NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Υγραεριοκίνητα Fiat Panda και Punto Evo

fiat_panda_gpl_1

H Fiat αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία την ανάγκη προσαρμογής της αυτοκίνησης στην προσπάθεια προστασίας του πλανήτη από ρυπογόνες ανθρώπινες δραστηριότητες και η δέσμευσή της προς αυτή την κατεύθυνση αποδεικνύεται έμπρακτα.

  • Δεν είναι τυχαίο το ότι είναι η εταιρεία με τα αυτοκίνητα που έχουν τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις αναλύσεις των ειδικών. Η συνεχής έρευνα, όμως, του ιταλικού γκρουπ σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος δεν περιορίζεται απλώς στην προσπάθεια μείωσης της εκπομπής ρύπων από τα αυτοκίνητα, αλλά επιδιώκει αυτή η μείωση να γίνεται και με τεχνολογίες και μεθόδους που είναι πάνω από όλα οικονομικά προσιτές για όλους τους οδηγούς.
  • Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας ανακοινώνεται η έναρξη διαθεσιμότητας στην ελληνική αγορά για τα μοντέλα Panda Easy Power και Punto Evo Easy Power της νέας σειράς κινητήρων διπλού καυσίμου, που εκτός από βενζίνη λειτουργούν και με υγραέριο (LPG), ένα πιο «καθαρό» καύσιμο και μία φθηνή πηγή ενέργειας, η οποία αρχίζει και αποκτά όλο και περισσότερους υποστηρικτές στην ελληνική αγορά. Για την καλύτερη προστασία και εξυπηρέτηση των καταναλωτών η Fiat δεν προτείνει μια μετατροπή “after-market”, όπως γίνεται με την πλειοψηφία των αυτοκινήτων με κινητήρες υγραερίου στην Ελλάδα, αλλά ένα σύστημα που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την ίδια, διατίθεται μέσω του επίσημου δικτύου της και καλύπτεται από την επίσημη εργοστασιακή εγγύηση που ισχύει για όλα τα αυτοκίνητά της. Το αποτέλεσμα εξασφαλίζει την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων της.
  • fiat_panda_gpl_2Οι νέοι κινητήρες είναι προϊόν συνεργασίας της Fiat Powertrain Technologies (FPT) και της εταιρείας Landi Renzo και τοποθετούνται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής. Κάθε κινητήρας έχει τροποποιηθεί ειδικά για να μπορεί να φιλοξενήσει τη χρήση υγραερίου, ενώ η αξιοπιστία αυτών των κινητήρων εξασφαλίζεται από ένα πρόγραμμα δοκιμών που περιλάμβανε πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας. Η φιάλη υγραερίου είναι τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας (το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό), έτσι ώστε να μην καταλαμβάνει μέρος του χώρου αποσκευών. Η χωρητικότητα της φιάλης είναι 31 λίτρα για το Panda και 38 λίτρα για το Punto Evo. Η αλλαγή του καυσίμου γίνεται μέσω ενός διακόπτη που τοποθετείται κοντά στη θέση του οδηγού, ώστε να είναι εύκολη η ενεργοποίησή του ακόμα και εν κινήσει.
  • Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των υγραεριοκίνητων Fiat, εκτός από τη χαμηλή τιμή και τη μείωση των εκπομπών ρύπων (όλων των ρύπων και όχι μόνο του CO2) που προσφέρουν σε σχέση με την καύση βενζίνης, είναι και η αυξημένη αυτονομία λόγω της ύπαρξης δύο ρεζερβουάρ καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο), όπως στο παράδειγμα που ακολουθεί, βασισμένο στο Panda Easy Power (LPG), σε σχέση με ένα απλό Panda με την ίδια απόδοση κινητήρα (1.2 69hp).

69hp
βενζίνη

Χλμ

Κόστος

Μέση κατανάλωση

6,4

100,00

10,88

Τιμή βενζίνης (ανά χλμ & λίτρο)

0,06

1,00

1,700

ρεζερβουάρ

35

αυτονομία με βενζίνη

547

59,50

Χλμ

Κόστος

69hp υγραέριο

Μέση κατανάλωση

8,4

100,00

6,72

Τιμή υγραερίου (ανά χλμ & λίτρο)

0,08

1,00

0,800

ρεζερβουάρ

31

αυτονομία με υγραέριο

369

24,80

Αυτονομία υγραερίου με την αντίστοιχη αξία που πληρώνουμε για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ της βενζίνης (59,5€)

885

59,50

Συνολική αυτονομία με γεμάτα και τα 2 ρεζερβουάρ

916

  • Ένα Panda 1.2 69hp με κινητήρα βενζίνης χρειάζεται 59,5 Ευρώ (με τη μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,7 Ευρώ / λίτρο) για να γεμίσει το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ δίνει στον κάτοχο του αυτοκινήτου περίπου 547 χλμ αυτονομίας, έχοντας μια μέση κατανάλωση 6,4 λτ/100 χλμ.
  • Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ υγραερίου χωρητικότητας 31 λίτρων χρειάζεται 24,8 Ευρώ για να γεμίσει (με τρέχουσα τιμή του υγραερίου 0,8 Ευρώ / λίτρο) δίνοντας στον κάτοχο του αυτοκινήτου μια αυτονομία των 369 χλμ περίπου, έχοντας μια μέση κατανάλωση 8,4 λίτρα / 100 χλμ.
  • Επομένως, με δύο γεμάτα ρεζερβουάρ (βενζίνης και υγραερίου) ο καταναλωτής έχει μια συνολική αυτονομία περίπου 916 χιλιομέτρων έναντι 547 χιλιομέτρων αυτονομίας που προσφέρει ο κινητήρας βενζίνης.

69hp
βενζίνη

Χλμ

Κόστος

Μέση κατανάλωση

6,4

15.000,00

1.632,00

Τιμή βενζίνης (ανά χλμ & λίτρο)

0,06

1,700

Χλμ

Κόστος

69hp υγραέριο

Μέση κατανάλωση

8,4

15.000,00

1.008,00

Τιμή υγραερίου (ανά χλμ & λίτρο)

0,08

1,00

0,800

Όφελος λόγω χρήσης υγραερίου

624,00€

38%

  • Τέλος, το εν λόγω καύσιμο είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Με την παραδοχή ότι ο μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση 15.000 χλμ τότε χρειάζεται 1.632 Ευρώ βενζίνης (με τη μέση τιμή στα 1,7 Ευρώ / λίτρο). Για να διανύσει την ίδια χιλιομετρική απόσταση χρησιμοποιώντας μόνο υγραέριο το αντίστοιχο ποσό που απαιτείται είναι 1.008 Ευρώ, εξοικονομώντας έτσι 624 Ευρώ (ή αλλιώς ξοδεύει 38% λιγότερα χρήματα).
  • Οι κινητήρες προδιαγραφών Euro 5, με τους οποίους θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα υγραεριοκίνησης ανά μοντέλο είναι ο 1.2 των 69 ίππων για το Panda Dynamic, η τιμή του οποίου διαμορφώνεται στα 12.800 ευρώ, και ο 1.4 των 77 ίππων για το 3θυρο και 5θυρο Punto Evo Dynamic, τα οποία κοστίζουν αντίστοιχα 14.900 και 15.300 ευρώ.
  • Σύντομα, θα υπάρχουν διαθέσιμες και οι αντίστοιχες εκδόσεις διπλού καυσίμου (Easy Power) τόσο στο Fiat 500 1.2 69hp, όσο και στο Bravo 1.4 90hp.
Πηγή: Fiat Auto Hellas

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button