ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota Auris Hybrid: Ό,τι λάμπει δεν είναι… χρυσός

toyota-auris-hsd-large-4

Στη Φρανκφούρτη η Toyota θα παρουσιάσει δύο νέες εκδόσεις και εγώ αναζητώ το νόημα καθεμίας.Τελικά έχει νόημα η υβριδική τεχνολογία στις μικρές κατηγορίες ή απλά το αβαντάζ του ηλεκτροκινητήρα αναλώνεται στο να κουβαλά τα κιλάκια των μπαταριών;

  • Στο plug-in Prius θα σταθώ την επόμενη φορά. Τώρα, ξεκινώ στα γρήγορα με την υβριδική έκδοση του Auris που θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά τέλη 2010. Εξοπλίζεται με την υβριδική διάταξη HSD του  Prius που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 98 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 60 kW. Θα επιταχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 10 δευτερόλεπτα και θα μπορεί να κινείται για περίπου 2 χλμ μόνο με ηλεκτρική ενέργεια ακόμη και αν το Auris κινείται με περισσότερα από 50 χλμ/ώρα.
  • Σε σχέση με το κανονικό Auris το αμάξωμα του υβριδικού βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος κατά 20 χιλιοστά. Προσθέστε αεροδυναμικά βοηθήματα και ψευδοδιαχύτες και έχετε ένα βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή (0,28). Προαιρετικά θα προσφέρονται πάνελ στην οροφή που θα παράγουν επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια που θα καταναλώνεται π.χ. από το σύστημα κλιματισμού, κινητά τηλέφωνα κ.α. Κατά τα υπόλοιπα θα προσφέρει τα γνωστά, μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων παρόλο που η ιαπωνική εταιρία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει συγκεκριμένες τιμές…
  • Και αναρωτιέμαι. Ποιο είναι το νόημα της υβριδικής έκδοσης του Auris που σίγουρα δεν θα κοστίζει λιγότερο από το Honda Insight; Όχι πως το τελευταίο είναι και φτηνό· φτηνότερο από το Prius, ναι. Πότε επιτέλους θα δούμε ένα πραγματικό προσιτό και ουσιαστικό υβριδικό; Η άποψη μου είναι πως η ιστορία με τα υβριδικά δεν θα αποδώσει ποτέ στις μικρές κατηγορίες, παρά μόνο στις υψηλού κυβισμού. Πάρτε για παράδειγμα το Honda Insight· για να τα ψάλλω λιγάκι και στους άλλους Ιάπωνες. Ποιο είναι το νόημα ενός υβριδικού με 98 ίππους όταν καμιά δεκαριά από δαύτους αναλώνονται στο να κουβαλούν τις μπαταρίες και τον επιπλέον υβριδικό εξοπλισμό;
  • Ο κινητήρας του Jazz που είναι 1.300άρης (και όχι 1.400άρης όπως λέει η εταιρία για λόγους prestige, συγκεκριμένα έχει χωρητικότητα 1.339 κ.εκ.) αποδίδει 100 ίππους, έχει κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ., οι εκπομπές για το CO2 είναι 123 γραμμ./χλμ. και το μέγιστο απόβαρο φτάνει τα 1.119 κιλά. Κάτσε να καταλάβω το νόημα μιας και απέναντι βάζω το Insight που η υβριδική του διάταξη αποδίδει 98 ίππους, που καταναλώνει 4,4 λίτρα/100 χλμ., που εκπέμπει 101 γραμμ./χλμ. CO2 που ζυγίζει έως 1.240 κιλά. Σταθείτε στην διαφορά βάρους. Μήπως τελικά τα μικρά υβριδικά δεν έχουν νόημα καθώς το πλεονέκτημα του ηλεκτροκινητήρα θα εξανεμίζεται πάντοτε από το βάρος των μπαταριών και του υβριδικού εξοπλισμού; Περιμένω σχόλια…
  • Συμπαθώ αρκετά τους κινητήρες Valvematic, ειδικά τον 1.600άρη με τους 132 ίππους. Δυνατός και οικονομικός με το Auris1.6  Valvematic να κοστίζει από χονδρικά 17.000 ευρώ. Και ερωτώ: θα αγοράζατε το Auris Hybrid αν κοστίζει περίπου 22.000 ευρώ και αν το κουτσουρεμένο πορτμπαγκάζ του ίσα που θα χωρά δύο σακβουαγιάζ; Μην ξεχνάτε πως κάπου πρέπει να στριμωχτούν και οι κακόμοιρες οι μπαταρίες. “Ναι, αλλά αγοράζοντας ένα υβριδικό κάνω καλό στο περιβάλλον” θα πει κάποιος. Μήπως ξέρετε ποιο ήταν το ενεργειακό αποτύπωμα της 2ης γενιάς Prius; Πολύ μεγαλύτερο και από μίας Lotus Elise! Ωστόσο, οι Ιάπωνες ισχυρίζονται πως το footprint του νέου Prius είναι όσο ενός κανονικού sedan.
  • Να υποθέσω πως και η υβριδική τεχνολογία στοιχίζει στην παραγωγή όσο περίπου η συμβατική; Αν ναι, τότε γιατί τι χρυσοπληρώνω; Μήπως επειδή ασχολούνται μερικές εταιρίες με τα υβριδικά που μετριούνται στα δάχτυλα ενός χεριού και διατηρούν το μονοπώλιο; Μήπως επειδή τα υβριδικά δεν είναι παρά ένας μικρός αντιπερισπασμός πριν βελτιωθεί η αυτονομία των μπαταριών και μεταβούμε στην εποχή της αμιγούς ηλεκτροκίνησης; Όπως και να ‘χει το θέμα, η άποψη μου είναι πως από τα υβριδικά τα κονομάνε όσοι ασχολούνται και έχω την εντύπωση -αλλά και στοιχεία- πως η υβριδική τεχνολογία έχει πλέον πάψει να είναι ακριβή, τουλάχιστον όχι τόσο ακριβή όσο μας την πουλάνε. Βλέπετε την σημέρον ημέρα, το πράσινο πουλάει, όλοι το γνωρίζουμε. Ξέρετε πόσο κοστίζει σήμερα στο εργοστάσιο η μεταλλική βαφή των αυτοκινήτων μας; Όσο περίπου τέσσερις καφέδες στο Κολονάκι αλλά εμείς την πληρώνουμε σα να κλείσαμε πρώτο-τραπέζι-πίστα. Για αυτό, πριν αγοράσετε πράσινα, σκεφτείτε και πράσινα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button