NEA

Η Volvo παρουσιάζει στη Γενεύη τα υβριδικά δεύτερης γενιάς

volvo-v60-plug-in-hybrid-x-ray-4-first_resize

Το νέο V60 Plug-in Hybrid που παρουσιάζει η Volvo sτην 81η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία plug-in και θα βρίσκεται στις εκθέσεις του δικτύου της Volvo το 2012…

Πλήρης ανάλυση – δελτίου Τύπου

Το V60 Plug-in Hybrid είναι «τρία αυτοκίνητα σε ένα»

Το νέο V60 Plug-in Hybrid που παρουσιάζει η Volvo sτην 81η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία plug-in. Θα βρίσκεται στις εκθέσεις του δικτύου της Volvo το 2012. Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τρεις διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων σε ένα πολύ όμορφο sports wagon. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο οδηγός επιλέγει ποιο αυτοκίνητο θέλει να οδηγήσει:

  • Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
  • Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 49γρ./χλμ., κατά μέσο όρο.
  • Ένα δυναμικό αυτοκίνητο με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη απόδοση 215 + 70 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα.

«Το V60 Plug-in Hybrid, που συγκαταλέγεται μεταξύ των υβριδικών 2ης γενιάς, είναι η ιδανική επιλογή για τον αγοραστή που δε συμβιβάζεται και τα θέλει όλα: ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων και κορυφαία οδηγική απόλαυση» λέει ο Stefan Jacoby, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars και προσθέτει: «Η εφαρμοσμένη τεχνολογία βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη και συνεχόμενες δοκιμές. Ακόμα και έτσι όμως, το αυτοκίνητο δείχνει ξεκάθαρα το τι μπορούν να περιμένουν οι αγοραστές του, όταν φτάσει στις εκθέσεις της Volvo τον επόμενο χρόνο».

Στους εμπρός τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid, φτάνει η ροπή των 440 Nm του 5κύλινδρου turbodiesel κινητήρα D5 με χωρητικότητα 2.4 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 215 ίππων. Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 70 ίππων που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών 12kWh (ιόντων Λιθίου). Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.

«Έχοντας ως στόχο να ευαισθητοποιήσουμε για το περιβάλλον όσους αγαπούν την αυτοκίνηση, έπρεπε να τους προσφέρουμε τη δυνατότητα να χαίρονται την οδήγηση, συνδυάζοντας την απόλαυση με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το V60 Plug-in Hybrid έχει όλα τα χαρακτηριστικά που θα ενθουσιάσουν έναν λάτρη της αυτοκίνησης που παράλληλα “σκέφτεται πράσινα”. Αυτό που καταφέραμε ήταν να κάνουμε ένα αληθινό sport wagon όπως το V60 ακόμα πιο ενδιαφέρον, τονίζοντας το τεχνολογικό του υπόβαθρο με τρόπο που να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επλέγει: μηδενικές εκπομπές ρύπων, χρήση του υβριδικού συστήματος υψηλής τεχνολογίας ή απόλυτες επιδόσεις. Απλά επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας που ταιριάζει καλύτερα στην εκάστοτε ανάγκη» λέει ο Stefan Jacoby.

Τρεις διαφορετικές επιλογές

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στο ταμπλό: Pure, Hybrid και Power. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:

Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, το σημαντικότερο, με μηδενικές εκπομπές CO2 αν έχουν φορτιστεί οι συσσωρευτές από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το οδηγικό στυλ.

Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με τρόπο ιδανικό με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισσοροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία) είναι 49 γρ./ χλμ., επίδοση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 70 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι 440 + 200 Nm. Η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,9 δευτερολέπτων για τα 100 χλμ./ώρα από στάση.

Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών, κάνουν λιγότερα από 50 χιλιόμετρα κάθε μέρα, για την απόσταση από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Για τα μεγαλύτερα ταξίδια, ο πετρελαιοκινητήρας ενεργοποιείται αυτόματα, δίνοντας στο αυτοκίνητο τις ίδιες δυνατότητες αλλά και την αυξημένη αυτονομία ενός συμβατικού υβριδικού.

Πολλαπλά πρόσθετα οφέλη και δυνατότητες

Εκτός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, το V60 Plug-in Hybrid εμφανίζει και ένα μεγάλο αριθμό δυνατοτήτων και πλεονεκτημάτων:

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, χρησιμοποιείται ο κινητήρας diesel.

Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω.

Μέσω του μενού για το set up του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δώσει στοιχεία για τη διαδρομή του (μικρή, μέτρια ή μεγάλη). Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και diesel καυσίμου που θα χρειαστεί, προκειμένου να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από εκπομπή CO2 .

Για να ξεκινήσει άνετα το ταξίδι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την θέρμανση ή την ψύξη στη καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της φόρτισης, έτσι ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση του κλιματισμού κατά τη διαδρομή. Η λειτουργία αυτή θα μπορεί να προγραμματίζεται από το μενού του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά να ενεργοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επαναφόρτιση στο σπίτι

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.

Το κόστος της συστοιχίας των μπαταριών, θα κάνει το plug-in υβριδικό να είναι πιο ακριβό στην αγορά του σε σχέση με μια συμβατική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με ηλεκτρικό ρεύμα στη Σουηδία, έχει υπολογιστεί στα 0,30€ για κάθε 10 χιλιόμετρα απόστασης. Βέβαια, το ακριβές κόστος αναμένεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα.

Ειδικό λευκό χρώμα για το αμάξωμα

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid εμφανίζεται σε ένα πολύ εντυπωσιακό λευκό χρώμα που έχει δημιουργηθεί από την Dupont – ενώ και στο εσωτερικό εντοπίζονται διαφορές σε λεπτομέρειες και χρώματα που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του V60. Μια από αυτές είναι και οι δερμάτινες επενδύσεις της Elmo.

Εξωτερικά το αυτοκίνητο διακρίνεται από κάποιες προσθήκες που τονίζουν το φιλικό προς το περιβάλλον ύφος. Τέτοιες είναι οι ελαφρού κράματος ζάντες με την προσεγμένη αεροδυναμική, οι οποίες φιλοξενούν ελαστικά της Pirelli που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για περιορισμένη τριβή κύλισης.

Ο πίνακας των οργάνων στο Volvo V60 Plug-in Hybrid έχει δεχτεί τροποποιήσεις προκειμένου να προσφέρει στον οδηγό σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου αλλά και ηλεκτρικής ενέργειας, το επίπεδο της φόρτισης των συσσωρευτών, το υπόλοιπο της αυτονομίας, κλπ.

Θα είναι δυνατή η επικοινωνία με το αυτοκίνητο μέσω μιας εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας. Έτσι ο ιδιοκτήτης θα έχει πρόσβαση σε μια σειρά από «έξυπνες» λειτουργίες, όπως είναι η υπενθύμιση για τη φόρτιση του αυτοκινήτου, αν η πρίζα δεν έχει συνδεθεί με το δίκτυο μέχρι κάποια προκαθορισμένη ώρα κλπ.

Νέες, καινοτόμες «πράσινες» τεχνολογικές εφαρμογές

«H Volvo Cars έχει παρουσιάσει “πράσινες” τεχνολογικές καινοτομίες και στο παρελθόν. Για παράδειγμα, η εφεύρεση του καταλυτικού μετατροπέα με αισθητήρα “Lambda”, ένα σύστημα που τώρα τοποθετείται σε όλα τα αυτοκίνητα. Με τις τελευταίες δημιουργίες μας για άλλη μια φορά επιβεβαιώνουμε την κυριαρχία μας σε ότι έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος. Είμαστε οι πρώτοι στην αγορά που οδηγούμε την υβριδική τεχνολογία σε μια τελείως νέα κατεύθυνση» λέει ο Stefan Jacoby και καταλήγει: «Έχοντας τη συνεργασία της ενεργειακού κολοσσού Vattenfall, γινόμαστε ακόμα πιο δυνατοί. Μπορούμε να “δούμε” την εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα, από όλες τις απόψεις, όπως για παράδειγμα την παροχή πλήρως καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας και των απαιτούμενων υποδομών. Όταν η τεχνολογία Plug-in Hybrid θα περάσει στην παραγωγή, θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους αγοραστές, ένα σύστημα σύνδεσης με το δίκτυο ηλεκτρισμού που θα λειτουργεί πραγματικά χωρίς επιβάρυνση για το περιβάλλον, όχι μόνο κατά τη χρήση αλλά και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας».

Η ηλεκτρική ενέργεια προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα

Η εκτεταμένη χρήση του ηλεκτρισμού στις μετακινήσεις είναι ένα σημαντικό βήμα στη μάχη κατά των κλιματικών αλλαγών. Ο ηλεκτρισμός ως καύσιμο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ωφέλιμος:

Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι περίπου 4 φορές πιο αποδοτικός σε σχέση με έναν αντίστοιχο συμβατικό εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει πως ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και εκπέμπει μειωμένους ρύπους, ακόμα και στην περίπτωση που για την παραγωγή της ενέργειάς του απαιτούνται ορυκτά καύσιμα.

Η παραγωγή ηλεκτρισμού στην Ευρώπη έχει ένα όριο εκπομπών. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και αν όλα τα αυτοκίνητα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, η παραγωγή αυτής δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει κάποιο όριο εκπομπής CO2. Το όριο αυτό, σε λίγα χρόνια θα μπορεί να περιοριστεί ακόμα πιο πολύ.

Ο ηλεκτρισμός είναι μια άριστη πηγή ενέργειας. Είναι ανεξάντλητη και μπορεί να παράγεται ακόμα και με μηδενικές εκπομπές CO2. Η Vattenfall εν προκειμένω, έχει θέσει ως στόχο τον περιορισμό στο μισό των εκπομπών της μέχρι το 2030 και το μηδενισμό των εκπομπών της μέχρι το 2050.

Volvo V60 Plug-in Hybrid: με την ίδια κορυφαία ασφάλεια όπως όλα τα αυτοκίνητα της Volvo

Το Volvo Plug-in Hybrid ως ένα γνήσιο Volvo αποτελεί πρότυπο όσον αφορά και στα στοιχεία ασφαλείας που σχετίζονται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Βασικός στόχος είναι το ηλεκτροκίνητο Volvo να προσφέρει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας όπως όλα τα νέα μοντέλα της Volvo τόσο κατά τη διάρκεια της χρήσης του από τον ιδιοκτήτη αλλά και όταν συμβεί κάποιο ατύχημα.

«Παρέχουμε τα ίδια υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε όλα μας τα μοντέλα αλλά πολλές φορές η πρόκληση είναι μεγαλύτερη ανάλογα με τον κινητήρα και το καύσιμο που χρησιμοποιεί κάθε αυτοκίνητο. Είναι απόλυτα κατανοητό να υπάρχουν πολλές ερωτήσεις αναφορικά με το πόσο ασφαλές είναι ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο σε περίπτωση ατυχήματος. Για εμάς, η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης είναι άλλη μια ενδιαφέρουσα πρόκληση στο στόχο μας που δεν είναι άλλος από το να προσφέρουμε τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς» λέει ο Jan Ivarsson, Επικεφαλής του τμήματος Στρατηγικής για την Ποιότητα και την Ασφάλεια της Volvo Cars.

Παρατήρηση, ανάλυση, πειραματισμός

Η Volvo Cars αναλύει μια ευρύτατη γκάμα θεμάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα με ηλεκτρική ενέργεια. Μέσω προηγμένων συστημάτων παρακολούθησης της «συμπεριφοράς» των μπαταριών αλλά και της ιδιαίτερα προσεγμένης τοποθέτησης αυτών στο αυτοκίνητο, το αποτέλεσμα σε μια σύγκρουση είναι κορυφαίο σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Μια συνολικά ανθρωποκεντρική προσέγγιση του θέματος σε ρεαλιστικές συνθήκες καθημερινών μετακινήσεων, είναι πάντα το σημείο εκκίνησης των ερευνών μας στον τομέα της ασφάλειας. Βασιζόμενοι στην τεράστια βάση δεδομένων που έχουμε δημιουργήσει με στοιχεία από πραγματικά περιστατικά και ατυχήματα, ξέρουμε πού πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας για την καλύτερη αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών μετακίνησης και την προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια αυτών. Οι λύσεις που έχουμε εφαρμόσει στην περίπτωση του V60 Plug-in Hybrid είναι ιδιαίτερες για ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο» λέει ο Jan Ivarsson.

Όλες οι διαδικασίες, από την παραγωγή του αυτοκινήτου, τη χρήση και τη συντήρηση, μέχρι και την ανακύκλωσή του αναλύονται εκτενώς και οι πληροφορίες που προκύπτουν θα χρησιμοποιηθούν για να μορφοποιηθεί τελικά το αυτοκίνητο παραγωγής, που θα παρουσιαστεί το 2012.

Εκτενείς δοκιμές σε εξέλιξη

Οι δοκιμές για την ασφάλεια σε όλα τα μοντέλα της Volvo πραγματοποιούνται σε πολλά επίπεδα: στα επιμέρους στοιχεία, σε ολοκληρωμένα τμήματα, καθώς και σε ολόκληρα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες γίνονται εικονικά σε υπολογιστές αλλά και σε πραγματικές συνθήκες στο εξελιγμένο τεχνολογικά κέντρο της Volvo Cars όπου πραγματοποιούνται και οι δοκιμές πρόσκρουσης. «Έχουμε πραγματοποιήσει κανονικά crash test με πολλές και διαφορετικές συνθήκες, προσομοιώνοντας μετωπική σύγκρουση καθώς επίσης οπίσθια και πλευρική, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε πως η τεχνολογία που εφαρμόζουμε στις μπαταρίες καλύπτει τις προδιαγραφές ασφαλείας που έχουμε θέσει» αποκαλύπτει ο Jan Ivarsson, ο οποίος προσθέτει: «Οι μπαταρίες ιόντων-Λιθίου έχουν κρατηθεί μακριά από τις ζώνες παραμόρφωσης και την καμπίνα των επιβατών».

Τεχνογνωσία από πραγματικές συνθήκες

Η Volvo Cars χρησιμοποιεί τη μοναδική της τεχνογνωσία από πραγματικές συνθήκες για να πραγματοποιεί λεπτομερείς δοκιμές και πιστοποιήσεις. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει επίσης και τις γενικές προδιαγραφές αλλά και τα πρωτόκολλα ασφαλείας των ινστιτούτων της βιομηχανίας. Όταν η Volvo αναλύει τις κυκλοφοριακές συνθήκες από άποψη ασφάλειας, οι μηχανικοί χρησιμοποιούν ένα μοντέλο το οποίο αναλύει την αλληλουχία γεγονότων σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Η όλη διαδικασία διαιρείται σε πέντε φάσεις: από τη φυσιολογική κατάσταση οδήγησης μέχρι την μετά το ατύχημα κατάσταση. Με βάση αυτές τις πέντε φάσεις, η Volvo εξελίσσει νέες λύσεις για την ασφάλεια και βελτιώνει τις ήδη υπάρχουσες.

Μοναδικές εφαρμογές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Όλα τα συστήματα ασφάλειας του Volvo V60 θα είναι επίσης διαθέσιμα και στην plug-in υβριδική έκδοση. Όμως, η ηλεκτρική ενέργεια θέτει επιπλέον δεδομένα για διαπραγμάτευση στον τομέα της ασφάλειας, τα οποία πρέπει να εξεταστούν διεξοδικά. Οι ειδικοί της Volvo σε θέματα ασφαλείας, έχουν αναλύσει σχολαστικά τις πέντε φάσεις και έχουν δημιουργήσει μοναδικές λύσεις για τις μπαταρίες και την απαραίτητη προστασία των επιβατών.

Ειδικότερα:

1. Κανονικές συνθήκες οδήγησης: Ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης προηγμένης τεχνολογίας ελέγχει και εξασφαλίζει ότι κάθε κυψέλη της μπαταρίας θα έχει τη σωστή τάση και τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, ρυθμίζοντας ανάλογα το σύστημα ψύξης. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία τόσο για την ασφάλεια όσο και για τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Σε περίπτωση απόκλισης, η μπαταρία τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας για προληπτικούς λόγους.

2. Ελιγμοί: Η μπαταρία προσθέτει βάρος το οποίο μπορεί να δημιουργεί νέες παραμέτρους για τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κρίσιμες συνθήκες, όπως για παράδειγμα σε γρήγορους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων. Τα υπάρχοντα συστήματα ασφαλείας και πέδησης της Volvo μπορούν να χειριστούν αυτή την αυξημένη μάζα, ενώ το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (DSTC – Dynamic Stability and Traction Control) βοηθά τον οδηγό να ελέγξει την κατάσταση.

3. Αποφυγή: Αν ο οδηγός δεν μπορεί να αποφύγει επικείμενη σύγκρουση, το αυτοκίνητο ενεργοποιεί αυτόματα συστήματα, όπως το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση (Collision Warning with Full Auto Brake) και το σύστημα City Safety, για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να περιορίσει τις συνέπειες. Τα συστήματα αυτά, γνωστά μας από τα “συμβατικά” μοντέλα της Volvo, αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

4. Σύγκρουση: Προκειμένου να περιοριστούν οι συνέπειες ενδεχόμενης σύγκρουσης, η μπαταρία είναι καλά προστατευμένη και διαχωρισμένη από τις ζώνες παραμόρφωσης του αυτοκινήτου. Η μπαταρία είναι επίσης πολύ καλά θωρακισμένη. Επιπλέον, χαλύβδινες δοκοί και άλλα τμήματα του αμαξώματος γύρω από τη μπαταρία είναι κατάλληλα ενισχυμένα για την προστασία της μπαταρίας σε περίπτωση σύγκρουσης. Αν τελικά τρωθεί η μπαταρία, με αποτέλεσμα διαρροή αερίου, υπάρχουν ειδικοί αεραγωγοί που οδηγούν το αέριο έξω, κάτω από το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση ακραίων θερμοκρασιών, οι επιβαίνοντες προφυλάσσονται χάρη στη θωράκιση της μπαταρίας. Τη στιγμή ακριβώς της σύγκρουσης, αισθητήρες συνδεδεμένοι στη μπαταρία μεταδίδουν πληροφορίες στον υπολογιστή του αυτοκινήτου, ο οποίος διακόπτει αυτόματα την ηλεκτροδότηση για να αποτραπεί ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος.

Volvo V60 Plug-in Hybrid: αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ Volvo Car Corporation και Vattenfall

Η τεχνολογία plug-in του υβριδικού μοντέλου που θα περάσει στην παραγωγή το 2012, είναι προϊόν της συνεργασίας της Volvo Cars και του ενεργειακού κολοσσού Vattenfall. Τον Ιανουάριο του 2007, η Volvo Cars και η Vattenfall ξεκίνησαν μια βιομηχανική συνεργασία με στόχο να δοκιμάσουν και να εξελίξουν την τεχνολογία plug-in. Ένα από τα αποτελέσματα ήταν η δημιουργία μιας κοινής εταιρείας, της V2 Plug-in-Hybrid Vehicle Partnership. Αμφότερες οι εταιρείες χρηματοδότησαν τις έρευνες. Το αποτέλεσμα βρίσκεται τώρα στο κατώφλι της παρουσίασής του στην παγκόσμια αγορά, ως το πρώτο diesel υβριδικό plug-in.

Η νέα τεχνολογία υπογραμμίζει το γεγονός πως η ηλεκτρική ενέργεια είναι το μέλλον στον τομέα των μετακινήσεων. Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι περίπου 4 φορές πιο αποδοτικός σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ προσφέρει και πολλαπλά οφέλη όπως είναι το μειωμένο κόστος για τον ανεφοδιασμό, ο μηδενισμός των εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα και η σημαντικά πιο ήσυχη λειτουργία. Η αύξηση των απαιτήσεων για ηλεκτρισμό που προκαλούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καλύπτεται και με το παραπάνω από τα φιλόδοξα σχέδια για την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε όλη την Ευρώπη. Μια κανονικών διαστάσεων ανεμογεννήτρια για παράδειγμα, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 3.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στη Σουηδική αγορά, η Vattenfall θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες του plug-in υβριδικού 100% ενέργεια από ανακυκλώσιμες πηγές.

Το κόστος της συστοιχίας των μπαταριών, θα κάνει το plug-in υβριδικό να είναι πιο ακριβό στην αγορά του σε σχέση με μια συμβατική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με ηλεκτρικό ρεύμα στη Σουηδία, έχει υπολογιστεί στα 0,30€ για κάθε 10 χιλιόμετρα απόστασης. Βέβαια, το ακριβές κόστος αναμένεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα.

«…Με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της Vattenfall, το υβριδικό με την τεχνολογία plug-in μπορεί να οδηγηθεί με περιορισμένους στο ελάχιστο ρύπους και ελάχιστη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου project υπογραμμίζει πως το μέλλον των αυτοκινήτων κρύβεται πίσω από την ηλεκτρική ενέργεια» είπε ο Πρόεδρος και CEO της Vattenfall, Øystein Løseth.

Ο Πρόεδρος της Volvo Cars, Stefan Jacoby, συμφωνεί:

«Καμία βιομηχανία ή οργανισμός δε μπορεί να φτάσει σε λύσεις για τα κλιματολογικά προβλήματα του πλανήτη. Είναι αποστολή της Volvo το να παρουσιάσει στο μέλλον αυτοκίνητα με πολύ περιορισμένες εκπομπές ρύπων αλλά το μέλλον, για να είναι αισιόδοξο, πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τη συνεργασία όλων όσοι ευαισθητοποιούνται. Το συγκεκριμένο project μας δείχνει πως η συνεργασία ειδικών σε διαφορετικούς τομείς, μας πάει όλους ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο που δεν είναι άλλος από έναν τρόπο ζωής με ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον».

5. Μετά τη σύγκρουση: Επιπλέον, η μπαταρία διαθέτει ειδική ασφάλεια, η οποία αποκόπτει και απομονώνει τη μπαταρία αν ανιχνεύσει ηλεκτρικό ρεύμα σε λανθασμένη κατεύθυνση, σε περίπτωση για παράδειγμα που λόγω ενός ατυχήματος συμπιεστούν δύο καλώδια μεταξύ τους. Η Volvo έρχεται επίσης να υποβοηθήσει το έργο των σωστικών συνεργείων, παρέχοντας αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο που μπορούν καλύτερα να χειριστούν τα διάφορα μοντέλα Volvo σε περίπτωση ατυχήματος.

Ασφάλεια κατά τη συντήρηση και την ανακύκλωση

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι εφοδιασμένο με διακόπτη για την άμεση και ασφαλή διακοπή της παροχής ενέργειας. Η Volvo Cars καθώς και η κατασκευάστρια εταιρεία των συσσωρευτών, έχουν υψηλή ευθύνη απέναντι στη διαδικασία της παραγωγής αλλά και της ανακύκλωσης αυτών. Έτσι διασφαλίζεται η σωστή διαχείριση των μπαταριών όταν φτάσει το τέλος του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου. Οι εκπομπές καυσαερίων από εκατομμύρια εξατμίσεις μεταφέρονται σε λίγες και μικρές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα είναι πιο εύκολες στον έλεγχό τους και θα λειτουργούν με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες σχετικά με τα δικαιώματα εκπομπών ανά χώρα, κάτι που δε μπορεί να ισχύσει με τις παρούσες συνθήκες. Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται σχετικά μικρές παροχές ενέργειας και η αύξηση στη ζήτηση που θα επιφέρει η εκτεταμένη μελλοντική χρήση τους, αναμένεται να καλυφθεί πολύ εύκολα από τα φιλόδοξα σχέδια για ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε όλη την Ευρώπη. Μια απλή ανεμογεννήτρια για παράδειγμα, παράγει αρκετή ανανεώσιμη ενέργεια για κίνηση 1.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Vattenfall θα προσφέρει στους αγοραστές των plug-in υβριδικών στη Σουηδία συμβόλαια που θα περιλαμβάνουν την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου παραγωγής ηλεκτρισμού μέσω ανανεώσιμων πηγών

Η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος γνωρίζει ταχύτατη ανάπτυξη. Η εκμετάλλευση του ανέμου έχει περάσει σε εκτεταμένη εφαρμογή και συνεχίζει να αναπτύσσεται, σύντομα τα βιοκαύσιμα θα αντικαταστήσουν τα ορυκτά, ενώ μέσα στα επόμενα 10 χρόνια αναμένεται να περάσει στην ευρεία εμπορική εφαρμογή η εκμετάλλευση της ενέργειας των κυμάτων της θάλασσας. Επίσης, η τεχνολογία για καθαρά από εκπομπές CO2 εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα, βρίσκεται προς το παρόν στο στάδιο της έρευνας.

Στην Volvo Cars, η εξέλιξη του V60 Plug-in Hybrid γίνεται παράλληλα με αυτή του Volvo C30 Electric, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό. «Τα δύο αυτοκίνητα είναι σα να συμπληρώνει το ένα το άλλο. Με ένα plug-in υβριδικό ο οδηγός δεν έχει ανάγκη σταθμούς επαναφόρτισης για τις μεγάλες αποστάσεις. Η μελλοντική εικόνα της αγοράς θα είναι μια μίξη από αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα» λέει ο Stefan Jacoby.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button