BMW Motorrad, σύστημα DDC & E-Scooter!

P90079682

Η BMW δεν εξελίσσει νέες τεχνολογίες μόνο για τα αυτοκίνητά της αλλά και για τις μοτοσικλέτες της οι οποίες στα επόμενα χρόνια θα εξοπλίζονται με ημιενεργητική ανάρτηση…

  • P90078453Η BMW έχει να επιδείξει αρκετές καινοτομίες στον χώρο τις μοτοσικλέτας· το 1986 λάνσαρε την επαναστατική πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση (paralever swingarm), το 1988 εισήγαγε το ABS στην K1, το 2004 παρουσίασε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ESA), το 2007 το σύστημα ASC (Automatic Brake System) που περιορίζει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, το 2009 το DTC (Dynamic Traction Control) που αναλύει την κλίση της μοτοσικλέτας και την ίδια χρονιά το σύστημα ESA εξελίσσεται στην 2η γενιά του προσφέροντας και ρύθμιση του ελατηρίου.
  • Το επόμενο βήμα για την γερμανική εταιρία ήταν η εξέλιξη του ESA II στην πρωτότυπη ημιενεργητική ανάρτηση DDC (Dynamic Damping Control) η οποία προσαρμόζει την απόσβεσή της ανάλογα με το μέγεθος της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης και γενικότερα την μεταβολή φορτίου προς οποιαδήποτε διεύθυνση. Τον βαθμό απόσβεσης ελέγχει και μεταβάλλει σε milliseconds η ηλεκτρονική μονάδα που επικοινωνεί συνεχώς με τα συστήματα DTC και ABS. Με άλλα λόγια το σύστημα DDC δεν διαφέρει και πολύ από την ημιενεργητική μονάδα που συναντάμε στις μεγαλύτερες σειρές των αυτοκινήτων BMW αλλά με ένα πιο πολύπλοκο τρόπο λόγω της πιο έντονης μεταβολής του φορτίου όπως συμβαίνει σε μία μοτοσικλέτα.

Ε-Scooter

  • P90079689Στο πλαίσιο των νέων τεχνολογιών για μοτοσικλέτες η BMW Motorrad παρουσίασε το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο E-Scooter. Σύμφωνα με την BMW οι επιδόσεις του E-Scooter είναι εφάμιλλες ενός συμβατικού με κινητήρα 600 cc
  • Οι μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία 100 km, επαναφορτίζονται με σπιτικό ρεύμα και η διαδικασία διαρκεί περίπου 3 h ακόμη και όταν έχουν αδειάσει εντελώς. Σε αντίθεση με τα συμβατικά σκούτερ το πρωτότυπο της BMW διαθέτει ένα πλαίσιο που είναι σχεδιασμένο γύρω από το περίβλημα των μπαταριών που είναι στο ίδιο μέρος με την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης.
  • Το στοιχείο κίνησης δεν βρίσκεται ενσωματωμένο στον τροχό (hub wheel) όπως σε άλλα πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα αλλά ανεξάρτητα και πίσω από τις μπαταρίες. Την μετάδοση από τον ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει οδοντωτός ιμάντας και από εκεί η κίνηση περνά σε μία άλλη τροχαλία συνδεδεμένη με το τελικό πινιόν. Από εκεί μια καδένα μεταφέρει την κίνηση στον τροχό (ένα σχέδιο θα βοηθούσε αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει). Εκτός από τις μπαταρίες που είναι αερόψυκτες, το υπόλοιπο ηλεκτρικό σύστημα είναι «υδρόψυκτο» και λειτουργεί ακόμη και κατά την διαδικασία επαναφόρτισης όπου μία ηλεκτρική αντλία αναλαμβάνει την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού.

BONUS VIDEO

BMW Motorrad Speed Limit

BMW Motorrad Left Turn Assistant

BMW Motorrad Cross Traffic Assistant

BMW Motorrad Collision Warning

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close