ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

O Obama σκέπτεται «ηλεκτρικά»!

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

obama-ev-bush-hydrogen

Ο Obama έχει δείξει εδώ και καιρό την αγάπη του για την ηλεκτροκίνηση και σνομπάρει το υδρογόνο. Μία κίνηση που ουσιαστικά «αδειάζει» τον πλέον ακόρεστο οπαδό της μακρινής υδρογονοκίνησης, τον Bush…

«Κυβερνήσεις, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες πετρελαιοειδών (ειδικά όσες κατοικοεδρεύουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού) έχουν ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα πως το μέλλον κρύβεται στο υδρογόνο». Αυτή η εντύπωση επικρατούσε μέχρι και πριν από μερικά χρόνια (από το 2003 συγκεκριμένα) με τις ευλογίες του George Bush και τις κονόμες που έκανε μαζί με την αυλή του στήνοντας τον επερχόμενο ενεργειακό ιστό που θα βασιζόταν παγκοσμίως στην υδρογονοκίνηση. Η ερώτηση ήταν πότε το υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει το καύσιμο του μέλλοντος; Σε 5, 10 ή 15 χρόνια; Πολύ πιο μακριά πάει η βαλίτσα. Μα, καλά, η κυβέρνηση Bush δεν το γνώριζε αυτό; Φυσικά και το γνώριζε αλλά όταν ο Bush τα είχε κάνει πλακάκια με μεγάλους πετρελαιάδες και με διάφορα άλλα λαμόγια κανείς δεν μιλούσε γιατί… το χρήμα έτρεχε για πολλούς…

Ο Barack Obama έχει προ καιρού «αδειάσει» έναν από τους χειρότερους προέδρους που υπήρξαν ποτέ στις ΗΠΑ και παγώνει το κονδύλιο των $1,2 δισ. για την εξέλιξη υδρογονοκίνητων με κυψέλες. Ε, και για να μην τον αποκαλέσουν «φαιδρό και εγκάθετο» είπε να παραχωρήσει μόλις $68,2 εκ. στην εξέλιξη της τεχνολογίας fuel cell. Βλέπετε, εδώ και καιρό ο νυν αμερικανός πρόεδρος έχει κάνει ξεκάθαρο πως η βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη και το αύριο της αυτοκίνησης ξημερώνει μέσα από μία πρίζα…

Αρχές Αυγούστου ανακοίνωσε την ενίσχυση 48 νέων project που περιλαμβάνουν την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) και της τεχνολογίας των μπαταριών. O Obama δεν αστειεύεται και ενισχύει το υπουργείο ενέργειας (DOE) με $2,4 δισ. δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και τον τομέα των μπαταριών. Πέρα από τις άλλες εταιρίες, τα ινστιτούτα και τα πανεπιστήμια, $400 εκατομμύρια θα δοθούν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων στο Michigan (GM, Chrysler, Ford) για την εξέλιξη νέων υβριδικών και EV αυτοκινήτων. Η κυβέρνηση Bush πέταξε περίπου $500 εκ. μέσα σε μία τριετία για την εξέλιξη οχημάτων ενεργειακών κυψελών χωρίς να έχει πρωτίστως επιλύσει το φλέγον θέμα της αποδοτικής παραγωγής υδρογόνου…

Ομολογώ πως μου είναι προσφιλείς και οι δύο τρόποι κίνησης (αμιγώς ηλεκτροκίνητη με μπαταρίες ή με κυψέλες υδρογόνου). Ωστόσο, αν επιλυθεί το ζήτημα της αυτονομίας των μπαταριών τότε τα EV αναμένεται να επικρατήσουν τις επόμενες δύο δεκαετίες. Από την άλλη, όμως, η ηλεκτρική ενέργεια των EV προέρχεται από την καύση ορυκτών (πετρέλαιο, λιγνίτη, ουράνιο κ.α.) οπότε το μέλλον πιστεύω πως ανήκει στο υδρογόνο, έστω και αν η υδρογονοκίνηση αποτελεί μακροπρόθεσμη υπόθεση (εκτιμώ πως από το 2030 θα ξεκινήσει η μετάβαση από τον ένα ενεργειακό ιστό προς τον άλλο). Υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που εξελίσσουν fuel cell οχήματα αλλά η μόνη εταιρία που έχει πάρει ζεστά το θέμα και έχει κάνει σοβαρά βήματα προόδου είναι η Honda με το FCX Clarity…

Κακή στιγμή ίσως να διάλεξαν οι Ιάπωνες σε μία περίοδο που όλοι οι άλλοι επενδύουν και παρουσιάζουν πρωτότυπα EV μοντέλα, ακόμη και η Toyota θα εισάγει την plug-in εκδοχή του Prius. Ενδιαφέρον θα έχει η φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης στην οποία θα παρουσιαστούν διάφορά ενδιαφέρονται ηλεκτροκίνητα σενάρια, όπως είναι το Nissan Leaf, το Tesla, κ.α. Ένα από τα τελευταία νέα στον χώρο των EV είναι η ανακοίνωση της συνεργασίας της BΜW με τις Bosch και Samsung για την εξέλιξη ηλεκτρικής πλατφόρμας και μπαταριών που θα χρησιμοποιηθούν στο επερχόμενο Isetta, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Η πορεία της αυτοκίνησης συνεχίζει αέναη και άκρως ενδιαφέρουσα, όπως πάντα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button