Καροτοκουΐζ… (vol.4)

citroen-steering-system-autoliv

Η συγκεκριμένη συναρμογή αποτελεί το βασικό μέρος πατέντας της εταιρίας αερόσακων Autoliv που κατοχυρώθηκε το 1998. Στη συνέχεια εξελίχτηκε από κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων σε συνεργασία με την Valeo. Από το 2004 την συναντάμε σε μοντέλα ευρείας παραγωγής μίας και μόνο εταιρίας. Για τι μιλάμε και που χρησιμοποιείται;

  • Στο πρώτο σχέδιο φαίνεται η πατέντα που κατοχυρώθηκε από την Autoliv. Στο προοπτικό απεινονίζεται το σύστημα όπως τοποθετείται σήμερα…
  • O Oxhmatias κάνει την έκπληξη και αναδεικνύεται νικητής του συγκεκριμένου καροτοκούιζ!

Σύνθεση μηχανισμού διεύθυνσης :

  • Κορώνα με οδόντωση (10)
  • Γρανάζι (9)
  • 2 δίσκοι ρύθμισης ανοχής (12)
  • 6 μεταλλικές κοπίλιες (14)
  1. Ο μηχανισμός διεύθυνσης επιτρέπει την απεμπλοκή του άξονα κολώνας τιμονιού σε σχέση με το κέντρο του τιμονιού.
  2. Η ζώνη «b» του interface κολώνας τιμονιού (6) επιτρέπει τη στερέωση των κεντρ. χειριστηρίων και τη δημιουργία περάσματος για τη καλωδίωση.
  3. Η κορώνα με εσωτ. οδόντωση είναι αλληλένδετη του εξωτ. κινητού μέρους του ρουλεμάν (15).
  4. Το τιμόνι μεταφέρει τη περιστροφική κίνηση μέσω των 3 σημείων «a».
  5. Το τιμόνι συγκρατείται από το σημείο (16) και το κάλυμμα τιμονιού (17) με 4 παξιμάδια (18).
  6. Το ρουλεμάν (11) επιτρέπει τη περιστροφή του άξονα κολώνας τιμονιού.
  7. Ο μηχανισμός διεύθυνσης ασφαλίζει με λαμαρίνα κλεισίματος (13).

Στάδια
–     Ενέργειες
A Ο οδηγός γυρνά το τιμόνι προς τα δεξιά
B Η κορώνα με εσωτ. οδόντωση (10) είναι αλληλένδετη του τιμονιού και κινεί ένα από τους δύο δίσκους αυτόμ. ρύθμισης ανοχής (12) και το γρανάζι (9)
C Το γρανάζι κινεί τον άξονα κολώνας τιμονιού
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. efoson milame gia aerosakous to mono peristrefomeno meros einai oi proentatires stis zones …….oso gia tin etairia pou tous xrisimopiei meta apo mia mikri erevna pou ekana nomizo pos einai o omilos psa

  2. προεταντηρες εχουν τα περισσοτερα συγχρονα αυτοκινητα του κοσμου. εχω την εντυπωση οτι δεν εχει καμια σχεση με αεροσακους κτλ..

    η Valeo ας πουμε φτιαχνει ενα κιβωτιο διπλου συμπλεκτη.. γενικοτερα ασχολειται σε αυτον τον τομεα.. με δισκους, συμπλεκτες, κομπρεσορες, δυναμο κτλ. οποτε εχω την εντυπωση οτι καπου εκει κατι κρυβεται..

  3. Πρόκειται για τον μηχανισμό που επιτρέπει στο κεντρικό τμήμα του τιμονιού του Citroen C4 να παραμένει σταθερό καθώς η περιφέρειά του περιστρέφεται. Βασικό πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι η δυνατότητα τοποθέτησης πιο εξελιγμένων τεχνολογικά αερόσακων για την προστασία του οδηγού. Εξ ου και η ενασχόληση της Autoliv με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close