H Ford πιάνει στον ύπνο τον ανταγωνισμό και προσελκύει τα φώτα της δημοσιότητας με έναν επαναστατικό αερόσακο που ενσωματώνεται στην ζώνη ασφαλείας…

- “Ο πρώτος αερόσακος ζώνης ασφαλείας ανήκει στην εταιρία μας” λέει η Ford. Για την ακρίβεια αυτός είναι ο πρώτος αερόσακος του συγκεκριμένου τύπου που θα μπει στην παραγωγή μιας και πολλές εταιρίες (μία από αυτές είναι και η Renault) εξελίσσουν παρόμοια τεχνολογία. Απλά οι “φορντάκηδες” από το Detroit προλαβαίνουν και τη “ρίχνουν” πρώτοι στην αγορά.
- Για την ακρίβεια θα το δούμε το 2010 στο Explorer, τον μοντέλο στο οποίο θα βασιστεί η νέα γενιά Maverick (αν θα λέγεται έτσι μετά την μέτρια εμπορικά παρουσία του). Αργότερα, τον επαναστατικό αερόσακο (inflatable seat belt) θα τον δούμε και σε άλλα μοντέλα της Ford, προφανώς ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού.

- Σύμφωνα με την Ford ο νέος αερόσακος τοποθετείται μόνο στην πίσω σειρά καθισμάτων και προσφέρει βέλτιστη ασφάλεια για τους επιβάτες (ακόμη και για παιδιά από κάποιας ηλικίας και άνω). Ο χρόνος που χρειάζεται για να αναπτυχθεί κυμαίνεται στα 0,04 δευτερόλεπτα από την στιγμή που οι αισθητήρες θα αντιληφθούν το μέγεθος της σύγκρουσης. Κρύο συμπιεσμένο αέριο απελευθερώνεται από κυλινδρίσκους που βρίσκονται στα πλαϊνά των καθισμάτων το οποίο και διογκώνει τον αερόσακο που είναι ενσωματωμένος στην ζώνη.
- Σε σχέση με τους συμβατικούς αερόσακους το αέριο που φουσκώνει τον αερόσακο δεν προέρχεται από χημική έκρηξη ώστε να μην υπάρχει μεγάλη θερμότητα μιας και η ζώνη αγγίζει το σώμα των επιβατών. Από την άλλη σκεφτείτε πως η ποσότητα του αέριου που καλείται να φουσκώσει τον αερόσακο ζώνης είναι σημαντικά μικρότερη από π.χ. των μετωπικών.
Αερόσακος ουσίας ή ακόμη μία φούσκα του μάρκετινγκ που προβάλλει το προφίλ της εταιρίας; Δόσεις και από τα δύο θα έλεγα αφού ο αερόσακος ζώνης ασφαλείας περισσότερο εφετζίδικος μου κάνει παρά απαραίτητος. Η ασφάλεια όμως πάντα θα πουλάει· όπως και το “πράσινο” στις μέρες μας…
O συγκεκριμένος τύπος αερόσακου λειτουργεί και σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης ή μόνο σε μετωπική;