Από τον Μάιο όπου η Daimler εξαγόρασε το 10% της Tesla Motors οι Γερμανοί χώνονται ολοένα και πιο βαθιά στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη φορά με το smart fortwo electric που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2012…
- Όπως θα μαντέψατε οι μπαταρίες προέρχονται από την Tesla Motors, θα είναι λιθίου και θα έχουν χωρητικότητα 14 kWh. Μία πλήρη φόρτιση θα διαρκεί περίπου μία νύχτα αλλά μία γρήγορη θα γίνεται σε περίπου 3 ώρες «πριζώνοντας» το smart σε δίκτυο 220 V με την αυτονομία να αρκεί για 30-40 χλμ.
- Η πλήρης φόρτιση προσφέρει συνολικά αυτονομία 135 χλμ. και η γερμανική… ΔΕΗ την κοστολογεί περίπου 2 ευρώ. Τσάμπα πράμα, αν σκεφτεί κανείς πως χρειάζεται περίπου 7 λίτρα αμόλυβδης σε ένα συμβατικό smart…
- Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 30 kW βρίσκεται στο πίσω μέρος και παράγει 120 Nm ροπής. Σχετικά με τις επιδόσεις τα 0-60 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,5” ενώ η τελική περιορίζεται από ηλεκτρονικό κόφτη στα 100 χλμ/ώρα. Μου φαίνεται πως το ηλεκτρικό smart-άκι χρίζει βελτίωσης, άλλωστε υπάρχει ακόμη πολύς χρόνος μέχρι την παραγωγή του…
Back fire…
Οι Γερμανοί παίζουν με την ηλεκτροκίνηση πριν ακόμη συνεργαστούν με την Tesla. Εδώ και δύο χρόνια ηλεκτροκίνητα smart αποτελούν μέρος πιλοτικού προγράμματος που ξεκίνησε στο Λονδίνο ενώ σήμερα τα ηλεκτρικά smart που κυκλοφορούν στη Βρετανία φτάνουν στο σύνολό τους τα 100. Το οδήγησα στα στενά της παλιάς πόλης της Σεβίλλης και το φαντάζομαι να κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας. Γιατί όχι;
Η φόρτιση των μπαταριών νικελίου/χλωριούχου νικελίου διαρκεί περίπου 8 ώρες (για να φτάσει από το 30% στο 80% χρειάζονται περίπου 3 ½ ώρες) και γίνεται απλά με χρήση οικιακού ρεύματος. Με απλά λόγια το βάζεις σε μία πρίζα 220V, όπως το κινητό σου τηλέφωνο, και περιμένεις να φορτίσει. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30kW (41PS), καταναλώνει 12 kWh ανά 100 χλμ, τιμή που με τα ευρωπαϊκά στάνταρ μεταφράζεται σε κόστους 0,02€ ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η αυτονομία αγγίζει τα 115 χλμ ενώ η διαδικασία επαναφόρτισης μπορεί επαναληφθεί έως και 1.000 φορές χωρίς να επηρεαστεί η απόδοση των μπαταριών, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 10 χρόνια κύκλου ζωής του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τις επιδόσεις το 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται περίπου στον ίδιο χρόνο με την βενζινοκίνητη έκδοση (το 0-60χλμ/ώρα σε 5,7”) ενώ η τελική φτάνει τα 112 χλμ/ώρα.