NEA

Buick Regal eAssist, σε δουλειά να βρισκόμαστε…

2012-buick-regal-eassist_05

Με το 2-Mode να μπαίνει στο ράφι οι Αμερικάνοι -μαζί και κάποιοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές- το ρίχνουν στα ήπια υβριδικά παραδεχόμενοι την ήττα τους στην συγκεκριμένη τεχνολογία…

  • 2012-buick-regal-eassist_06Μία από τις πιο μεγάλες “πατάτες” την οποία γεύτηκαν οι BMW & Daimler (διότι θεωρώ τους Γερμανούς πολύ πιο διορατικούς) ήταν η έμπνευση του υβριδικού συστήματος Two-Mode (ή 2-Mode). Οι GM και Chrysler στοιχημάτισαν σε ένα υβριδικό σύστημα που θα μείωνε σημαντικά την κατανάλωση της αμόλυβδης στα μεγάλα οχήματα (SUV, pick-up, ημιφορτηγά). Τελικά, όπως αποδείχτηκε η όλη κοινοπραξία των τεσσάρων δεν ήταν ιδιαίτερα αποδοτική και ταυτόχρονα δαπανηρή. Χαρακτηριστικό είναι πως το Tahoe Hybrid (με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 11 lt/100km) είναι μόλις κατά 2,4 lt/100km πιο οικονομικό από το συμβατικό το οποίο είναι φτηνότερο κατά $12.000!
  • Μετά το διαζύγιο της η Daimler από την προβληματική και “μπατίρισα” Chrysler περιόρισε το αναποτελεσματικό 2-Mode στην BMW X6 Hybrid και στην Mercedes-Benz M-Class Hybrid. Από την άλλη η GM κατάφερε να πουλήσει το 2009 μόλις 8.820 2-Mode υβριδικά Cadillac, Chevrolet και GMC όταν το Toyota Prius ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο.
  • 2012-buick-regal-eassist_02Μετά την μεγάλη υβριδική απογοήτευση η GM το έχει γυρίσει για τα καλά στην ηλεκτροκίνηση παρόλο που το Chevrolet Volt δεν μπορεί να θεωρηθεί 100% EV. Τόσο μεγάλη είναι η απογοήτευση που το 2-Mode περνά σταδιακά στο παρελθόν και ο μόνος υβριδικός ορίζοντας για τους Αμερικανούς είναι ο ήπιος τρόπος (δηλ. τα mild hybrid).
  • Στο Σικάγο ανακοινώθηκε πρόσφατα πως η νέα Buick Regal θα υποδεχτεί το σύστημα eAssist το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 15 kW που βρίσκεται κοντά στην μίζα και αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου-ιόντων βάρους. Αυτό που κάνει ο ηλεκτροκινητήρας είναι να συνδράμει στο έργο του τετρακύλινδρου 2,4 lt και όποτε απαιτείται να προσφέρει κάτι παρόμοιο σαν ηλεκτρικό boost.  Η συνολική ισχύς φτάνει τους 182 ίππους ενώ η αμερικανική εταιρία ισχυρίζεται μείωση της κατανάλωσης έως και 25%. Κάτι τέτοια θα ακούν οι Γιαπωνέζοι ειδήμων στα heavy υβριδικά -ακόμη και στην Infiniti– και θα βάζουν τα γέλια…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button