NEA

Στα απόκρυφα της Mercedes-Benz SLS AMG…

SLS 63 AMG

Κάθε supercar  αποτελεί αντικείμενο ανάλυσης για το caroto.gr μιας και καθένα από αυτά αποτελεί πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας που διαθέτει κάθε κατασκευαστής. Αυτή τη φορά βάζουμε στο μικροσκόπιο την SLS AMG με τους 571 ίππους που στην γερμανική αγορά θα πωλείται από την άνοιξη του 2010 και θα κοστίζει 177.310 γιούρια…

  • sls-amg-281Το γερμανικό supercar βασίζεται σε αλουμινένιο πλαίσιο που φιλοξενεί τον V8 των 6.208 κ.εκ. με σχέση συμπίεσης 11,3:1. Με την περιποίηση του βελτιωτικού οίκου AMG η ισχύς του φτάνει τους 571 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και η ροπή τα 650 Nm στις 4.750 σ.α.λ. Ο V8 έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 13,2 λίτρα/100 χλμ. και πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 314 γραμμ./χλμ.
  • Οι μηχανικοί έψαξαν κάθε τρόπο για να εξοικονομήσουν βάρος. Ο κινητήρας ζυγίζει 205 κιλά, το πλαίσιο 241 κιλά ενώ όλο το αμάξωμα 1.620 κιλά. Μόλις 4% χάλυβας έχει χρησιμοποιηθεί καθώς η υπόλοιπη δομή του αμαξώματος αποτελείται από χυτό ή επεξεργασμένο αλουμίνιο. Η αναλογία βάρους είναι 47/53 εμπρός/πίσω.
  • Οι τροχοί στηρίζονται σε διπλά ψαλίδια τα οποία, όπως και πολλά μέρη από το σύστημα διεύθυνσης, αποτελούνται από αλουμίνιο. Η γωνία κάστερ φτάνει τις 11,5 μοίρες και στις στροφές αυξάνεται το αρνητικό κάμπερ (εδώ, λίγο μας νοιάζει η ασύμμετρη φθορά των ελαστικών) για ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση. Mε αναλογία 2,84 κιλά ανά ίππο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας εκτοξεύει την SLS AMG σε 3,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 317 χλμ/ώρα.
  • Με στόχο την μείωση των μηχανικών απωλειών υπάρχουν αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής, μείωση των εσωτερικών τριβών με χρήση διαφορετικών επενδύσεων στα κυλινδροχιτώνια, σφυρήλατες μπιέλες, νέο σύστημα λίπανσης κ.α. Η SLS AMG διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση που επαναφορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Οι Γερμανοί στην Mercedes όμως δεν το πολυφωνάζουν γιατί τους έχει ήδη προλάβει η BMW με το Efficiency Dynamics.
  • 704614_1273008_3507_2480_09c176_23Την μετάδοση της ροπής στον πίσω άξονα αναλαμβάνει άτρακτος που στη μεγαλύτερη σύνθεσή της αποτελείται από ανθρακονήματα (παρόμοια λύση με την C-Class που συμμετέχει στο πρωτάθλημα DTM). Τα πανάλαφρα αυτά υλικά μειώνουν σημαντικά την  αδράνεια και συνεπώς τις ταλαντώσεις του άξονα.
  • Το κιβώτιο DCT-7 είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και εφοδιάζεται με διπλό συμπλέκτη. Κάθε μία από τις 7 σχέσεις αλλάζουν σε λιγότερο από 0,1 δευτερόλεπτα ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα. Η κρεμαγέρα βρίσκεται εμπρός από τον V8 ενώ τους κεραμικούς δίσκους επιβραδύνουν 6πίστονες δαγκάνες.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button