοκιμασμένος κι αξιόπιστος Fire των 1,242 κ.εκ. αποδίδει 51 kW (69 ίππους) στις 5.500 στροφές, με ροπή 102 Nm (10,4 kgm) στις 3.000 στροφές, και προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Το Fiat 500C με τον 8βάλβιδο 1.2 με χειροκίνητο κιβώτιο χρειάζεται στο συνδυασμένο κύκλο μόλις 5,1 λίτρα καυσίμου για τα 100 χιλιόμετρα και πετυχαίνει εκπομπές CO2 119 g/km (τιμές που πέφτουν στα 4,8 l/100 km και 113 g/km με το σύστημα Start&Stop).

Ο 16βάλβιδος κινητήρας 1.4 αποδίδει 73.5 kW (100 ίππους) στις 6.000 στροφές και ροπή 131 Nm (13,4 kgm) στις 4,250 στροφές. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 182 χλμ/ώρα, ενώ στο συνδυασμένο κύκλο έχει κατανάλωση μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ. (με μηχανικό κιβώτιο), που πέφτει στο 5,8 λίτρα/100 χλμ. με το σύστημα Start&Stop. Τέλος, το νέο μοντέλο μπορεί να εφοδιαστεί και με τον πετρελαιοκινητήρα MultiJet 1.3 λίτρων. Με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 75 ίππους (55 kW) στις 4.000 στροφές και 14,8 kgm ροπής (145 Nm) στις 1.500 στροφές. Η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στον τυποποιημένο κύκλο είναι 4,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 110 g/km.

Κορυφαία ασφάλεια στην κατηγορία
Όπως και το κλειστό μοντέλο (που είναι το πρώτο αυτοκίνητο με μήκος κάτω από τα τέσσερα μέτρα που πετυχαίνει διάκριση πέντε αστέρων στο Euro NCAP), το Fiat 500C διατηρεί την ίδια ικανότητα και τα κορυφαία χαρακτηριστικά ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής) που το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας.

Στο Fiat 500C οι επτά αερόσακοι προσφέρονται στάνταρ (δύο εμπρός, δύο στα παράθυρα, δυο πλευρικοί και ένας γονάτων του οδηγού). Το Fiat 500C επίσης χρησιμοποιεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που εξασφαλίζουν στον οδηγό του τέλειο έλεγχο του αυτοκινήτου (ενεργητική ασφάλεια): από ABS με EBD έως το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP κι από το σύστημα αντισπιναρίσματος ASR έως την εφαρμογή Hill Holder και την υποβοήθηση φρεναρίσματος ανάγκης HBA. Επιπλέον, το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί με βάση τα πιο σύγχρονα κριτήρια αντοχής στις συγκρούσεις (είναι το πρώτο μίνι αυτοκίνητο εφοδιασμένο με δομή του μπροστινού μέρους ειδικά σχεδιασμένη για τη βελτίωση της «συμβατότητας» με άλλα οχήματα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, με μία άκαμπτη καμπίνα για την προστασία των επιβατών και ζώνες υψηλής απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης εξωτερικά).

Τέλος, το Fiat 500C έχει όλα τα πλεονεκτήματα άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς που επιτρέπουν στο χρήστη να ταξιδέψει με ασφάλεια, άνεση και ησυχία. Το σύστημα ανάρτησης βασίζεται σε ένα σχεδιασμό της Magneti Marelli και στηρίζεται στη χρήση γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Στον πίσω άξονα μάλιστα υιοθετείται και η αντιστρεπτική ράβδος του 500 Abarth, για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις
Μήκος: 3,546 mm – Πλάτος: 1,627 mm – Ύψος: 1,488 mm – Μεταξόνιο: 2,300 mm
Κινητήρας 1.2 8v FIRE 1.4 16v FIRE 1.3 16v MultiJet
Κύλινδροι και διάταξη 4, σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Χωρητικότητα (κ.εκ) 1242 1368 1248
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 69/5500 100/6000 75/4000
Ροπή kgm/σ.α.λ. 10,4/3000 13,4/4250 14,8/1500
Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας και αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα – D (δίσκοι) – T (ταμπούρα)
Εμπρός (mm) D 240 αεριζόμενοι D 257 x 22 αεριζόμενοι D 240
αεριζόμενοι
Πίσω (mm) T 180 D 240 x 11 T 180
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close