NEA

Η Volvo πρώτη σε δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας της ADAC

volvo-1st-in-adac-test_1

Το σύστημα “Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης” των Volvo S60 & V60 κερδίζει την 1η θέση στο μεγάλο συγκριτικό τεστ της ADAC στη Γερμανία!

H ADAC είναι η μεγαλύτερη Λέσχη Οδηγών Αυτοκινήτου (αντίστοιχη της Ελληνικής ΕΛΠΑ) στην Ευρώπη, με περισσότερα από 17 εκατομμύρια μέλη! Διοργάνωσε για πρώτη φορά στην Ευρώπη συγκριτική δοκιμή συστημάτων “Αυτόματης Πέδησης σε συνθήκες Έκτακτης Ανάγκης” ή κατά το κοινώς λεγόμενο συστήματα “Αυτόματου Φρεναρίσματος σε Κατάσταση Πανικού”. Με τη συμμετοχή έξι μεγάλων κατασκευαστών, προσομοιώθηκαν διάφορες συνθήκες σύγκρουσης εν κινήσει, σε διάφορες ταχύτητες. Η Volvo εκπροσωπήθηκε από το Volvo V60, την sport wagon έκδοση του S60, με το οποίο μοιράζεται τα κύρια μηχανικά μέρη και έχουν τα ίδια συστήματα ασφάλειας. Εκτός του V60 στη δοκιμή συμμετείχαν και τα Audi A7, MercedesBenz CLS,  BMW 530, VW Passat και Infiniti M37. Το Volvo V60 ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο που βαθμολογήθηκε ως “Πολύ Καλό” και ήταν ο αδιαμφισβήτητος νικητής της συγκριτικής δοκιμής.

  • Το σύστημα της Volvo το μοναδικό στο τεστ που βαθμολογήθηκε ως “Πολύ Καλό”
  • Το μοναδικό σύστημα που λειτούργησε αποδεδειγμένα σε όλες τις ταχύτητες
  • Οι τεχνικοί της ADAC δήλωσαν εντυπωσιασμένοι τόσο από τη μείωση ταχύτητας που επιτυγχάνει το σύστημα της Volvo όσο και από τον αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο φέρνει σε εγρήγορση τον οδηγό, με διάφορα προειδοποιητικά μηνύματα
  • Το πλήρες video από τη δοκιμή στο YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ls8bZC3qnog

Το συγκεκριμένο Volvo V60 εκτός του City Safety, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, διέθετε και το Σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης με Αυτόματη Πέδηση και Ανίχνευση Πεζών (Collision Warning with Full Auto-Brake and Pedestrian Detection), που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Σε όλα τα στάδια της δοκιμής τα συστήματα ασφαλείας του V60 έπεισαν τους δοκιμαστές με τη συμπεριφορά τους, αποδίδοντας σύμφωνα με τα αναμενόμενα και τις προδιαγραφές λειτουργίας τους. Αποδείχθηκαν πλήρως αξιόπιστα, βοηθώντας το V60 να αποφύγει αυτόματα την όποια σύγκρουση ή να μειώσει ταχύτητα κατά τρόπο αποτελεσματικό ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα όποια αρνητικά αποτελέσματα. Όλα τα συστήματα του V60 στη συγκεκριμένη δοκιμή βαθμολογήθηκαν με την ένδειξη “Πολύ Καλό”.

Οι κυκλοφοριακές συνθήκες που προσομοιώθηκαν κατά τη δοκιμή περιλάμβαναν:

  • πιθανή σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα κινούμενο στην ίδια κατεύθυνση σε διάφορες ταχύτητες
  • πιθανή σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα κινούμενο στην ίδια κατεύθυνση και το οποίο φρενάρει, σε διάφορες ταχύτητες
  • πιθανή σύγκρουση με σταματημένο προπορευόμενο όχημα, σε διάφορες ταχύτητες

Ο Διευθυντής Δοκιμών της ADAC, κ. Ντίνο Σιλβέστρο, υπεύθυνος για τη διεξαγωγή της δοκιμής, δήλωσε σχετικά: “Το Volvo V60 κέρδισε ξεκάθαρα το τεστ και ήταν το μόνο που βαθμολογήθηκε ως “Πολύ Καλό”. Το σύστημα αυτόματης πέδησης ακριβώς πριν τη σύγκρουση είναι αποτελεσματικότατο, ελαττώνει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε πολύ μεγάλο βαθμό, μειώνοντας σημαντικά τις συνέπειες. Ακόμα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, η αυτόματη πέδηση από το αυτοκίνητο συντελεί στο να έχουμε ένα ατύχημα με πολύ μικρότερες συνέπειες από το αναμενόμενο. Σε κίνηση στην πόλη ή γενικά σε χαμηλές ταχύτητες, τo City Safety είναι σε θέση να αποσοβήσει τελείως μια σύγκρουση. Επιπλέον, οι ενδείξεις προειδοποίησης και επαγρύπνησης του οδηγού λειτουργούν πολύ αποτελεσματικά, συντελώντας στην αποφυγή συγκρούσεων.”

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της συγκριτικής δοκιμής της ADAC, ο κ. Γιάννης Πετούλης, Διευθ. Σύμβουλος της Volvo Car Hellas δήλωσε σχετικά: “Με τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας η Volvo πρωτοπορεί και πάλι, κάνοντας πλέον προσιτή στα σημερινά της μοντέλα τεχνολογία από …το μέλλον: αυτοκίνητα που φρενάρουν μόνα τους, αποφεύγοντας συγκρούσεις και παράσυρση πεζών! Η ανακοίνωση της ADAC γίνεται δεκτή με ενθουσιασμό, γιατί πρόκειται για έναν ανεξάρτητο φορέα, τον μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη! Συμπίπτει δε με το λανσάρισμα όλων αυτών των συστημάτων – εκτός των S60, V60 και XC60 – και σε άλλα μοντέλα μας όπως το S80 και το XC70.”

City Safety: Σωτήριο στην κίνηση της πόλης

volvo-1st-in-adac-test_5Το σύστημα City Safety της Volvo βοηθά στο να αποφευχθούν πλήρως οι συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα – ή όταν αυτό δεν είναι εφικτό, λόγω υψηλής ταχύτητας, να μειωθούν οι όποιες συνέπειες. Η λειτουργία του City Safety βασίζεται σε έναν αισθητήρα τεχνολογίας laser που βρίσκεται τοποθετημένος στο εσωτερικό του άνω μέρους του παρμπρίζ. Το σύστημα “σκανάρει” την περιοχή εμπρός από το αυτοκίνητο σε απόσταση έως 6 μέτρα και είναι ενεργό για ταχύτητες από 4 έως 30 χλμ/ώρα. Αν το σύστημα διαγνώσει ότι επίκειται σύγκρουση είτε επειδή το εμπρός όχημα επιβραδύνει ξαφνικά είτε επειδή προσεγγίζεται ένα ακινητοποιημένο όχημα, τότε ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, με μία επιβράδυνση αντίστοιχη έως και του 100% της διαθέσιμης δύναμης πέδησης του αυτοκινήτου. Το City Safety ανήκει στο βασικό εξοπλισμό (standard) των Volvo S60, V60, XC60, XC70, V70 και S80.

Driver Support Package: Η επιτομή της Ενεργητικής Ασφάλειας

H Volvo προσφέρει στον προαιρετικό εξοπλισμό των S60, V60, XC60, XC70, V70 και S80 το λεγόμενο  Driver Support Package ή DSP (Πακέτο Υποστήριξης Οδηγού). Στο DSP περιλαμβάνεται ο Προσαρμοζόμενος Αυτόματος Πιλότος (Adaptive Cruise Control, ACC) και η Προειδοποίηση Σύγκρουσης με Αυτόματο Φρενάρισμα (Collision Warning with Full Auto Brake) και Ανίχνευση Πεζών (Pedestrian Detection).

Ο Προσαρμοζόμενος Αυτόματος Πιλότος διατηρεί αυτόματα μία καθορισμένη από τον οδηγό ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το σύστημα λαμβάνει τα απαραίτητα για τη λειτουργία του στοιχεία από δύο πηγές: έναν αισθητήρα ραντάρ που βρίσκεται στη μάσκα, στο χώρο της γρίλιας του ψυγείου και λειτουργεί σε συχνότητα 76 GHz και μία κάμερα τοποθετημένη ανάμεσα στον εσωτερικό καθρέπτη και το παρμπρίζ.

Η Προειδοποίηση Σύγκρουσης με Αυτόματο Φρενάρισμα και η Ανίχνευση Πεζών λειτουργούν από την ταχύτητα των μόλις 4 χλμ/ώρα και μέχρι την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου! Προειδοποιούν τον οδηγό για επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης με αυτοκίνητο ή πεζό. Ο χώρος ανίχνευσης γύρω από το αυτοκίνητο είναι 120 μέτρα για οχήματα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και 65 μέτρα όταν πρόκειται για ακινητοποιημένα οχήματα. Αν ο οδηγός παρά την προειδοποίηση δεν αντιδράσει και επίκειται σύγκρουση, από το σύστημα εφαρμόζεται αυτόματα πλήρης πέδηση με στόχο την αποφυγή της σύγκρουσης ή – αν αυτό δεν είναι εφικτό – τη μείωση της ταχύτητας άρα και των συνεπειών της σύγκρουσης. Η πλήρης πέδηση εφαρμόζεται και στην περιοχή λειτουργίας του ABS του αυτοκινήτου, με επιβράδυνση αντίστοιχη  έως και του 100% της διαθέσιμης δύναμης πέδησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το DSP περιλαμβάνει ακόμα Σύστημα Επαγρύπνησης Οδηγού (Driver Alert Control, DAC), Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning, LDW), και Σύστημα Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System, BLIS).

Πηγή:Volvo Car Hellas

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button