ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόσα χιλιόμετρα αντέχουν τα τακάκια του Lexus CT200h;

lexus-ct200h-brakes

To caroto.gr ρωτά και η Toyota Europe απαντά σε ορισμένες απορίες σχετικά με το σύστημα πέδησης του μικρότερου υβριδικού της μοντέλου, του CT200h…

-Πως γίνεται τα εμπρός τακάκια να αντέχουν έως και 100.000 km σύμφωνα με τον κατασκευαστή;
-Όχι μόνο τα εμπρός αλλά και τα πίσω τακάκια αντέχουν περισσότερο από ό,τι σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Σε ένα κανονικό αυτοκίνητο τα εμπρός τακάκια συνήθως αντικαθίστανται δύο φορές από ό,τι τα πίσω. Αυτό ισχύει και για το CT200h όπου τα εμπρός αντέχουν για περίπου 100.000 km και τα πίσω ακόμη περισσότερο. Ο λόγος που αντέχουν περισσότερο οφείλεται στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ECB-R). Κάθε φορά που ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του φρένου το ECB-R υπολογίζει το βέλτιστο βαθμό πέδησης. Ένα σημαντικό μέρος από την δύναμη πέδησης προέρχεται από το ECB-R που εκείνη τη στιγμή χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια. Το υπόλοιπο μέρος αναλαμβάνουν τα φρένα με τα υλικά τριβής όμως να φθείρονται σε πολύ μικρότερο βαθμό αυξάνοντας την διάρκεια ζωής τους.

-Ο ηλεκτροκινητήρας παίζει συγκεκριμένο ρόλο;
-Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα ηλεκτροκινητήρα που με την αλλαγή της πολικότητας η λειτουργία του μετατρέπεται σε γεννήτρια. Αυτό γίνεται κάθε φορά που απαιτείται επιπλέον ισχύς ή αντίστοιχα όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Επειδή ως γεννήτρια εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια κατά ένα τρόπο συμβάλλει στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Η παραγωγή ρεύματος στη γεννήτρια βασίζεται στην περιστροφή του ρότορα μέσα σε μαγνητικό πεδίο το οποίο παρουσιάζει μια αντίσταση συμβάλλοντας στο φρενάρισμα. Φανταστείτε μία αντίσταση σα να προσπαθείτε να σπρώξετε δύο μαγνήτες όμοιας πολικότητας μαζί.

lexus-ct200h-brakes2

-Τα τακάκια αποτελούνται από ειδικό υλικό;
-Δεν υπάρχει κάτι το ξεχωριστό στην σύνθεση των υλικών τριβής. Κατασκευάζονται από την Textar στη Γερμανία και στην ίδια σύνθεση βασίζονται τα τακάκια πολλών μοντέλων Toyota και Lexus (τα περισσότερα Lexus διαθέτουν ίδια τακάκια, τοποθετούνται στα Prius και plug-in Prius) ενώ χρησιμοποιούνται φυσικά και από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

-Θα θέλατε να τονίσετε κάτι άλλο;
-To σύστημα ECB-R χρησιμοποιεί πολλούς αισθητήρες για να διασταυρώσει την πρόθεση και ενέργεια του οδηγού με τις συνθήκες κίνησης και του αυτοκινήτου· πριν υπολογίσει την καλύτερη πίεση πέδησης με σκοπό την μέγιστη ανάκτηση ενέργειας στη μικρότερη απόσταση επιβράδυνσης. Κάθε φορά που ο οδηγός φρενάρει η ενέργεια που ανακτάτε είναι διαφορετική για αυτό έχει σημασία ο τρόπος φρεναρίσματος. Όσο πιο αργός είναι ο ρυθμός αποθήκευσης της ενέργειας στις μπαταρίες τόσο πιο αποδοτικό είναι το ECB-R. Με απλά λόγια όταν ο οδηγός φρενάρει ήπια τότε περισσότερη ενέργεια ανακτάται. Όταν πιέζει γρήγορα και απότομα τα φρένα τότε έχουμε λιγότερη ενέργεια. Έτσι, αν ο οδηγός θέλει να πετύχει την καλύτερη κατανάλωση και την μικρότερη φθορά των φρένων πρέπει να φρενάρει με απαλό και ήρεμο τρόπο.

https://www.caroto.gr/2011/05/26/lexus-ct200h-brakes-100000-km/

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!