NEA

Τα Fiat 500 και 500C με τον επαναστατικό κινητήρα δύο κυλίνδρων τεχνολογίας TwinAir

fiat-2-cylinder

Ο πρώτος μιας νέας οικογένειας δικύλινδρων κινητήρων κατασκευασμένων από την FPT – Fiat Powertrain Technologies, ενσωματώνει την επαναστατική τεχνολογία ΤwinAir συνδυασμένη με ειδικά μελετημένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Eπεκτείνοντας τη φιλοσοφία του downsizing και βελτιώνοντας στο έπακρο τα βασικά της συστήματα η νέα οικογένεια κινητήρων -που θα αποδίδει από 65 μέχρι και 105 ίππους – θα εκπέμπει σημαντικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο κινητήρα ταυτόσημης απόδοσης.

TwinAir 85 HP, παγκόσμια προεπισκόπηση
Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων που εξελίχθηκε από την FPT – Fiat Powertrain Technologies, με την ονομασία TwinAir, έκανε την επίσημη παρουσίαση της στο Fiat 500. Αποτελώντας ένα εντελώς νέο concept παγκοσμίως, η τεχνολογία TwinAir επιβεβαιώνει την ηγετική θέση του Fiat Group στον τομέα της μηχανολογίας.

Κάνοντας χρήση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το επαναστατικό σύστημα MultiAir σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Παράλληλα, κάνοντας χρήση του downsizing, και με εξαιρετική ρύθμιση της βασικής λειτουργίας του κινητήρα, οι κινητήρες TwinAir -που αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους- εκπέμπουν 30% λιγότερο CO2 συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα ταυτόσημης απόδοσης.

Το 500 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που θα εφοδιαστεί με αυτόν τον νέο κινητήρα ο οποίος θα αποτελέσει τον προπομπό μιας ολόκληρης οικογένειας κινητήρων: ένας δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 900 κ.εκ. απόδοσης 85 ίππων με τη χαμηλότερη εκπομπή CO2 για βενζινοκινητήρα (92 g/km με Dualogic κιβώτιο ταχυτήτων και 95 g/km με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) που δεν κάνει εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης.

Αυτό είναι εφικτό χάρη στη μικρού μεγέθους τουρμπίνα και την εξελιγμένη διαχείριση των βαλβίδων που ελαχιστοποιεί την υστέρηση απόδοσης, διατηρώντας παράλληλα την απόδοση ισχύος σε υψηλά επίπεδα.

Με αυτόν τον τρόπο παρά το μικρό του μέγεθος, ο κινητήρας διασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και μια σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου. Συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 8v, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με έναν κινητήρα 1.4 16v, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη!

Με αυτόν τον κινητήρα το Fiat 500 αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 173 km/h και επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h μόλις σε 11 δευτερόλεπτα. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή ρύπων. Μόλις 4,1 l/100 km και 95 g/km αντίστοιχα στον αστικό κύκλο (με μηχανικό κιβώτιο) που γίνεται 4,0 l/100 km κα 92 g/km με κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic. Επιπρόσθετα το Fiat 500 TwinAir 85 HP διατίθεται με διακόπτη ECO -τοποθετημένο στο ταμπλό- με τον οποίο επιτυγχάνεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός μπορεί με αυτόν το διακόπτη να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Normal και ECO.

Στο πρώτο πρόγραμμα, η λειτουργία ECO είναι απενεργοποιημένη και ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δυνατή ροπή (145 Nm), κάτι που διασφαλίζει απρόσκοπτη, άμεση λειτουργία και μια σπορ αίσθηση. Επίσης η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι ρυθμισμένη ανάλογα.

Αντίθετα στο ECO mode έμφαση δίνεται στη φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία του κινητήρα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ενεργοποιήσει το σύστημα από το ειδικό κουμπί στο κέντρο της κονσόλας. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη ECO (το γράμμα E εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το κιβώτιο Dualogic, το οποίο ρυθμίζεται επίσης για πιο ήπιες αλλαγές σχέσεων). Η απόδοση της ροπής περιορίζεται στα 100 Nm στις 1.750 rpm για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και προσπάθεια διατήρησης ενός πιο οικολογικού, αστικού οδηγικού προφίλ. Με αυτή τη λειτουργία το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αυτόματα ελαφρύτερο καθώς ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης CITY.

Επίσης συγκριτικά με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα μεσαίας χωρητικότητας ταυτόσημης απόδοσης, ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά κοντύτερος (-23%) και ελαφρύτερος (-10%), ανοίγοντας νέους δρόμους σε εξελίξεις όπως τη χρήση μεθανίου ή την ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας προκειμένου να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Πιο συγκεκριμένα, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λανσαριστεί μια έκδοση του TwinAir με χρήση μεθανίου κάτι που θα επιφέρει σημαντική μείωση στην εκπομπή ρύπων. Το σύστημα τροφοδοσίας θα είναι εξοπλισμένο με μπεκ παροχής μεθανίου, πέραν αυτών παροχής της βενζίνης. Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι δε το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας TwinAir 85 HP διατίθεται με το σύστημα «Start&Stop» το οποίο σβήνει τον κινητήρα και τον επανεκκινεί κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου. Επίσης υπάρχει το σύστημα Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) που υποδεικνύει στον οδηγό μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων για το πότε πρέπει να γίνεται ιδανικά η αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Τίποτα λιγότερο από ένα τεχνολογικό διαμάντι ο νέος δικύλινδρος κινητήρας ενσωματώνει την τεχνολογία  MultiAir η οποία έχει εξελιχθεί και πατενταριστεί από την FPT – Fiat Powertrain Technologies. Η καρδιά της τεχνολογίας MultiAir είναι η εντελώς νέα ηλεκτροϋδραυλική διαχείριση των βαλβίδων που μειώνει την κατανάλωση ελέγχοντας τη ροή του αέρα μέσω των βαλβίδων εισαγωγής ανεξαρτήτως γωνίας ανοίγματος της πεταλούδας γκαζιού. Η τεχνολογία MultiAir μειώνει δραστικά τις εκπομπές ρύπων (με καλύτερη διαχείριση των καύσεων) ενώ αυξάνει και την απόδοση. Εν συντομία, τα οφέλη της τεχνολογίας MultiAir είναι:

  • Αύξηση μέγιστης ισχύος κατά 10% συγκριτικά με ένα παραδοσιακό κινητήρα ταυτόσημου κυβισμού.
  • 15% περισσότερη ροπή σε χαμηλό όριο στροφών χάρη στην καλύτερη εισροή αέρα στους θαλάμους καύσης.

• Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένη εκπομπή CO2, ισοδύναμη με 10% χάρη στις λιγότερες απώλειες ισχύος και τις βελτιωμένες μεθόδους καύσης.

  • Χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τον κινητήρα με βελτιστοποίηση της διαχείρισης των βαλβίδων στη φάση της εισαγωγής.

• Αμεσότερη αντίδραση κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης χάρη στην καλύτερη ροή αέρα στους κυλίνδρους σε συνδυασμό με εξαιρετικά άμεση λειτουργία.

Επίσης η τεχνολογία TwinAir φέρνει τη λογική του downsizing σε νέα επίπεδα: συνδυάζει έναν μικρού μεγέθους κινητήρα με υπερτροφοδότη νέας γενιάς ο οποίος αυξάνει δραματικά την αποδιδόμενη ροπή, αποδίδοντάς την μάλιστα σε χαμηλό εύρος στροφών προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία και απαράμιλλη αμεσότητα συγκριτικά με οποιονδήποτε ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Τέλος, εξ ίσου σημαντικό είναι ότι ο κινητήρας έχει δεχθεί ιδιαίτερη φροντίδα σε ό,τι αφορά τη ρύθμισή του. Για παράδειγμα, η βασική δικύλινδρη αρχιτεκτονική του σε συνδυασμό με τις πολύ χαμηλές τριβές των κινούμενων μηχανικών μερών κατατάσσει τον κινητήρα σε ένα από τους κορυφαίους παγκοσμίως με τις χαμηλότερες απώλειες λόγω τριβών. Επίσης, εκτεταμένη χρήση υπολογιστικών μοντέλων έδειξαν τον ιδανικό κυβισμό του κινητήρα για βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση και τη βέλτιστη υγροδυναμική προκειμένου να γίνει πλήρης εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών της τεχνολογίας MultiAir. Τέλος ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε στον τομέα NVH (κραδασμών και θορύβου) προκειμένου ο κινητήρας να έχει χαρακτηριστικά λειτουργίας τουλάχιστον ισοδύναμα με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα ίσης απόδοσης. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε ένας αντικραδασμικός δευτερεύων άξονας προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλό επίπεδο κραδασμών σε όλο το εύρος στροφών.

Επιγραμματικά το Fiat 500 επιβεβαιώνει την αδιαμφισβήτητη ηγετική θέση της Fiat στην κατηγορία, με τεχνογνωσία που αντανακλά  την τεχνολογική και μηχανολογική κληρονομιά της μάρκας. Το Fiat 500 απλά και ξεκάθαρα επιδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πως η Fiat έχει κατακτήσει την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων όχι μόνο σε επίπεδο πωλήσεων αλλά πάνω απ’ όλα κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των οδηγών της: εμπιστοσύνη στη μάρκα και την εμπειρία της Fiat.

Εξ ίσου δε σημαντικό είναι το γεγονός ότι η νέα αυτή τεχνολογία θα πλαισιώνεται από μηχανολογικές καινοτομίες που ήδη εφαρμόζει η Fiat προς την κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Έτσι τα Fiat 500 και 500C, διατίθενται με το σύστημα Start&Stop με το οποίο διακόπτεται προσωρινά η λειτουργία του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά για λίγο (π.χ. σε ερυθρό σηματοδότη) και το οποίο μειώνει τη μέση κατανάλωση κατά 12%. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνά κανείς το σύστημα eco:Drive, το καινοτόμο λογισμικό για εφαρμογή σε υπολογιστή, που μέσω της θύρας USB που υπάρχει στο αυτοκίνητο και με ένα οποιοδήποτε USB Stick, καταγράφει την οδηγική μας συμπεριφορά και προτείνει λύσεις για έναν πιο οικολογικό τρόπο οδήγησης.

Συμπερασματικά το Fiat 500 εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τη δέσμευση της Fiat στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας ενθαρρύνοντας παράλληλα τους κατόχους και οδηγούς να εφαρμόσουν έναν πιο υπεύθυνο και οικολογικό τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου τους. Δε είναι καθόλου συμπτωματικό ότι η Fiat για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είναι η πιο οικολογική μάρκα ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εταιρίες αυτοκινήτου στην Ευρώπη με μέσο όρο εκπομπής CO2 τα 127,8 g/km, έναντι του μέσου όρου του συνόλου της αγοράς που είναι 145,8 g/km (στοιχεία: Jato Dynamics). Απόλυτα εναρμονισμένη λοιπόν με την περιβαλλοντική δέσμευση της Fiat είναι η νέα γενιά κινητήρων TwinAir.

Fiat Group: Ιστορία τεχνολογικής υπεροχής και κινητήρων αναφοράς.
Με το σύστημα TwinAir το Fiat Group αποκτά ένα ακόμα σημείο υπεροχής στον τομέα των κινητήρων.

Το αποτέλεσμα της αξιοσημείωτης τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει η εταιρία εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα, εκφράζεται με μερικά από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα που έχει δει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η τεχνολογία είναι η μόνη λύση στα προβλήματα της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και των μετακινήσεων. Κι αυτό έχει αποδειχθεί από τις τεχνολογικές λύσεις που μέσα στο χρόνο έχουν επιτρέψει τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων, της κατανάλωσης και των επιπέδων θορύβου. Πολλά είναι τα ορόσημα που έδωσαν ένα νέο νόημα στην Βιώσιμη Κινητικότητα, και ο όμιλος Fiat έχει συμβάλλει σε μερικές από τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών.

1980 – Το πρώτο στον κόσμο Σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων (VVT)
Η Alfa Romeo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που εφάρμοσε τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής, τη δίλιτρη Spider του 1980.

1985 – Κινητήρες FIRE (Fully Integrated and Robotized Engine )
Οι κινητήρες FIRE εξελίχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980, υιοθετώντας την πιο προηγμένη τεχνολογία υγροδυναμικής και καύσης ενώ παράλληλα ήταν σχεδιασμένοι για να κατασκευάζονται με χαμηλό κόστος σε πλήρως ρομποτοποιημένες γραμμές παραγωγής. Σήμερα η τεχνολογία FIRE είναι ακόμη η καλύτερη στην κατηγορία της και με την ευελιξία σχεδίασης της ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες (τούρμπο και MultiAir).

1987 – Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο (Fiat Croma)
Το 1987 το Fiat Group, παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. H κατανάλωση καυσίμου ήταν υποδειγματική: 15% χαμηλότερη από έναν κινητήρα πετρελαίου, προηγούμενης γενιάς με προθάλαμο καύσης και 30% λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα.

1990 – Panda Elettra, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής
Η παραγωγή του Panda Elettra ξεκίνησε το 1990. Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με ηλεκτροκινητήρα και συστοιχίες μπαταριών που προσέδιδαν αυτονομία 70 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 75 km/h.

1997 – Τεχνολογία Common Rail
Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156.

1999 – Το πρώτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (Selespeed)
Η ανάπτυξη της αυτοματοποιημένης μηχανικής αλλαγής σχέσεων ξεκίνησε το 1992 με βάση την εμπειρία από την Ferrari και την F1. H αρχή της τεχνολογίας βασίζεται στην ύπαρξη ενός ηλεκτροϋδραυλικού σερβομηχανισμού ο οποίος κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων με το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο εφαρμόστηκε αυτή η τεχνολογία ήταν η Alfa 156.

2003 – Τεχνολογία MultiJet και SDE (Small Diesel Engine)
Το 2003, η Fiat δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ.

2003 – Flex Fuel
Στη Βραζιλία, η FPT – Fiat Powertrain Technologies – δημιούργησε την τεχνολογία Flex Fuel, με την οποία μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά είδη καυσίμου, βενζίνη και αιθανόλη σε μίξη μέσα στο ίδιο ρεζερβουάρ για χρήση σε μια ποικιλία κινητήρων και αμαξωμάτων.

2006 – Tetra Fuel
Η Fiat με μια κίνηση που αποδείκνυε το τεχνολογικό της υπόβαθρο παρουσίασε τον κινητήρα Tetrafuel το 2006. Τοποθετώντας τον στο Fiat Siena, το αυτοκίνητο μπορούσε να κινηθεί με αιθανόλη, βενζίνη σε οποιαδήποτε αναλογία ή και μόνο με ένα από τα δύο καύσιμα, καθώς και με φυσικό αέριο.

2009 – MultiJet II
Η τεχνολογία MultiJet II αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο με περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management και επομένως χαμηλότερος θόρυβος, μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερο επίπεδο ρύπων.

2009 – Η εμφάνιση της τεχνολογίας MultiAir
Άλλη μια παγκόσμια πρωτοπορία: η τεχνολογία Multiair που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στους κινητήρες 1,4 λίτρων τεχνολογίας FIRE. Με το εξελιγμένο σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού ελέγχου βαλβίδων έγινε δυνατή η σημαντική μείωση της κατανάλωσης, των εκπομπών ρύπων αλλά και της αμεσότερης λειτουργίας του κινητήρα με πιο εξελιγμένο management κινητήρα.

2010 – TCT (Twin Clutch Transmission)
Η Fiat Group Automobiles λανσάρισε ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη επιτρέποντας στον οδηγό να απολαμβάνει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με χαμηλότερο κόστος και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Το κιβώτιο είναι το μόνο αυτού του τύπου που μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 350 Nm ροπής όντας το ισχυρότερο κιβώτιο ξηρού δίσκου στην αγορά. Λανσαρίστηκε στην Alfa Romeo MiTo σε συνδυασμό με κινητήρα τούρμπο MultiAir.

2010 – TwinAir: Ο πρώτος τεχνολογικά προηγμένος δικύλινδρος κινητήρας
Ο πρώτος high-tech δικύλινδρος κινητήρας με κυβισμό μόλις 0,9 λίτρων κάνει χρήση της τεχνολογίας MultiAir μαζί με υπερτροφοδότη επιτυγχάνοντας ισχύ αλλά και οικονομία καυσίμου ασύγκριτα για την κατηγορία του.
Λίγα λόγια για το Fiat 500
Ως η απόλυτη έκφραση του ιταλικού design στα αυτοκίνητα, το 500 δεν είναι απλά ένα συμπαγές αυτοκίνητο πόλης, αλλά και μια πλατφόρμα πάνω στην οποία η Fiat στηρίζει τη γέννηση μιας ολόκληρης οικογένειας αυτοκινήτων γεμάτων τεχνολογικές καινοτομίες και με προσοχή στη λεπτομέρεια τέτοια που συνήθως συναντά κανείς σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Άλλωστε, το Fiat 500 έχει ήδη εισαγάγει πολλές καινοτομίες κι έχει να επιδείξει σημαντικά ρεκόρ στην κατηγορία του. Το 2007, για παράδειγμα ήταν το μόνο αυτοκίνητο με μήκος 3,55 μέτρων που πέτυχε την ανώτατη διάκριση 5 αστέρων στα τεστ πρόσκρουσης του EuroNCAP. Επίσης, η υιοθέτηση 7 αεροσάκων και η διαθεσιμότητα εξελιγμένου ESP, είναι κάτι το πρωτοποριακό για την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Δεν πρέπει επίσης να παραβλέψει κανείς το γεγονός, ότι το 500 ήδη από 2007 ήταν σύννομο με τις νέες ευρωπαϊκές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5 για όλη την γκάμα διαθέσιμων κινητήρων ενώ με την ποικιλία κινητήρων, επενδύσεων, χρωμάτων αμαξώματος και αξεσουάρ, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 500.000 διαφορετικούς συνδυασμούς!

Διαστάσεις

Μήκος: 3546 mm – Πλάτος: 1627 mm – Ύψος: 1488 mm – Μεταξόνιο: 2300 mm

Κινητήρας 0.9 TwinAir

Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές

Euro 5

Αριθμός κυλίνδρων, διατάξη

2 σε σειρά, εγκάρσια, εμπρός

ΔιάμετροςxΔιαδρομή (mm)

80,5×86,0

Χωρητικότητα (cm3)

875

Βαλβίδες ανά κύλινδρο

4

Λόγος συμπίεσης

10,0:1

Μέγιστη Ισχύς: CV-EEC(kW-EEC) @ rpm

85 (62,5) @ 5500

(57 kW @ 5500 rpm με διακόπτη ECO )

Μέγιστη ροπή: kgm-EEC(Nm-EEC) @ rpm

14,8 (145 ) @ 1900

(100 Nm @ 2000 rpm με διακόπτη ECO)

Χρονισμός

DOHC συνεχώς μεταβαλλόμενο βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής, σταθερός χρονισμός στις βαλβίδες εξαγωγής

Τροφοδοσία καυσίμου

Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση

Στους εμπρός τροχούς

Σύμπλεξη

Μηχανική

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι, διάμετρος 240 mm

Πίσω

Tαμπούρα, διάμετρος 180 mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Aνεξάρτητη μεταξύ των τροχών τύπου McPherson με κάτω ψαλίδια στηριγμένα σε ένα υποπλαίσιο, αντιστρεπτική ράβδος συνδεδεμένη στα αμορτισέρ

Πίσω

Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω ημιακαμπτου άξονα,

αντιστρεπτική ράβδος

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Τελική ταχύτητα (km/h)

173

Επιτάχυνση: 0 – 100 km/h (sec)

11,0

Κατανάλωση (l/100 km):Αστικός κύκλος – Κύκλος εκτός πόλης – Μικτή διαδρομή

4,0 – 3,7 – 4,1 (Start&Stop)

4,6 – 3,6 – 4,0 (Dualogic και Start&Stop)

CO2 (g/km) (με Start&Stop)

95 (μηχανικό κιβώτιο) – 92 (κιβώτιο Dualogic)

Πηγή: Fiat Auto Hellas
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close