H BorgWarner συνδυάζει για πρώτη φορά σε διπλό turbo την τεχνολογία της μεταβαλλόμενης γεωμετρίας. Πρώτο πεδίο εφαρογής η BMW 740i…
- Για πρώτη φορά ένα διπλό σειραϊκό σύστημα υπερτροφοδότησης (όπως στο Saab 9-3 TTiD) συνδυάζεται με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας VTG. Το νέο σύστημα υπερτροφοδότησης εξέλιξε η BorgWarner και το πρώτο μοντέλο στο οποίο θα τοποθετηθεί είναι η BMW 740d.
- Συγκεκριμένα, ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με το νέο turbo εμφανίζει βελτίωση της κατανάλωσης έως 4%, μείωση των εκπομπών ρύπων και καλύτερη απόδοση ισχύος. Θεαματική είναι η ροπή αφού τα 600 Nm εμφανίζονται μόλις από τις 1.500 rpm ενώ η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 306 PS στις 4.400 rpm. Τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 6,3 sec, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 6,9 lt/100 km ενώ πληρούνται οι προδιαγραφές Euro 5.
- Μην συσχετίζετε το σύστημα twin scroll που είδαμε στο ΜΙΝΙ (μία από τις πρώτες σύγχρονες εφαρμογές ήταν στη προηγούμενη Renault Laguna) και στη συνέχεια στην ανανεωμένη BMW 335i που πρόσφατα κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά (η pro-facelift “τριάρα” διέθετε διπλό turbo). Εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο στροβιλοσυμπιεστές, έναν μεγαλύτερο και έναν μικρότερο που επικοινωνούν σε σειρά. Ο μικρότερος είναι αυτός με τα μεταβαλλόμενης γεωμετρίας πτερύγια στον οποίο πέφτει το βάρος της υπερτροφοδότησης στις χαμηλές rpm (λόγω αδράνειας). Στις μεσαίες και υψηλότερες rpm την υπερπλήρωση αναλαμβάνει ο μεγαλύτερος στρόβιλος. Αξίζει να σημειωθεί πως η τεχνολογία VTG συνδυάζεται μόνο σε κινητήρες diesel με εξαίρεση την Porsche.