Ενεργειακή ετικέτα στα ελαστικά από το 2012

tire

Όπως σε πολλά προϊοντα που φορούν ενεργειακή ετικέτα, στο πλαίσιο της πράσινης πολιτικής, έτσι και τα ελαστικά που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα συνοδεύονται από κάτι αντίστοιχο, από το Νοέμβριο του 2012.

  • Πιστεύετε πως θα λαμβάνει υπόψη του ο αγοραστής την ενεργειακή ετικέτα; Θα τον επηρεάσει στην επιλογή ελαστικών του αυτοκινήτου του; Αν υποθέσουμε πως ένα ελαστικό μεγάλης εταιρίας (π.χ. Michelin, Pirelli κ.α.) έχει υποδεέστερη ενεργειακή ετικέτα από ένα άλλο ελαστικό εταιρίας που είναι λιγότερο δημοφιλής στη χώρα μας (π.χ. Continental, Uniroyall, Avon κ.α.) θα παίξει ρόλο στην αλλαγή νέων ελαστικών;
  • Σημειώστε πως στην ελληνική αγορά το 90% από τις πωλήσεις ελαστικών ανήκουν στις 3-4 μεγαλύτερες εταιρίες. Συγκριτικά, στην βρετανική αγορά όπου ο αγοραστής είναι λίγο πιο “ψαγμένος”, το μερίδιο των μεγάλων εταιριών δεν ξεπερνά το 50%…

Συμφωνία για τα νέα στοιχεία που θα αναγράφονται στα ελαστικά αυτοκινήτων

Από τον Νοέμβριο του 2012 όλα τα νέα ελαστικά αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα κατατάσσονται σε κατηγορίες που θα αφορούν την οικονομία καυσίμου, την πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα και τον θόρυβο που εκπέμπουν στο περιβάλλον. Τα σχετικά στοιχεία θα αναγράφονται πάνω στα λάστιχα.

Η Επιτροπή Βιομηχανίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου άναψε το πράσινο φως στο σχέδιο οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αύριο στο Στρασβούργο αναμένεται να πράξει το αυτό και η ολομέλεια των ευρωβουλευτών. Είχε προηγηθεί διαπραγμάτευση και συμφωνία με το Συμβούλιο Υπουργών.

Όπως στην ευρωπαϊκή προδιαγραφή σχετικά με την ενεργειακή κλάση των ηλεκτρικών συσκευών, έτσι και στα ελαστικά θα υπάρχουν κατηγορίες που θα τα κατατάσσουν από την ανώτερη “πράσινη Α κατηγορία” έως την κατώτερη “κόκκινη G κατηγορία”. Στα ελαστικά, εκτός από την ένδειξη σχετικά με την οικονομία στα καύσιμα, θα αναγράφονται πληροφορίες για τις επιδόσεις τους υπό βροχήν και τον θόρυβο κύλισης σε ντεσιμπέλ.

Από την 1η Νοεμβρίου 2012, οι προμηθευτές ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά και βαρέα οχήματα (ελαστικά C1,C2 και C3) θα πρέπει να παρέχουν τις εν λόγω πληροφορίες προς τους καταναλωτές σε κάθε διαφημιστικό υλικό, του Διαδικτύου περιλαμβανομένου. Θα εξαιρούνται τα αναγομωμένα ελαστικά, τα επαγγελματικά εκτός δρόμου ελαστικά και τα ελαστικά αγώνων.

Όλα τα C1 και C2 ελαστικά που θα παράγονται μετά το 2012 όταν θα διανέμονται από το εργοστάσιο στα καταστήματα ή στα συνεργεία θα πρέπει είτε να φέρουν ένα αυτοκόλλητο είτε να έχουν τη σχετική επιγραφή. Σε αντίθεση με τις ηλεκτρικές συσκευές, τα λάστιχα των αυτοκινήτων δεν είναι πάντοτε σε προθήκες καταστημάτων. Ως εκ τούτου οι ευρωβουλευτές επέμειναν να είναι υποχρεωμένα τα καταστήματα λιανικής πώλησης να επιδεικνύουν την επιγραφή στον αγοραστή πριν από την πώληση καθώς και να την περιλαμβάνουν στο τιμολόγιο.

Για να προωθηθούν τα ιδιαίτερα αθόρυβα ελαστικά το Κοινοβούλιο διαπραγματεύτηκε τον επανασχεδιασμό του πικτογράμματος θορύβου. Το ύψος του θορύβου κύλισης στο περιβάλλον θα υποδεικνύεται με μία ανερχόμενη κλίμακα μαύρων “κυμάτων”. Τα αθόρυβα ελαστικά (που θα παράγουν θόρυβο χαμηλότερο από 68 ντεσιμπέλ) θα επισημαίνονται από ένα μαύρο και δύο λευκά “κύματα” δίπλα από την ένδειξη των ντεσιμπέλ.

Κίνητρα για την προώθηση ελαστικών με ακόμη πιο καλές επιδόσεις στους καταναλωτές θα μπορούν να αποφασιστούν ενδεχομένως και σε εθνικό επίπεδο. Τα κράτη μέλη θα μπορούν να τα παρέχουν όμως μόνο για ελαστικά της κατηγορίας C όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και την πρόσφυση στο βρεγμένο.

“Το νέο σύστημα επισήμανσης είναι ένα μέτρο που θα προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα στο περιβάλλον και τους καταναλωτές” τόνισε ο βέλγος εισηγητής επί του θέματος Ίβο Μπελέτ, προσθέτοντας ότι το κόστος για τους κατασκευαστές θα είναι ελάχιστο.                           Δ.Τ.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close