H Porsche στο Michelin Challenge Bibendum του Βερολίνου

porsche-e-2

Τα πρωτότυπα της Boxster E προσελκύουν μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών…

Στουτγγάρδη: Τα δύο πρωτότυπα της Boxster E παρουσίασε η Porsche στα πλαίσια του ενδέκατου Michelin Challenge Bibendum στο Βερολίνου την προηγούμενη εβδομάδα, αποτελώντας για το κοινό πραγματικό πόλο έλξης. Σε αυτό το φόρουμ βιώσιμης αυτοκίνησης, το οποίο πραγματοποιήθηκε για ενδέκατη φορά φέτος, εκπρόσωποι της πολιτικής, της βιομηχανίας, του εμπορίου και της έρευνας συζήτησαν τις περιβαλλοντικά φιλικές λύσεις του μέλλοντος για τις μεταφορές και τα οχήματα. Το εξειδικευμένο ακροατήριο ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τις διαδρομές με τις ηλεκτρικές Boxster.

Σε μια αγωνιστική πίστα, η Boxster με ηλεκτροκίνηση απέδειξε ότι παραμένει μια αυθεντική Porsche σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά της οδήγησης. Εν όψει της παρουσίασης της GT3 R Hybrid, της 918 Spyder και της 918 RSR, η Boxster E είναι ένα ακόμα πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο που επιδεικνύει το χαρακτηριστικό τρόπο με τον οποίο η Porsche συνδυάζει την έρευνα με την απόλαυση της οδήγησης.

Η Boxster E, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα, λειτουργεί αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια, διαθέτει τετρακίνηση και είναι αντίστοιχη της Boxster S σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Μαζί με τις δύο άλλες Boxster E, στις οποίες ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς, το πρωτότυπο αυτό χρησιμοποιείται για να διερευνηθεί η καθημερινή πρακτικότητα όλων των ηλεκτρικών οχημάτων και ο τρόπος με τον οποίο αυτά χρησιμοποιούνται, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με την οδήγηση και τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό που επιδιώκουν οι ερευνητές είναι να κατανοήσουν τις απαιτήσεις από τα μελλοντικά προϊόντα, τα επόμενα βήματα εξέλιξης του Porsche Intelligent Performance, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ενταχθούν τα ηλεκτρικά οχήματα στην υποδομή.

Οι δοκιμές εφαρμογής με τις τρεις Boxster E αποτελούν μέρος της ευρείας κλίμακας δοκιμής με την ονομασία «Model Region Electro- Mobility Stuttgart». Η πρότυπη περιοχή της Στουτγάρδης χρηματοδοτείται από το έργο της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας με την ονομασία «Ηλεκτροκίνηση σε Πρότυπες Περιοχές». Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών, Δόμησης και Αστικής Ανάπτυξης διαθέτει περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ από το δεύτερο πακέτο μέτρων τόνωσης της οικονομίας που έχει διαθέσει η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση για οκτώ πρότυπες περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα. Το συντονισμό του έργου έχει αναλάβει η NOW GmbH, ο Εθνικός Οργανισμός Τεχνολογίας Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου.

Χάρη στο σχεδιασμό της με τον κινητήρα στο κέντρο, η Porsche Boxster είναι το ιδανικό όχημα για τη διεξαγωγή ρεαλιστικών δοκιμών με συστήματα ηλεκτροκίνησης. Το ανοικτό αυτό διθέσιο είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, επιτρέποντας στα νέα μέρη (στον ηλεκτροκινητήρα, την μπαταρία και την τεχνολογία υψηλής τάσης) να τοποθετηθούν στο όχημα με τρόπο που τα προστατεύει από τις συγκρούσεις. Σε συνδυασμό με τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση, μειώνεται έτσι η αντίσταση κατά την οδήγηση και επιτυγχάνεται βέλτιστη αυτονομία. Επίσης σημαντικές για ένα σπορ αυτοκίνητο Porsche, ακόμα κι αν αυτό είναι ηλεκτροκίνητο, είναι οι μεγάλες δυνατότητές του στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης, στις οποίες καθοριστικό ρόλο παίζει και η ισορροπημένη κατανομή του φορτίου στους άξονες, λόγω ακριβώς της τοποθέτησης του κινητήρα στο κέντρο.

porsche-e-1Η Boxster E είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα χωρίς πρόσθετο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πρόωση εξασφαλίζεται με δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι διαθέτουν κιβώτια ταχυτήτων μόνιμης σύμπλεξης που επενεργούν στον μπροστινό και τον πίσω άξονα. Το πίσω σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, μαζί με το ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα, είναι τοποθετημένο στο σημείο όπου στη συμβατική Boxster βρίσκονται το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης. Στο μπροστινό μέρος, ο χώρος που κανονικά φιλοξενεί το ρεζερβουάρ των 64 λίτρων, ο οποίος πλέον είναι ελεύθερος, χρησιμοποιείται για το δεύτερο σύστημα κίνησης. Η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου στον παρακείμενο χώρο αποσκευών εξυπηρετεί τον ηλεκτροκινητήρα του μπροστινού άξονα. Έτσι, η Boxster E διαθέτει τετρακίνηση χωρίς μηχανική μετάδοση ισχύος. Προκειμένου να διασφαλίζεται η ευστάθεια κατά την οδήγηση και η πρόσφυση, μια κεντρική ηλεκτρική μονάδα ελέγχου φροντίζει  για το συγχρονισμό των δύο ηλεκτροκινητήρων και ελέγχει την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αναπτύσσουν συνολική ισχύ 180 kW και μέγιστη συνολική ροπή 540 με μέγιστο ρυθμό περιστροφής του κινητήρα περίπου 12.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο ηλεκτροκινητήρες παρέχουν μαζί σημαντική μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με αυτήν που προσφέρουν οι μονάδες κίνησης των σημερινών υβριδικών οχημάτων. Το σύστημα πλήρους ηλεκτροκίνησης των Boxster E όχι μόνο παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά προσφέρει και μια εντελώς πρωτοποριακή μορφή απόλαυσης της οδήγησης. Η μέγιστη ροπή του συστήματος ηλεκτροκίνησης είναι διαθέσιμη κυριολεκτικά από το πρώτο δευτερόλεπτο λειτουργίας του κινητήρα. Η Boxster E κινείται σχεδόν αθόρυβα, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται ισχυρή πρόωση από το πρώτο κιόλας μέτρο. Οι δύο κινητήρες επιτρέπουν στο διθέσιο αυτό να επιταχύνει έως τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα. Η τελική της ταχύτητα, η οποία περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα, επιτυγχάνεται χωρίς καμία αλλαγή σχέσης – είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα. Η υψηλή ισχύς των δύο κινητήρων προσφέρει και ένα δεύτερο πλεονέκτημα στην εξίσωση: εξασφαλίζει την ύπαρξη περισσότερης ανακτηθείσας ενέργειας, καθώς κατά το φρενάρισμα μπορεί να ανακτάται μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας. Έτσι αυξάνεται η αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης.

Στην περίπτωση τω δύο άλλων Boxster E με την πίσω κίνηση δεν υπάρχει μπροστινός ηλεκτροκινητήρας, πράγμα που σημαίνει ότι στα μοντέλα αυτά η ισχύς φτάνει τα 90 kW και η ονομαστική ροπή αγγίζει τα 270 Nm. Για την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα. Δεδομένου ότι και οι τρεις Boxster E είναι συγκριτικά αθόρυβες στο δρόμο, οι μηχανικοί της Porsche ανέπτυξαν ένα σύστημα ενεργού σχεδιασμού ήχου που ενημερώνει ηχητικά τον οδηγό και ταυτόχρονα προειδοποιεί τους περαστικούς.

Ανεξάρτητα από την έκδοση, η καρδιά κάθε Boxster E είναι κατασκευασμένη από την Porsche. Αυτή η μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου χρησιμοποιείται στη θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Καθένα από τα στοιχεία της διαθέτει ονομαστική τάση 3,3 V και επιμέρους χωρητικότητα 20 Ah. Με βάση το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης, η συνδυασμένη ενέργεια 440 επιμέρους στοιχείων επαρκεί για περίπου 170 χιλιόμετρα οδηγικής απόλαυσης στην Boxster E, της οποίας το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.600 κιλά. Με συνολικό βάρος 341 κιλά, η ενέργεια της μπαταρίας φτάνει τα 29 kW, από τα οποία – λόγω καθαρά φυσικών περιορισμών – είναι διαθέσιμα τα 26 kW. Μια εξαιρετική επίδοση για μπαταρία. Η μέγιστη ισχύς της είναι 240 kW, ή 60 kW περισσότερα από όσα χρειάζεται η τετρακίνητη Boxster E υπό πλήρες φορτίο. Η μπαταρία και τα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος συνδέονται σε δύο κυκλώματα υδρόψυξης. Όπως και στον συμβατικό κινητήρα, οι εναλλάκτες θερμότητας βρίσκονται πίσω από τις μπροστινές εισαγωγές αέρα.

Η μπαταρία είναι στερεωμένη στα ίδια σημεία του αμαξώματος όπως και στην Boxster S με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η λύση αυτή προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα, ειδικά στην περίπτωση σύγκρουσης διότι, με τη χρήση των ίδιων ζωνών απορρόφησης φορτίου όπως και στην Boxster S, η μπαταρία συγκρατείται με βέλτιστο τρόπο μέσα στο όχημα, ενώ ταυτόχρονα προστατεύεται από το αμάξωμα γύρω της, καθώς είναι τοποθετημένη στο κέντρο του οχήματος. Όπως και στον κινητήρα εσωτερικής καύσης του οχήματος παραγωγής, η μπαταρία πρόσφυσης τοποθετείται από το κάτω μέρος της Boxster E, ώστε η αντικατάστασή της να μπορεί να γίνεται πολύ γρήγορα. Αυτό διευκολύνεται και από τους ειδικούς, αγωνιστικού τύπου σφιγκτήρες που επιτρέπουν την αποσύνδεση της μπαταρίας από το κύκλωμα ψύξης χωρίς να εισέλθει αέρας στο σύστημα.

Η φόρτιση της μπαταρίας πρόσφυσης γίνεται με καλώδιο φόρτισης. Ως πηγή ενέργειας μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε συμβατική πρίζα. Στη θύρα φόρτισης του οχήματος υπάρχει ένας φωτιζόμενος δακτύλιος, ενώ – όπως σε κάθε σπορ αυτοκίνητο Porsche – η επαναφόρτιση γίνεται από το μπροστινό άκρο του οχήματος. Ο φορτιστής βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα από την πρίζα σε συνεχές, έτσι ώστε η μπαταρία πρόσφυσης να μπορεί να αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια. Η μέγιστη χωρητικότητα φόρτισής του είναι 3,3 kW, πράγμα που σημαίνει ότι για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται περίπου 9 ώρες. Ο χρόνος φόρτισης, πάντως, μπορεί να μειωθεί με τη χρήση μιας λειτουργίας ταχείας φόρτισης. Υπάρχει αρκετός χώρος για τις αποσκευές στον μπροστινό χώρο αποσκευών, παρά τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ενώ ο πίσω χώρος αποσκευών της Boxster E παραμένει αμετάβλητος.

Είναι αυτονόητο πως όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης των μοντέλων παραγωγής διατηρούνται και στην Boxster E. Το νέο σύστημα φρένων επιτρέπει έναν βέλτιστο συνδυασμό των δυνάμενων πέδησης των ηλεκτρικών γεννητριών και του μηχανικού συστήματος φρένων, του Συστήματος Κεραμικών Φρένων PCCB. Ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού που βρίσκεται στον μπροστινό χώρο αποσκευών διασφαλίζει θερμοκρασίες άνεσης στο εσωτερικό του οχήματος.

Από την Boxster E απουσιάζει όχι μόνο το πεντάλ του συμπλέκτη και ο μοχλός ταχυτήτων, αλλά και το στροφόμετρο. Στη θέση του υπάρχει ένας ειδικός μετρητής ηλεκτρικής ενέργειας (E-Power), στην κεντρική οθόνη του πίνακα οργάνων. Όταν η ένδειξή του μετακινείται προς τα δεξιά σημαίνει ότι γίνεται χρήση ενέργειας, ενώ όταν μετακινείται προς τα αριστερά γίνεται ανάκτηση ενέργειας. Η ανάκτηση ενέργειας, δηλαδή η χρήση των ηλεκτροκινητήρων ως γεννήτριες, μπορεί να τροποποιείται από τα ειδικά κουμπιά που υπάρχουν στο τιμόνι. Αποτέλεσμα: ένα είδος φρεναρίσματος με τον κινητήρα τη στιγμή που θέλει ο οδηγός. Σε διαφορετική περίπτωση, όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, η Boxster E απλώς ρολλάρει, χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια του κινούμενου οχήματος. Ανάμεσα στις άλλες της λειτουργίες, η δεξιά οθόνη TFT λειτουργεί και ως ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης της αυτονομίας, εμφανίζοντας χρήσιμες πληροφορίες οδήγησης: την εναπομένουσα αυτονομία, ή τον αριθμό χιλιομέτρων που μπορούν να εξοικονομηθούν απενεργοποιώντας το σύστημα κλιματισμού.

Πηγή: Porsche Center Athens|ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε
Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close