ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι συνέπειες στην υγεία και στο περιβάλλον από τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα αυτοκίνητα

ecocity-diesel

Ο προβληματισμός για τις συνέπειες στη Δημόσια Υγεία και στο Περιβάλλον, κυριάρχησε στη διάρκεια της Ημερίδας που διοργάνωσε το ECOCITY με θέμα «ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», η οποία που έγινε με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, του Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Πανελληνίου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών, την Τετάρτη 25 Μαΐου στη Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η ημερίδα, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι Υπουργείων, Πολιτικών Κομμάτων, Επιστημονικών Οργανισμών, ΜΚΟ, Φορέων, επιστήμονες και πολίτες, ξεκίνησε με την υποδοχή της Επιτροπής του ECOCITY για την Αξιολόγηση των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και στην Υγεία από την Πετρελαιοκίνηση και την παρουσίαση της προσπάθειας και των ενεργειών προς τις κυβερνήσεις των τελευταίων έξι ετών, να για την λήψη μέτρων πάταξης της λαθρεμπορίας καυσίμων και της χρήσης πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας από επαγγελματικά κυρίως αυτοκίνητα.

Στον χαιρετισμό του ο εκπρόσωπος της Κυβέρνησης κ. Κων. Μαθιουδάκη, Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΚΑ, αναφέρθηκε στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τον περιορισμό της λαθρεμπορίας των καυσίμων. Αναφέρθηκε στο έργο της ΚΕΔΑΚ και της Γραμματείας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ενώ ζήτησε την εκτενέστερη ενημέρωση και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της Ημερίδας.

Στην πρώτη ενότητα της εκδήλωσης παρουσίασαν θέσεις εκπρόσωποι από Υπουργεία και Πολιτικά Κόμματα. Ο κ. Παπαδάκης από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διάβασε τον χαιρετισμό του ΓΓ του Υπουργείου κ Θεοχάρη Τσιόκα και τόνισε ότι το θέμα της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας με πετρέλαιο, για τα επιβατικά και τα ελαφρά φορτηγά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πρέπει να συζητηθεί με προϋπόθεση τη λήψη μέτρων όπως η απόσυρση των παλαιών βαρέων οχημάτων και την πάταξη της νοθείας στα καύσιμα». Ο κ. Ασημακόπουλος από το Υπ. Οικονομικών αναφέρθηκε στην ανάγκη συστηματικού ελέγχου, στα αποτελέσματα που υπάρχουν σε παρατυπίες, στις δυσκολίες ελέγχου που παρατηρούνται στην επαρχία, λόγω έλλειψης προσωπικού και στα οφέλη του ηλεκτρονικού ελέγχου διακίνησης. Από  τη ΝΔ ο Βουλευτής κ. Καντερές δήλωσε ότι η ανάμιξη πετρελαίου θέρμανσης με κίνησης είναι τοξική βόμβα και κρίνει ότι η εποχή είναι ώριμη για άρση περιορισμών στη κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων, που μπορεί να γίνει σε βάθος δύο ετών. Από τον ΛΑΟΣ ο κ. Αλέξης Οικονόμου τόνισε την αντίθεση με την απαγόρευση, και μίλησε για την αδυναμία των κυβερνήσεων να λύσουν το πρόβλημα με το λαθρεμπόριο Καυσίμων. Ο κ. Λειβαδάς από τη Δημοκρατική Αριστερά ανέφερε τα χρόνια προβλήματα με τα παράνομα κυκλώματα, τις παράνομες δεξαμενές και τα νοθευμένα καύσιμα, ενώ τόνισε πως η άποψη του ECOCITY είναι ένα πολιτικό εργαλείο που μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή. Ο Βουλευτής κ. Λευτέρης Αυγενάκης μίλησε για το παράδειγμα της Κρήτης και την ανάγκη λήψης μέτρων ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων.

Στη διάρκεια της δεύτερης ενότητας ο κ. Μιχάλης Πετράκης, Διευθυντής Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών μίλησε για τον επηρεασμό του αέρα και τα στοιχεία των μετρήσεων, όπου οι εκπομπές μικροσωματιδίων είναι συνεχώς πάνω από τα όρια, η κα Κλέα Κατσουγιάννη, Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών τόνισε το πρόβλημα της Δημόσιας Υγείας και χαρακτηριστικά ανέφερε «τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι η βασική πηγή σωματιδίων με μικρή διάμετρο, που είναι επικίνδυνα για την υγεία. Οι επιδράσεις στην υγεία είναι και άμεσες προκαλώντας πρόωρους θανάτους και εισαγωγές επειγόντων περιστατικών στα, ενώ οι μακροχρόνιες αφαιρούν από το προσδόκιμο επιβίωσης περίπου ένα έτος». Ο κ. Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών, συντονιστής ευρωπαϊκών δράσεων GREENPEACE δήλωσε ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης και παρουσίασε τις τραγικές συνέπειες εκπομπής οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς και της συνέπειες από τις βλάβες στα οχήματα από το νοθευμένο καύσιμο. Η κα Κορωνάκη και η κα Πυργελή από το Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρθηκαν στην οικονομική ζημιά που προκαλεί η νοθεία και το λαθρεμπόριο καυσίμων στο Κράτος και ανέφεραν το κόστος του επηρεασμού της Υγείας που προκαλείται, ζητώντας να υπάρξει στρατηγική από το Κράτος για τις επιλογές λύσης.

Στην τρίτη ενότητα με τίτλο μίλησαν o κ. Φαν. Ζαννίκος, Αν. Καθηγητής ΕΜΠ, που παρουσίασε στοιχεία για την παραβατικότητα των πρατηρίων και δήλωσε ότι προτεραιότητα δεν είναι να αποτραπεί η πετρελαιοκίνηση αλλά η θέσπιση ορθολογικών κανόνων για την χρήση της, ο κ. Κων, Χανιώτης, Διευθύνων Σύμβουλος Telenavis A.E. που έδειξε τις εφαρμογές που εφαρμόζονται με μεγάλη επιτυχία από ΚΕΔΑΚ και από την εταιρία REVOIL που έχει εφαρμόσει την ηλεκτρονική παρακολούθηση όλου του κύκλου διακίνησης καυσίμων, με μεγάλη επιτυχία και περιορισμό κρουσμάτων κλοπών. Ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Βερσαλλιών κ. Γιώργος Ρεμβίκος αναφέρθηκε στα μοντέλα διαβούλευσης που έχει εφαρμόσει στο Παρίσι και στις Βρυξέλλες και τόνισε «Είναι πολύ εύκολο να υπάρχει διαφωνία αν ο ένας λέει για οικονομικά συμφέροντα και ο άλλος για υγεία. Το θέμα σήμερα είναι να συμφωνήσουμε τι θα κάνουμε και πώς θα σώζουμε ζωές. Όλα τα φορολογικά μέτρα για την πετρελαιοκίνηση πρέπει να τα ξαναδούμε. Πρέπει όλος ο κόσμος να συμφωνήσει σε ένα πλαίσιο, αλλά όταν η οικονομία είναι ανοδική.».

Στο τέλος της Ημερίδας η κα Κατσουγιάννη παρουσίασε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που έγινε μα βάση την πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου διαβούλευσης που ανέφερε ο κ. Ρεμβίκος, που αναγάγουν το πρόβλημα της Δημόσιας υγείας ως κορυφαίο για την απελευθέρωση η μη της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση από το ECOCITY τα αποτελεσμάτων της ημέρας, πριν την καταγραφή των τελικών συμπερασμάτων, που είναι :

  • Όχι στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, αν δεν υπάρξει πάταξη της νοθείας των καυσίμων που προκαλούν ζημιά στα νέας τεχνολογίας οχήματα και χρήση παγίδων μικροσωματιδίων.
  • Εφαρμογή της τηλεματικής και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης της Διανομής των Πετρελαίου με ευθύνη των εταιριών Καυσίμων. Αυστηρές ποινές με άμεση εφαρμογή σε διανομείς και εμπόρους καυσίμων που παρανομούν με νοθεία και λαθρεμπορία καυσίμων.
  • Εξέταση και πίεση για την απόσυρση και αντικατάσταση του ρυπογόνου στόλου των Φορτηγών, με εφαρμογή αντικινήτρων για εισαγωγές μεταχειρισμένων παλαιάς τεχνολογίας
  • Εξομοίωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, μόνο αν υπάρξει μέριμνα από το Κράτος για την προστασία του δικαιώματος της θέρμανσης στη χειμερινή περίοδο των χαμηλόμισθων και οικονομικά ασθενών τάξεων. Για το θέμα αυτό έχει διαθέσιμη πρόταση από το ECOCITY, που μπορούν να εξετάσει το Υπουργείο Οικονομικών.
  • Διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης μόνο από εταιρίες Καυσίμων και διανομείς πετρελαίου θέρμανσης.

Με βάση τα παραπάνω και την ανάπτυξη του μοντέλου αξιολόγησης που θα επεξεργαστεί η Επιτροπή του ECOCITY, θα ακολουθήσουν ενημερωτικές συναντήσεις με Υπουργεία, Βουλευτές, Κόμματα και Φορείς Εμπορίας. Προτεραιότητα στη κίνηση αυτή είναι αποκλειστικά η προστασία της Δημόσιας Υγείας και του Περιβάλλοντος στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας.

Πηγή: ecocity.gr

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!